eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiOdzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 21. Data: 2009-09-26 19:14:33
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 16:57:07 +0200, Piotrek napisał(a):

    [...]
    >> Najprostszy pomysł do załatwienia tego to wywalić w formularzach wszystkie
    >> dane oprócz numeru rachunku, kwoty, daty i tytułu przelewu. Problemu nie
    >> będzie :).
    > Szczęśliwie to nie od Ciebie zależy :-P

    Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.

    --
    Kojer


  • 22. Data: 2009-09-26 20:25:44
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    > Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.

    Jesteś w błędzie.

    Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    --

    Natomiast odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który
    jak rozumiem wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu
    odzyskania niewłaściwie zadysponowanych środków.

    Pytanie jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie krajowym
    to zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Piotrek


  • 23. Data: 2009-09-26 20:26:56
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    >
    > Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.
    >

    Jesteś w błędzie.

    Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    --

    Natomiast odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który
    jak rozumiem wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu
    odzyskania niewłaściwie zadysponowanych środków.

    Pytanie tylko jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie
    krajowym? Ale zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Piotrek


  • 24. Data: 2009-09-26 20:27:38
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    >
    > Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.
    >

    Jesteś w błędzie.

    Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    Natomiast odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który
    jak rozumiem wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu
    odzyskania niewłaściwie zadysponowanych środków.

    Pytanie tylko jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie
    krajowym? Ale zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Piotrek


  • 25. Data: 2009-09-26 20:28:26
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    >
    > Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.
    >

    Jesteś w błędzie.

    Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    Odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który jak rozumiem
    wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu odzyskania
    niewłaściwie zadysponowanych środków.

    Pytanie tylko jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie
    krajowym? Ale zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Piotrek


  • 26. Data: 2009-09-26 20:39:35
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 22:27:38 +0200, Piotrek napisał(a):


    >> Jak pisze BK dyrektywa UE jest po mojej stronie. I bardzo dobrze.
    > Jesteś w błędzie.
    > Dyrektywa nie jest po niczyjej stronie. To jest jedynie dokument, który
    > w dodatku jeszcze nie został zaimplementowany w PL ...

    Ale będzie.

    > Natomiast mnie interesowały ewentualne doświadczenia grupowiczów,
    > dotyczące egzekwowanie *obowiązującego* prawa ...

    Ale przecież takie przypadki to jakaś śladowa ilość, normalnie to jak ktoś
    dostanie pomyłkowo taki przelew to odda. Problem jest przy celowych
    oszustwach. A ja dalej się zastanawiam dlaczego to bank ma odpowiadać za
    _błąd_ nadawcy przelewu albo ponosić koszty sprawdzania czy klient nie
    popełnił błędu (a jak sprawdza to jest krzyk, że złodzieje przetrzymali
    jeden dzień pieniądze).

    > Natomiast odnosząc się do samego PSD to zczytaj art. 74 ustęp 3 który
    > jak rozumiem wymusi na dostawcy usług obowiązek działań w celu
    > odzyskania niewłaściwie zadysponowanych środków.
    > Pytanie tylko jak to będzie zaimplementowane i realizowane w prawie
    > krajowym? Ale zgaduję, że tego nie wie nikt.

    Jest wieczór i nie mam siły wczytywać się w dyrektywę, ale po wdrożeniu to
    jakoś tego nie widzę. Skoro wymagany będzie tylko numer rachunku to skąd
    bank ma wiedzieć, że środki zostały zadysponowane niewłaściwie i na jakiej
    podstawie działać? Oświadczenia nadawcy? To dopiero będzie zabawnie.


    --
    Kojer


  • 27. Data: 2009-09-26 20:51:09
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Robert Kois wrote:
    >
    > Jest wieczór i nie mam siły wczytywać się w dyrektywę, ale po wdrożeniu to
    > jakoś tego nie widzę. Skoro wymagany będzie tylko numer rachunku to skąd
    > bank ma wiedzieć, że środki zostały zadysponowane niewłaściwie i na jakiej
    > podstawie działać? Oświadczenia nadawcy? To dopiero będzie zabawnie.
    >

    Swoją drogą to literalnie podchodząc do zapisów PSD, to nijak mi nie
    wynika, ażeby ona definiowała unikatowy identyfikator jako numer rachunku.

    "Artykuł 4
    [...]
    21) "unikatowy identyfikator" oznacza kombinację liter, liczb lub
    symboli określoną przez dostawcę usług płatniczych użytkownikowi usług
    płatniczych, którą użytkownik usług płatniczych zobowiązany jest
    dostarczyć w celu jednoznacznego zidentyfikowania drugiego biorącego
    udział w danej transakcji płatniczej użytkownika usług płatniczych lub
    jego rachunku płatniczego;"

    Oczywiście można się domyślać "co autor miał na myśli" ale też spokojnie
    można przyjąć, że unikatowym identyfikatorem jest numer rachunku *i*
    nazwa posiadacza.

    Jakiś sprzeciw?

    Piotrek


  • 28. Data: 2009-09-26 20:56:54
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> wrote in message
    news:h9lvff$kv1$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > "Artykuł 4
    > [...]
    > 21) "unikatowy identyfikator" oznacza kombinację liter, liczb lub symboli
    > określoną przez dostawcę usług płatniczych użytkownikowi usług
    > płatniczych, którą użytkownik usług płatniczych zobowiązany jest
    > dostarczyć w celu jednoznacznego zidentyfikowania drugiego biorącego
    > udział w danej transakcji płatniczej użytkownika usług płatniczych lub
    > jego rachunku płatniczego;"
    >
    > Oczywiście można się domyślać "co autor miał na myśli" ale też spokojnie
    > można przyjąć, że unikatowym identyfikatorem jest numer rachunku *i* nazwa
    > posiadacza.
    >
    > Jakiś sprzeciw?

    Sprzeciw. Nazwa posiadacza nie jest określana przez dostawcę usług
    płatniczych.


  • 29. Data: 2009-09-26 21:02:51
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    MarekZ wrote:
    > Sprzeciw. Nazwa posiadacza nie jest określana przez dostawcę usług
    > płatniczych.

    Nic nie szkodzi.

    Natomiast implementacja PSD definiująca unikatowy identyfikator jako
    konkatenację nazwy posiadacza i numeru rachunku IMHO spełnia definicję.

    Ale to tylko tak na marginesie i ewentualnie w celu rozdmuchania flejma ;-)

    Piotrek


  • 30. Data: 2009-09-26 21:07:08
    Temat: Re: Odzyskiwanie należności w przypadku niewłaściwych danych osobowych przelewu
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Natomiast implementacja PSD definiująca unikatowy identyfikator jako
    > konkatenację nazwy posiadacza i numeru rachunku IMHO spełnia definicję.

    Masło maślane wyszło.

    Miało być oczywiscie:
    Natomiast implementacja PSD definiująca unikatowy identyfikator jako
    konkatenację nazwy posiadacza i numeru rachunku IMHO jest zgodna z
    dyrektywą.

    Piotrek

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1