  • 1. Data: 2002-06-12 14:38:42
    Temat: Olać Banki i ich żałosne lokaty!!!
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Najlepszą inwestycją obecnie jest zakup obligacji 5-cio letnich.
    W sprzedaży są po 97zł + odsetki - obligacja o wartości 100zł.
    Oprocentowanie jest stałe przez 5 lat i wynosi 8%.
    W pierwszym roku rentownośc takiego zakupu to aż 11%
    Kto znajdzie lepszą lokatę w banku?
    Obligacje można sprzedac na giełdzie. Obecnie notowane są po 97,6.
    Po spadku inflacji w okolice 2% nie bedzie lepszej lokaty pienieznej niz ta.
    Zastanowcie się czy warto jeszcze trzymac pieniadze w banku (nawet mbanku)
    Janek

  • 2. Data: 2002-06-12 14:46:43
    Temat: Re: Olać Banki i ich żałosne lokaty!!!
    Od: Bartek Bartoszewicz <b...@p...onet.pl>

    On 12 Jun 2002 16:38:42 +0200, <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >Zastanowcie się czy warto jeszcze trzymac pieniadze w banku (nawet mbanku)

    A odsetki od obligacji nie sa obelkowane?
    A dyskonto?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 3. Data: 2002-06-12 14:51:36
    Od: "Sebastian Marian" <s...@w...pl>

    Wyborcza cos pisala o wycofaniu ich z sprzedazy - chodzi o emisje czerwcowa
    pieciolatkow. Ponoc byly za dobra inwestycja dla przecietnego Kowalskiego.
    Szoda, ze nie bylo tego posta wczesiej.
    Sebastian

  • 4. Data: 2002-06-12 14:57:20
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > Oprocentowanie jest stałe przez 5 lat i wynosi 8%.
    > W pierwszym roku rentownośc takiego zakupu to aż 11%

    Czy piszesz o tych samych obligacjach, ktore wlasnie zostaly wycofane ze
    sprzedazy?

    Karol

  • 5. Data: 2002-06-12 15:03:02
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Bartek Bartoszewicz" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > A odsetki od obligacji nie sa obelkowane?
    > A dyskonto?

    No cos u kolegi jans'a31 na bakier z tym liczeniem rentowności ... Jak
    obligacja ma nominał 100 to nie znaczy że osiągnie na giełdzie ta wartość po
    roku ... to tak poza tym, co wymienił Bartek ....

  • 6. Data: 2002-06-12 15:04:13
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Czy piszesz o tych samych obligacjach, ktore wlasnie zostaly wycofane ze
    > sprzedazy?
    Jak to? Własnie wczoraj je zakupiłem (przez internet...
    (www.obligacje.cdmpekao.pl)
    Janek

  • 7. Data: 2002-06-12 15:04:30
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Czy piszesz o tych samych obligacjach, ktore wlasnie zostaly wycofane ze
    > sprzedazy?

    O, a ja 3 zdazylem kupic :)) i 7 trzyletnich

  • 8. Data: 2002-06-12 15:10:58
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > No cos u kolegi jans'a31 na bakier z tym liczeniem rentowności ... Jak
    > obligacja ma nominał 100 to nie znaczy że osiągnie na giełdzie ta wartość po
    > roku ... to tak poza tym, co wymienił Bartek ....
    Na 100% będzie notowana po > 100% :)
    Nie wiem jak Ci to obliczyć ale skoro inflacja _będzie_ malała to cena, na
    giełdzie, obligacji o stałej stopie procentowej będzie rosła.
    Zresztą ich sprzedaż faktycznie została wstrzymana...więc po zupie.
    Janek

  • 9. Data: 2002-06-12 15:16:54
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > A odsetki od obligacji nie sa obelkowane?
    > A dyskonto?
    I tu jest ukryty cały miodzio... bo nie są obelkowane
    jeśli
    sprzedaż obligacje na giełdzie przed terminem ustalenia praw do odsetek
    i zrobisz to przed 01.01.2003 roku
    albo mozesz potrzymac dłużej te pare miesięcy i wtedy juz odsetki sa obciążone
    podatkiem. Po prostu na giełdzie dostajesz cenę z wliczonymi odsetkami.
    Dopiero po terminie ustalenia praw do odsetek ten kto dostaje odsetki (do
    kieszeni) płaci podatek.
    Janek

  • 10. Data: 2002-06-12 15:26:09
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Sebastian Marian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Wyborcza cos pisala o wycofaniu ich z sprzedazy - chodzi o emisje
    czerwcowa
    > pieciolatkow. Ponoc byly za dobra inwestycja dla przecietnego Kowalskiego.
    > Szoda, ze nie bylo tego posta wczesiej.

    Przecietny Kowalski zyje od pierwszego do pierwszego. Moim zdaniem
    inwestowanie to ma sens tylk dla bardzo zamoznych, ktorzy nie maja pojecia
    co zrobic z pieniedzmi. Mrozic kase na 5 czy 7 lat w przypadku zapasci gosp.
    i wielkiej niewiadomej pod nazwa UE to bardzo duze ryzyko.

    pzdr