  • 21. Data: 2005-08-17 19:16:10
    Temat: Re: Odsetki KK
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Wed, 17 Aug 2005 20:58:59 +0200 "Glenn" <g...@b...pl> wrote:

    > Optymalny zwłaszcza w sytuacji, gdy oprocentowanie karty jest niższe od
    > kredytu :-D

    w takiem przypadku to jeszcze zależy od tego, kiedy spłacisz zaciągnięty
    początkowo na karcie dług. No i od różnicy oprocentowania karty i debetu*. Jest
    taki okres czasu przez który bardziej sie opłaca spłacić debetem i załapać sie
    na GP, jeśli jednak nie zamierzamy tego spłacać zbyt szybko, to warto zostawić
    na karcie.
    łatwo policzyć.

    [*] skrót myślowy - debet lub kredyt odnawialny

  • 22. Data: 2005-08-17 19:18:00
    Od: trainer <t...@p...org>

    Glenn wrote:

    > Optymalny zwłaszcza w sytuacji, gdy oprocentowanie karty jest niższe od
    > kredytu :-D

    no tak, tylko przy manewrze z kartą jest przeciętnie miesiąc kredytu bez
    odsetek;
    w zależności od tego kiedy klient chce spłacić zadłużenie,
    oprocentowanie na karcie musiałoby być duuuużo niższe niż kredytu
    odnawialnego, ok. 2-krotnie gdyby ten okres zwłoki miał wynieśc 1 m-c

    nie wspominam oczywiscie o opłatach za brak kwoty minimalnej, bo to by
    jeszcze pogorszyło sprawe

  • 23. Data: 2005-08-17 19:21:44
    Od: " " <e...@W...gazeta.pl>

    Amigo40 <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Nie dobrze.

    > W taki sposób odsetki nalicza tylko Bank Millennium co jest wielkim plusem
    dla
    > tego banku

    a ja mam karte w shitibanku i mi sie pani w banku pomylila o 1 zl (przy
    wysylaniu przelewu, ja na poleceniu wpisalem poprawnie w przelew wyszedl
    inaczej) i szitibank nie nialiczyl odsetek. gdyby naliczyl bym reklamowal
    w "swoim banku".

  • 24. Data: 2005-08-17 19:23:27
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Amnesiak wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w
    > wiadomości news:de01dt$mk$1@inews.gazeta.pl...

    > Podasz przykład?

    KK ING a kredyt odnawialny z tych droższych - np. Citi albo BZWBK.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 25. Data: 2005-08-17 19:54:37
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 17 Aug 2005 19:09:47 +0200, "Slawek Kos" <s...@p...com>
    wrote:

    >A najkorzystniej jest zadluzac sie w kredycie odnawialnym/debecie
    >dopuszczalnym twojego RORu zamiast na KK.

    Od tej reguły są wyjątki. Sprawdź oprocentowanie kredytu np. w Pekao
    S.A. Jest sporo kart kredytowych z mniejszym oprocentowaniem.

    G.

  • 26. Data: 2005-08-17 20:10:07
    Od: trainer <t...@p...org>

    Glenn wrote:

    > KK ING a kredyt odnawialny z tych droższych - np. Citi albo BZWBK.

    a jakie tam są odsetki?
    powiedzmy, że mam okres rozliczeniowy od 1. do 30.-go a potem jeszcze 21
    dni GP. dla uproszczenia załóżmy też, że codziennie realizuję zakupy za
    33,33zł - czyli średnie saldo wyniesie 500zł w miesiącu.

    ja bym zrobił tak - przez pierwszy miesiąc obciążam kartę,
    następnie spłacam kartę z kredytu odnawialnego i przez kolejne 21 dni
    zapłacę Sko*500*21/365 = Sko*10500/365,
    gdzie Sko - stopa roczna kredytu odnawialnego

    w twojej metodzie (i to pomijając spłatę kwoty minimalnej), zapłacisz
    Skk*500*30/365 + Skk*1000*21/365 = Skk * 36000/365
    Skk - stopa roczna karty kred.

    no i mamy równanie:

    Sko*10500/365 > Skk * 36000/365

    z którego wynika, że
    Sko > 24/7 Skk

    czyli wyjdziemy na 0 jeżeli karta jest oprocentowana ponad 3,43 razy
    niżej niż kredyt - a jakie są parametry wyżej wymienionych?

    trainer

  • 27. Data: 2005-08-17 20:14:28
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:de02rr$7ak$1@inews.gazeta.pl...

    > KK ING a kredyt odnawialny z tych droższych - np. Citi
    > albo BZWBK.

    KK ING - 17 proc. Odnawialny w BZ WBK - 17,24 proc. Przy tak
    niewielkiej różnicy - biorąc pod uwagę zerowe oprocentowanie
    na karcie w GP - układ, o którym pisałem, jest w dalszym
    ciągu optymalny :).

    A.

  • 28. Data: 2005-08-17 20:26:39
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > KK ING - 17 proc. Odnawialny w BZ WBK - 17,24 proc.

    To niekoniecznie musi być BZWBK - chodzi o sytuację gdy KK jest niżej
    oprocentowana niż KO. Twoja "reguła" nie jest ogólna - wszystko zależy od
    konkretnego produktu, więc doradzanie a priori, to co doradzasz niezbyt ma
    sens.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 29. Data: 2005-08-17 20:45:20
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:de06ib$mnu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > oprocentowana niż KO. Twoja "reguła" nie jest ogólna -
    > wszystko zależy od
    > konkretnego produktu, więc doradzanie a priori, to co

    Oprocentowanie KO musiałoby być na tyle wyższe, by
    zniwelowało korzyści z GP. Zakładając nawet, że zadłużasz
    się ostatniego dnia okresu rozliczeniowego KK, jeśli
    przeniesiesz zadłużenie na KO - w danym m-cu płacisz odsetki
    tylko za ok. 10 dni. Pozostawiając kredyt na KK - płacisz za
    cały m-c. Nie są znane mi takie różnice w oprocentowaniu
    między KK a KO, by opłacało się rezygnować z korzyści GP.
    Przykład, który podałeś, tylko to potwierdza. Pomijam już
    fakt, że z reguły oprocentowanie KK jest wyższe od KO. Zatem
    moja "reguła" w *dzisiejszych realiach* sprawdzi się
    *praktycznie* zawsze.

    A.

  • 30. Data: 2005-08-17 21:10:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zatem
    > moja "reguła" w *dzisiejszych realiach* sprawdzi się
    > *praktycznie* zawsze.

    Nie chce mi się grzebać dzisiaj po cennikach, ale spokojnie jutro znajdę Ci
    KO (z prowizją i %) oraz KK, która to para obali Twoją regułkę. Nie
    przyjmujesz do wiadomości, że to co piszesz *nie jest* uniwersalne? Tak
    *praktycznie* jak i *teoretycznie*.

    przyszłość/ Woody Allen