  • 11. Data: 2009-07-29 22:29:22
    Temat: Re: OpenFinance/Noble - dlaczego tylko 1 lokata optymalna?
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    sensei wrote:
    > Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

    > a jesli przeciwko klientowi banku nie toczy sie postepowanie karne to
    > bank ma prawo odmowic wydania danych klienta. Jesli jakikolwiek bank
    > podalby fiskusowi chociaz kilka nazwisk klientow z lokatami
    > antybelkowymi szybko by stracil zaufanie

    Wiem, że GIIF ma prawo buszować w banku, - i jeśli wykryje jakieś
    "podejrzane operacje" przekaże sprawę
    do odpowiednich organów śledczych.
    Przypominam że nie dyskutujemy tutaj o procedurach, ale o tym kto de
    facto ponosi odpowiedzialność za "unikanie opodatkowania".
    Otóż moim zdaniem banki są "kryte", ponieważ w żaden sposób nie łamią
    obecnie obowiązujących przepisów.
    Natomiast klient "bezbelkowych lokat" ma (lub powinien mieć) świadomość,
    że z pozyskanego przychodu formalnie powinien się rozliczyć z fiskusem.
    Nie można tłumaczyć się nieznajomością prawa.
    Vide: sprawa kioskarki i słynnych kilku groszy VAT za ksero

    --
    Pozdrowienia!
    M.