  • 1. Data: 2011-02-14 14:24:45
    Temat: Open, walentynkowa :(
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Czyli załozona np. dzis lokata walentynkowa na pół roku, przez ostatnie
    półtora miesiąca bedzie już lokatą BELKOWą.
    To niech spadaja z taka ofertą. Po 1 lipca faktyczne dzienne odsetki
    wyniosą około 3,9 procenta.
    To juz belkowe 5 procent jest lepsze. Teraz to jedynie na 3 miesiące.

  • 2. Data: 2011-02-14 14:39:24
    Temat: Re: Open, walentynkowa :(
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 15:24:45 +0100, wiatrak napisał(a):

    > Czyli załozona np. dzis lokata walentynkowa na pół roku, przez ostatnie
    > półtora miesiąca bedzie już lokatą BELKOWą.

    Wydaje mi się, że niemożliwe będzie opodatkowanie lokat "w toku".

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2011-02-14 14:45:33
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-14 15:24, wiatrak pisze:
    > Czyli załozona np. dzis lokata walentynkowa na pół roku, przez ostatnie
    [cut]
    > To juz belkowe 5 procent jest lepsze. Teraz to jedynie na 3 miesiące.

    Aby uniknac ew. pytań:
    kwota optymalna to 1026,57 i da efektywnie 4.98%. Do tego jeszcze
    ewentualna złotóweczka.

  • 4. Data: 2011-02-14 14:47:00
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    > Wydaje mi się, że niemożliwe będzie opodatkowanie lokat "w toku".

    Jestes wyjatkowym optymistą. Podatek naliczany jest równiez teraz, ale nie
    jest odprowadzany poniewaz wynosi ponizej 5 groszy i nie ma obowiązku jego
    odprowadzenia, ponieważ bank ma obowiązek odprowadzac kwoty , które po
    zaokragleniu wynosza conajmniej jeden złoty. Od 1 lipca to sie zmieni.

  • 5. Data: 2011-02-14 14:48:23
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

    > ni jest odprowadzany poniewaz wynosi ponizej 5 groszy i nie ma obowiązku
    > jego

    Miało być: ponizej 50 groszy
    :)

  • 6. Data: 2011-02-14 14:52:37
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 15:47:00 +0100, wiatrak napisał(a):

> [...]
    > jego odprowadzenia, ponieważ bank ma obowiązek odprowadzac kwoty , które
    > po zaokragleniu wynosza conajmniej jeden złoty. Od 1 lipca to sie

    Lecz wprowadzenie belkowizny w 2002 r. także nie dotknęło lokat
    trwających. Niektórzy chyba nadal mają takie pootwierane ;-)

  • 7. Data: 2011-02-14 15:00:47
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości >
    > Lecz wprowadzenie belkowizny w 2002 r. także nie dotknęło lokat
    > trwających. Niektórzy chyba nadal mają takie pootwierane ;-)

    Ale tu zmienia sie tylko sposób naliczania tego podatku. Nic więcej.

    Zaryzykuj, załóż dwuletnią :) Jeżeli wg. ciebie będzie ona w dalszym ciągu
    bezbelkowa?

  • 8. Data: 2011-02-14 15:02:32
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-14 15:52, Olgierd pisze:
    > Lecz wprowadzenie belkowizny w 2002 r. także nie dotknęło lokat
    > trwających. Niektórzy chyba nadal mają takie pootwierane ;-)

    Przy jakiej kapitalizacji? Jakoś nie wierzę. O ile jeszcze rozumiem, że
    prawo nie powinno działać wstecz, to przy obliczaniu podatku powinno się
    brać przepisy z dnia naliczenia odsetek.

    --
    Raf

  • 9. Data: 2011-02-14 15:09:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 16:02:32 +0100, Rafał napisał(a):

    > Przy jakiej kapitalizacji? Jakoś nie wierzę. O ile jeszcze rozumiem, że
    > prawo nie powinno działać wstecz, to przy obliczaniu podatku powinno się
    > brać przepisy z dnia naliczenia odsetek.

    Proszę bardzo, pierwszy z brzegu przykład:

    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=902523&t=9
    02523&v=t&cat=2

  • 10. Data: 2011-02-14 15:24:07
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości >
    > Proszę bardzo, pierwszy z brzegu przykład:

> [...]
    I co ci po takich odsetkach, nawet bez Belki?