  • 11. Data: 2002-06-12 15:27:08
    Temat: Re: Olać Banki i ich żałosne lokaty!!!
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Czy piszesz o tych samych obligacjach, ktore wlasnie zostaly wycofane ze
    > sprzedazy?
    Ano faktycznie (http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?
    xx=874207&dzial=010301)
    jeszcze w poniedziałek je kupowałem
    Ale numer!!!
    Janek

  • 12. Data: 2002-06-12 15:32:19
    Od: <j...@p...onet.pl>

    > Przecietny Kowalski zyje od pierwszego do pierwszego. Moim zdaniem
    > inwestowanie to ma sens tylk dla bardzo zamoznych, ktorzy nie maja pojecia
    > co zrobic z pieniedzmi. Mrozic kase na 5 czy 7 lat w przypadku zapasci gosp.
    > i wielkiej niewiadomej pod nazwa UE to bardzo duze ryzyko.
    Mrozenie kasy na 5 lat to nie jest, bo...
    1. Mozesz sprzedac na giełdzie
    2. Przedstawić do przedterminowego wykupu
    Radzę się orientować w możliwosciach inwestowania, bo banki żeruja na takich
    klientach.
    Janek

  • 13. Data: 2002-06-12 15:46:24
    Od: "Sebastian Marian" <s...@w...pl>

    Calkowiecie sie zgadam, a jak nie obligacje to fundusz inwestycyjny, jeszcze
    szybciej moza wyjac kase i przy mniejszych kosztach

  • 14. Data: 2002-06-12 15:58:27
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Sebastian Marian" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Tak? A przypadkiem jako Kowalski nie musze korzystac z posrednictwa
    maklerow? Bo jesli tak to oni mnie kasuja od obrotu, a czesto i za konto
    (jesli gram na gieldzie). Sprzedaz nie jest alternatywa jesli sie traci %.

    Ludzie, ludzie sprzedaje? Tak czy tak trafiam do banku.

    pzdr

  • 15. Data: 2002-06-12 16:41:31
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > I tu jest ukryty cały miodzio... bo nie są obelkowane
    > jeśli
    > sprzedaż obligacje na giełdzie przed terminem ustalenia praw do odsetek
    > i zrobisz to przed 01.01.2003 roku
    > albo mozesz potrzymac dłużej te pare miesięcy i wtedy juz odsetki sa
    obciążone
    > podatkiem. Po prostu na giełdzie dostajesz cenę z wliczonymi odsetkami.
    > Dopiero po terminie ustalenia praw do odsetek ten kto dostaje odsetki (do
    > kieszeni) płaci podatek.
    > Janek

    Naturalnie rozumiesz, ze ten podatek bedzie dyskontowany w trakcie notowan,
    i ze tak naprawde zadnego miodziu to tu nie ma :).

    Maek

  • 16. Data: 2002-06-12 16:59:30
    Od: "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w wiadomości
    > Ludzie, ludzie sprzedaje? Tak czy tak trafiam do banku.

    Masz rację.
    Niemniej "super" mbank oferuje ci około 8% odsetek
    Beznadziejne(?) telepekao 24 tylko 4%
    różnica jest aż(?) 4%
    dla rachunków a'vista

    Jeśli zaś jesteś lepiej niż przeciętny Kowalski wynagradzany i chcesz
    odkładać na przyszłość, obligacje i bony skarbowe to najlepsza formuła
    przechowywania chwilowo zbędnych pieniędzy.
    I nie ma się o co kłócić
    Ktoś kto przewiduje nagłe zapotrzebowanie na swe oszczędności może
    skorzystać z funduszy inwestycyjnych.
    Płaci prowizję, ale nie obchodzi go zastanawianie się, czy wybrał te
    właściwe obligacje (bo nie każda jest tak samo rentowna)

    A fundusze "bezpieczne" np. PKO/CS, ING, Unikorona dają lepszą stopę zwrotu
    niż lokata bankowa.

  • 17. Data: 2002-06-12 18:17:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "mgr Krzysztof Maria Bąk" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ae82uf$82$2@news.onet.pl...

    > Jeśli zaś jesteś lepiej niż przeciętny Kowalski wynagradzany i chcesz
    > odkładać na przyszłość, obligacje i bony skarbowe to najlepsza formuła
    > przechowywania chwilowo zbędnych pieniędzy.

    Ladna mi chwila - 5 czy 7 lat. Koszty odzyskania pieniedzy z mBanku sa
    zadne - ide do bankomatu i w jakies pol godziny od pomyslu do realizacji mam
    pieniadze w garsci. Koszty spieniezenia papierow moga byc znaczne, a
    procedura wcale nie taka krotka.

> [...]
    > właściwe obligacje (bo nie każda jest tak samo rentowna)
    >
    > A fundusze "bezpieczne" np. PKO/CS, ING, Unikorona dają lepszą stopę

    Ja odnosze wrazenie, ze to jest troche jak z walutami. Teoretycznie dzis
    powiedzmy $ stoi 4zl, za miesiac powiedzmy 4,10zl. W teorii zarobilem 10gr,
    a wiec 2,5%. W praktyce dzis musze kupic za 4zl, ale sprzedam w kantorze za
    np. 3,90zl jesli bedzie sprzedaz po 4,10zl, czyli de facto jestem w tyl.

    pozdrawiam
    mgr Szymon Wojciech Wiaderski

  • 18. Data: 2002-06-13 06:52:25
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    > Mrozenie kasy na 5 lat to nie jest, bo...
    > 1. Mozesz sprzedac na giełdzie
    > 2. Przedstawić do przedterminowego wykupu
    Witam
    ad. 1 mozesz, ale nie oznacza to, zwlaszcza w okresie kilkuletnim ze cena
    sprzedazy bedzie wieksza od ceny zakupu.
    ad. 2 Przedterminowy wykup ? Przyznaje, ze nie znam szczegolow i nie
    czytalem tego prospektu emisyjnego, ale czesto jest tak, ze przedterminowy
    wykup jest obwarowany dodatkowymi kosztami a rowniez dobrze moze wystapic
    wczesniejszy wykup przez emitenta

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 19. Data: 2002-06-13 10:15:06
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    > Jak to? Własnie wczoraj je zakupiłem (przez internet...

    hehe dokladnie zostaly wycofane. Wyborcza pisala nawet artykul o
    "reglamentacji" obligacji... czyli stare wraca ;-)

    Malin

    --

    =========
    "Szczegolnie nie oszczedzam pieniedzy w bankach z kapitalem zagranicznym..."

  • 20. Data: 2002-06-13 10:28:17
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

    > Najlepszą inwestycją obecnie jest zakup obligacji 5-cio letnich.

    Kupiłeś i nie masz jak sprzedać, a zrozumiałeś swój błąd?

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *