  • 11. Data: 2010-07-05 07:31:49
    Temat: Re: Odrzucona transakcja KK
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 04.07.2010 15:00, Kenny pisze:
    > Wczoraj w nocy nie udalo mi sie zaplacic za tankowanie VC mBanku.
    >
    > Na slipie: Transakcja odrzucona. Odmowa. Na szczescie bylo to
    > paredziesiat zl i mialem gotowke.
    >

    > zamiast karta lub czy byly problemy z polaczeniem (ale czy wtedy na
    > slipie bylo by Odmowa?).

    Tak by było- wszelkie nieudane próby autoryzacji to "odmowa",
    niekoniecznie oznacza to, że akurat bank zlecił tę odmowę.

    Swoją drogą- ptaszki ćwierkają, że własnie akurat w sobotę/niedzielę był
    jakiś chwilowy problem z systemem mbanku- może akurat trafiłeś na ten
    moment? A w MBanku jak problem z systemem to duże prawdopodobieństwo
    problemu z kartami...

    > Czy na slipie wsrod tych niezliczonych ciagow cyfr sa zaszyte bardziej
    > szczegolowe informacje o przebiegu transakcji? Jesli tak, czy ktos
    > pomoglby mi je rozszyfrowac?

    Na pewno cenne informacje, ale dla kogoś, kto ma dostęp do odpowiednich
    informacji. Generalnie nie ma się co stresować i dociekać- jak dzisiaj
    już działa i gdzeindziej też działa, to nie ma sensu robić nic innego.
    Takie rzeczy się (chociaż mnie, jak na ilość transakcji, nadwyraz
    rzadko) zdarzają... czy na tej VC odblokowałeś PIN offline (w sytuacji
    braku połączenia jest wtedy szansa, że terminal zautoryzuję transakcję
    offline w oparciu o PIN na chipie)?

    Michał

  • 12. Data: 2010-07-06 15:57:01
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >jakiś chwilowy problem z systemem mbanku- może akurat trafiłeś na ten
    >moment? A w MBanku jak problem z systemem to duże prawdopodobieństwo

    w kazdym razie sie nie przyznaja i cos pokretnie tluacza

> [...]
    >zdarzają... czy na tej VC odblokowałeś PIN offline (w sytuacji braku
    >połączenia jest wtedy szansa, że terminal zautoryzuję transakcję offline w

    a nie jest defaultowo aktywny, po zdefiniowaniu pinu i pierwszysm polaczeniu
    przy uzyciu czipa...?

    Ale mam newsa - wczoraj po prawie 48h dostalem smsy z mBanku informujace o
    odrzuceniu autoryzacji z komunikatem: sprawdz limity kwotowe.

    Nie musze chyba mowic, ze komunikat z dupy wziety. W kazdym razei dzwonie na
    mLinie... teraz juz przeciez powinni miec slad transakcji... a oni dalej
    swoje ze nic nie ma w systemie, ze jakies opoznienia i dlatego odrzucilo i
    teraz przyszedl sms, jakis totalny belkot.

    Napisze jeszcze na forum mBanku; jak sie nie dowiem to zloze reklamacje.
    Jesli mieli problem to niech sie cholera przyznaja a nie pieprza glupoty bo
    to tylko pogarsza sprawe.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 13. Data: 2010-07-07 10:21:41
    Od: "LadyRoot" <l...@m...com>

> [...]
    > szczegolowe informacje o przebiegu transakcji? Jesli tak, czy ktos
    > pomoglby mi je rozszyfrowac? To byl termianal Polcardu. Moge przepisac

    Jaka to byla transakcja? Jesli chipowa, to na slipie powinienes miec cos
    takiego, jak TVR (ewentualnie moze sie to nazywac status transakcji).
    Jesli masz, to podaj - zobaczymy, dlaczego odmowa.
    TVR obowiazkowy na slipie jest tylko dla kart MC, ale watpie, zeby wydawca
    terminala rozroznial wystawcow jeszcze na pokwitki.

    A.

  • 14. Data: 2010-07-07 19:36:53
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "LadyRoot" <l...@m...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > TVR obowiazkowy na slipie jest tylko dla kart MC, ale watpie, zeby wydawca
    > terminala rozroznial wystawcow jeszcze na pokwitki.

    Czipowa :) Ale nic podobnego na slipie nie widze. Mam UID, MID (ten sam
    numer; nad danymi karty) oraz trzy ciagi: AID, ATC, AAC (cyfry + litery) na
    dole, tuz nad data i godzina.

    --
    Pozdr.
    Kenny

  • 15. Data: 2010-07-07 20:42:35
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "LadyRoot" napisał:

    > Jaka to byla transakcja? Jesli chipowa, to na slipie powinienes miec cos
    > takiego, jak TVR (ewentualnie moze sie to nazywac status transakcji).
    > Jesli masz, to podaj - zobaczymy, dlaczego odmowa.

    Sam TVR może świadczyć o pewnych problemach podczas transakcji i powodzie
    odrzucenia w szczególnych przypadkach oraz przy znajomości TAC oraz IAC. Nie
    musi jednak w każdym przypadku jednoznacznie wskazać powodu.

    > TVR obowiazkowy na slipie jest tylko dla kart MC, ale watpie, zeby wydawca
    > terminala rozroznial wystawcow jeszcze na pokwitki.

    Skąd taka informacja?
    TVR nie jest obowiązkowy na potwierdzeniach transakcji ani w przypadku Visy,
    ani MasterCarda.
    Danymi wymaganymi są AID oraz Application Label (Application Preferred Name
    może zastępować Application Label pod warunkiem wspierania zestawu znaków
    wskazywanego przez Issuer Code Table Index). Wszystko ponad (wliczając
    kryptogram) jest opcją, acquirera.

    --
    MG

  • 16. Data: 2010-07-08 14:55:36
    Od: "LadyRoot" <l...@m...com>

    "MG" <n...@s...com> wrote in message news:i12oqj$sa8$1@node2.news.atman.pl...

    > Sam TVR może świadczyć o pewnych problemach podczas transakcji i powodzie
    > odrzucenia w szczególnych przypadkach oraz przy znajomości TAC oraz IAC.
    > Nie musi jednak w każdym przypadku jednoznacznie wskazać powodu.

    Oczywiście, ale można odczytać powód, jeśli np. transakcję odrzuciła karta.

> [...]
    > znaków wskazywanego przez Issuer Code Table Index). Wszystko ponad
    > (wliczając kryptogram) jest opcją, acquirera.

    Z Mastercarda (dla transakcji zakończonych odmową).

    LR

  • 17. Data: 2010-07-08 15:43:35
    Od: "MG" <n...@s...com>

    "LadyRoot" napisała:

    > Oczywiście, ale można odczytać powód, jeśli np. transakcję odrzuciła
    > karta.

    Jeśli transakcję odrzuciła karta, to powód można najprawdopodobniej
    odczytać, ale z CVR. Sam TVR, mimo że jest brany pod uwagę podczas generacji
    kryptogramu, nie jest z reguły (poza dosyć szczególną i niespotykaną
    personalizacją) używany podczas zarządzania ryzykiem w karcie.

    > Z Mastercarda (dla transakcji zakończonych odmową).

    Bedąc dokładnym, to wymaganie mówi, że terminal MUSI POSIADAĆ dla transakcji
    odrzuconych offline METODĘ uzyskania określonej grupy danych transakcji.
    Może to być za pomocą wyświetlacza, wydruku lub elektronicznie oraz NIE
    OZNACZA, że musi to być dla wszystkich odrzuconych offline transakcji.

    --
    MG