  • 1. Data: 2009-07-22 21:12:13
    Temat: Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
    Od: "K" <f...@g...apl>

    W opisie lokaty optymalnej na http://lokaty.open.pl/form1/70/ jest zapis "W
    okresie trwania jednej Lokaty Optymalnej nie masz możliwości zawarcia
    kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu
    umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej." Czy tak bylo od poczatku?

  • 2. Data: 2009-07-22 21:25:45
    Temat: Re: Open Finance - tylko jdna lokata optymalna?
    Od: Jacek Sołtysik <j...@n...ma>

    K pisze:
> [...]
    > kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu
    > umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej." Czy tak bylo od poczatku?

    nie

  • 3. Data: 2009-07-23 05:19:57
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    K pisze:
> [...]
    > kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu
    > umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej." Czy tak bylo od poczatku?

    No właśnie - miałem 2 i nie udało mi się trzeciej założyć...

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 4. Data: 2009-07-23 06:18:43
    Od: "Mariusz " <m...@g...pl>

    K <f...@g...apl> napisał(a):

> [...]
    > kolejnej. Kolejną Lokatę Optymalną możesz założyć po zakończeniu okresu
    > umownego poprzedniej Lokaty Optymalnej." Czy tak bylo od poczatku?

    Mysle ze zaczeli sie obawiac skutkow wprowadzenia takiego produktu i reakcji
    fiskusa na takiego cudaka - i stad ta reakcja. I maja racje bo trudno bedzie
    im sie obronic z tak skonstruowana lokata, jezeli fiskus stwierdzi ze nie
    obchodzi ich jak oni naliczaja odsetki tylko kwota odsetek na koniec lokaty.

  • 5. Data: 2009-07-23 09:00:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Mariusz " <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > im sie obronic z tak skonstruowana lokata, jezeli fiskus stwierdzi ze nie
    > obchodzi ich jak oni naliczaja odsetki tylko kwota odsetek na koniec

    No właśnie, trochę mnie niepokoi, że banki jakieś takie demonstracyjne
    kombinacje wyczyniają. To państwo pieniędzy będzie potrzebować coraz więcej,
    a poza tym mogą "pohodować" takie rzekome zaległości podatkowe przez kilka
    lat, a potem wykorzystać to w jakiejś politycznej rozgrywce przeciwko
    bankowi, np. aby wprowadzić jakichś kolesi do zarządu czy rady nadzorczej.

    IMO najlepiej rozwiązał to Alior, po prostu o/n i tyle.

  • 6. Data: 2009-07-23 09:07:46
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h498q8$srp$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > No właśnie, trochę mnie niepokoi, że banki jakieś takie demonstracyjne
    > kombinacje wyczyniają.

    Czemu?

    > To państwo pieniędzy będzie potrzebować coraz więcej

    He he he dobre :) Nie państwo tylko banda pojebów, którą utrzymujesz ze
    swoich wysokich podatków.
    Ja jakoś nie mam parcia finansować premii "za ciężką pracę" marszałków cyrku
    na wiejskiej i innych śmiesznych wynalazków potocznie zwanym korytem z moich
    już opodatkowanych pieniędzy, które sobie wrzuciłem na lokatę.

  • 7. Data: 2009-07-23 09:53:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:h49a1d$ovg$2@news.interia.pl...

    > Czemu?

    Bo im bardziej skomplikowany produkt, tym w miarę zwiększania się potrzeb
    budżetu państwa, większe szanse takiej pokrętnej interpretacji, iż powstał
    on wyłącznie w celu obejścia prawa podatkowego i uszczuplenia wpływów
    budżetu.

    Uważam, że banki powinny proponować proste produkty antybelkowe, jak Alior
    czy Eurobank. Czemu tak nie jest? Pewnie dlatego, aby klientowi było
    trudniej dokonać bezpośredniego porównania ofert.

    No nic, cieszmy się z tego co mam, np. z tego, że lokaty i inne zyski
    kapitałowe nie są jeszcze powiązane z obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym
    albo społecznym. :)

  • 8. Data: 2009-07-23 10:44:49
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MarekZ" news:h49bu1$2rg$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > budżetu państwa, większe szanse takiej pokrętnej interpretacji, iż powstał
    > on wyłącznie w celu obejścia prawa podatkowego i uszczuplenia wpływów

    A co ty masz takie parcie na ratowanie budżetu, z którego i tak większość
    kasy idzie się rypać bądź jest wydawana na rzeczy, które nie poprawiają
    komfortu życia zwykłych ludzi.
    Odszczekam to jak złodzieje z okrąglaka na ul. śmiesznotragicznej zrezygnują
    z:
    1. Finansowania z budżetu (naszych podkatków, w tym belki) swoich
    kretyńskich kampani wyborczych (tj. parti politycznych)
    2. Dawana sobie premii "za ciężką pracę"
    3. Służbowych telefonów, które muszę im finansować
    4. Dodatki na paliwo itp.

    Wiadomo, że pkt. które wymieniłem wyżej (jest ich więcej ale w te upały nie
    chce mi się produkować) są o wiele ważniejsze niż leczenie małych dzieci,
    zakup drogich książek dla niewidomych dzieciaków itp.

    > Uważam, że banki powinny proponować proste produkty antybelkowe, jak Alior
    > czy Eurobank. Czemu tak nie jest? Pewnie dlatego, aby klientowi było
    > trudniej dokonać bezpośredniego porównania ofert.

    Coraz bardziej mnie zaskakujesz. Co jest takiego skomplikowanego w ofercie
    OF? Produkt działa na tej samej zasadzie co np. wspomniany eurobank. Metoda
    obejścia podatku belki (dodam tutaj, że kiedy owy podatek wchodził miał on
    być tymczasowy - jak widzimy ta tymczasowość będzie trwała w nieskończoność)
    jest wszędzie taka sama.

    > No nic, cieszmy się z tego co mam, np. z tego, że lokaty i inne zyski
    > kapitałowe nie są jeszcze powiązane z obowiązkowym ubezpieczeniem
    zdrowotnym
    > albo społecznym. :)

    Oby się to nie zmieniło póki stąpam(y) po tym łez padole :)

  • 9. Data: 2009-07-23 10:46:17
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 23 Lip, 02:18, "Mariusz " <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    > obchodzi ich jak oni naliczaja odsetki tylko kwota odsetek na koniec lokaty.

    Ale OF jednoczesnie oferuje "polisolokaty", a z opisu wynika ze
    inwestujacych... ehm... "ubezpiecza" Europa SA, czyli tez dziecko z
    rodziny Getin Holding. Tak jakos malo konsekwentnie obawiaja reakcji
    fiskusa.

    Czy moze omijanie podatkow "na zakrecona polise" ma moze bardziej
    ugruntowana tradycje niz "na zakrecona lokate" i stad ten brak
    obaw? :)

  • 10. Data: 2009-07-23 10:50:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    > bedzie im sie obronic z tak skonstruowana lokata, jezeli fiskus
    > stwierdzi ze nie obchodzi ich jak oni naliczaja odsetki tylko kwota

    w takim razie jaka jest teraz najciekawsza opcja lokatowa na 6 lub 12
    miesiecy zakładajac ze ma sie jednak troche wiecej niz 13 tysiecy do
    ulokowania?

    Jest Leżajsk, jest dobrze.
    Był Leżajsk, jest mi niedobrze.