  • 11. Data: 2009-02-11 20:36:43
    Temat: Re: Okradziony!!! POMOCY
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

    właśnie że nie, myślałem o tym, karty firmowej używałem kilka dni wcześniej.

    a kiedy korzystałeś z bankomatu przed wejściem do pociągu? może już
    wcześniej cię śledzili?

    --
    plusz

  • 12. Data: 2009-02-11 21:00:17
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    Ja mysle, ze jednak sciemniasz i idziesz w zaparte z tymi PIN-ami a jednak
    je tam gdzies miales....Jezeli kase wyplacili z bankomatu od razu po
    kradziezy to musieli miec PIN-y i nie ma zlituj...Bank nie uzna reklamacji
    jezeli pieniadze zostaly wyplacone przy uzyciu PIN....Inna sytuacja gdyby
    bankomat mial jakis fake i okradziono wiele osob, ale jezeli ukradli ci
    karty i wyplacili, nie mylic z transakcjami bezgotowkowymi to oni tych pinow
    nie wymyslili pod bankomatem a musieli je miec....Oczywiscie mozesz isc w
    zaparte, bank odrzuci na 100%...Mozesz zlozyc sprawe w sadzie cywilnym i tez
    przegrasz.....Sorry

  • 13. Data: 2009-02-11 21:24:21
    Od: k...@o...pl

    On 11 Lut, 21:36, "Grzegorz" <g...@o...pl> wrote:

    > a kiedy korzystałeś z bankomatu przed wejściem do pociągu? może już
    > wcześniej cię śledzili?
    Jeśli wypłacili z bankomatu to musieli mieć piny.
    PINów nie ma na karcie.
    (Te karty były z chipem?)

    Jeśli prawdą jest, że nie miałeś ich zapisanych (np. w formie
    czterocyfrowego numeru telefonu)
    a oni z Ciebie ich nie wyciągneli, albo nie masz zwyczaju mówić przez
    sen numerów pin
    to musieli podejrzeć. Jednak dziwne żeby podejrzeli wszystkie karty,
    zwłaszcza jeśli nie płaciłeś wszystkimi na raz równocześnie.

  • 14. Data: 2009-02-11 21:52:22
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Virck napisał(a):
> [...]
    > zaparte, bank odrzuci na 100%...Mozesz zlozyc sprawe w sadzie cywilnym i tez

    Przegra albo i nie przegra. Ustawa mówi o 150 EUR przed zastrzeżeniem.

    PG

  • 15. Data: 2009-02-11 22:06:43
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Piotr Gralak pisze:
    > Przegra albo i nie przegra. Ustawa mówi o 150 EUR przed zastrzeżeniem.
    pod warunkiem zachowania należytych środków ostrożności przez posiadacza
    karty. A bank raczej udowodni, że ich nie zachowano...

  • 16. Data: 2009-02-11 22:21:56
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Według ostatnich rewelacji grupowiczów o autoryzacji offline karty PINowej
    wydanej przez BZ WBK i Aliora PIN wydaje się być zapisany na karcie.

  • 17. Data: 2009-02-11 22:38:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> wrote in message
    > Według ostatnich rewelacji grupowiczów o autoryzacji offline karty PINowej
    > wydanej przez BZ WBK i Aliora PIN wydaje się być zapisany na karcie.

    1. to nie sa zadne rewelacje
    2. nikt nie pisal, ze jest zapisany PIN, a tylko informacje sluzace do jego
    weryfikacji
    3. dotyczy to tylko mikroprocesora
    4. transakcje w bankomacie zawsze sa autoryzowane online

    MK

  • 18. Data: 2009-02-11 22:44:51
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 11 Feb 2009 23:21:56 +0100
    "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    > Według ostatnich rewelacji grupowiczów o autoryzacji offline karty
    > PINowej wydanej przez BZ WBK i Aliora PIN wydaje się być zapisany na
    > karcie.

    Z tego co wiem na kartach z paskiem PIN był zapisywany dawno temu
    (lata 70 lub 80). Na kartach z chipem PIN może być zapisany w jego
    pamięci (około 100kB) tak samo jak zdjęcie, odcisk
    palca czy inne tego typu dane, posiadacza oczywiście.

    Xenocide

  • 19. Data: 2009-02-11 23:45:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Grzegorz" <g...@o...pl> writes:

    > były to karty debetowe, trzymane jak większość z nas to robi w portfelu,
    > sprawa okradzenia jest jasna, utraciłem karty, natomiast wiem i twierdze
    > jednoznacznie że złodzieje nie użykali w wyniku okradzenia PINów do kart bo
    > niebyły nigdzie zapisane, wypłacili pieniądze w kilku bankomatach
    > autoryzując tranzakcje PINem

    Mozliwosci sa w praktyce takie:
    - uzywales tych kart (podajac PIN) przed podroza i zlodzieje poznali
    PINy, albo
    - miales tam zapisane PINy, albo
    - zlodzieje nie podali PINow bankomatowi.

    Teoretycznie sa jeszcze inne mozliwosci ale nie wydaja sie
    prawdopodobne.

    Masz na pismie to, ze transakcje zostaly przeprowadzone przy uzyciu
    poprawnego PINu? Bo rozne osoby w bankach moga rozne rzeczy mowic,
    a potem moze okazac sie, ze np. to byly transakcje bez PINu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2009-02-11 23:53:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > 2. nikt nie pisal, ze jest zapisany PIN, a tylko informacje sluzace do
    > jego weryfikacji

    Jeden diabel, tak jak juz pisalem wiele razy.
    Polecam jakas ksiazke o kryptografii, albo moze wystarczy
    o probabilistyce.
    --
    Krzysztof Halasa