  • 1. Data: 2005-01-06 18:43:56
    Temat: Online bank w UK - ktory polecacie?
    Od: stanislaw <s...@p...onet.pl>

    Planuje cos za miesiac wjechac turystycznie do UK i przy okazji
    oczywicie zalozyc jakies konto bankowe - ktos moze cos ciekawego
    polecic? Z net rekonesansu widze np. Lloyds TSB i kilka innych ale
    trudno wyczuc ktory kicha :)

    dzieki za ewentualne odp
    pozdro
    stach

  • 2. Data: 2005-01-06 20:34:34
    Temat: Re: Online bank w UK - ktory polecacie?
    Od: Maciej Wójcik <wmaciej@.N.O.post.S.P.A.M.pl>

> [...]
    > oczywicie zalozyc jakies konto bankowe - ktos moze cos ciekawego
    > polecic? Z net rekonesansu widze np. Lloyds TSB i kilka innych ale
    Raczej nie zalozysz, chyba, ze masz zameldowanie, prace, rachunki za
    gaz/prad z Twoim brytyjskim adresem i 6732415 innych rzeczy, które wymagaja
    przy zakladaniu konta. Ogólnie, w GB jest dosc ciezko bedac obcokrajowcem
    zalozyc jakiekolwiek konto bankowe :-/
    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Wójcik::WaRsZaWa

  • 3. Data: 2005-01-06 22:56:11
    Od: aha <a...@N...com>

    Maciej Wójcik wrote:
> [...]

    O ile się orientuję banki mają wydzielone oddziały - przewaznie jakis
    oddzial wLondynie- w których obcokrajowcy mogą zakładac konta. O ile nie
    bedziesz chcial zadnych dodatkowych uslug typu overdraft, karta
    kredytowa - to powinno sie dac zalatwic. ale lepiej sprawdz wymagania
    jeszcze z Polski - chocby mailem do banku.
    Nie widze natomiast zadnych specjalnych powodow, by takie konto w Anglii
    zakladac.

    Aha

  • 4. Data: 2005-01-07 09:54:20
    Od: "rumbi" <r...@n...pl>

> [...]
    wymagaja
    > przy zakladaniu konta. Ogólnie, w GB jest dosc ciezko bedac obcokrajowcem

    prawie sie zgadzam z malymi wyjatkami:
    -w uk nie ma czegos takiego jak zameldowanie
    -wymagane jest tak naprawde tylko kilka dokumentow, ale nielatwo je
    dostarczyc jesli sie tu faktycznie nie mieszka (przy wizycie turystycznej,
    nawet kilkutygodniowej, to raczej malo realne)

    wymagania:
    -paszport lub inne id ze zdjeciem
    -tzw. proof of address czyli np. utility bill (gaz, prad), lub council tax
    bill, lub wyciag z banku ktory otrzymujesz na adres w uk (sprobuj namowic
    polski bank zeby wyslal ci wyciagi za granice, zycze powodzenia), lub
    tenancy agreement czyli umowa najmu mieszkania
    -list polecajacy od pracodawcy mile widziany, nie jestem juz pewny czy
    obowiazkowy

    pozdrawiam

    marek