  • 1. Data: 2003-06-09 16:48:13
    Temat: Opłacanie rachunków - gdzie najlepiej?
    Od: m...@p...onet.pl

    Moja mama "zchwytana" na promocję w Lukasie założyła sobie konto wygodne. Może w
    ten sposób płacić rachunki przez telefon przelewem i nie ma pobieranej prowizji
    z tego tytułu. Lecz za prowadzenie musi płacić 6 PLN/mies. Nie bardzo podoba jej
    się ta opłata. A tu jeszcze zapowiedź przejścia z bezpłatnego numeru dostępowego
    na płatny.
    Po za tym ma jeszcze od x lat superkonto w PKO BP.

    Co moglibyście takiej osobie zaproponować w miarę taniego (lub bezpłatnego)?
    Oszczędności ma oczywiście zerowe i przechodzenie na e-konto PRO odpada.
    Przychodzi tylko emeryturka w wysokości 1k, z której zaraz spłacane są raty
    zaciągniętych kredytów i reszta idzie na życie.

    Kusi mnie zachęcenie do skorzystania z VW Bank, ale moja mama jest bardzo
    "partiotyczna" i na taką niemiecką nazwę dostała by wstrętu. mBank też odpada,
    bo komunikacja tam jest najlepsza przez internet. A moja mama należy do tych
    nie-nowoczesnych. I pewnie z rok by upłynąl za nim by zrozumiała jak obsługiwać
    klawiaturę i myszkę, a co dopiero hasła jednorazowe. Pozostaje tylko kontakt
    telefoniczny.

    A Bank Pocztowy? Ile tam kosztuje przelew?

  • 2. Data: 2003-06-09 22:37:37
    Temat: Re: Opłacanie rachunków - gdzie najlepiej?
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    > Kusi mnie zachęcenie do skorzystania z VW Bank, ale moja mama jest bardzo
    > "partiotyczna" i na taką niemiecką nazwę dostała by wstrętu.

    Chyba nie do konca taka patriotyczna, bo w koncu Lukas to Francuzi, a nazwa
    tez raczej kojarzy sie z producentem Gwiezdnych Wojen, ktory bynajmniej
    Polakiem nie jest. Jezeli chodzi o to, zeby miec konto w polskim banku, to
    chyba jakis spoldzielczy pozostaje, no i jakis SKOK (podobno jest jakis SKOK
    zwiazany z narodowa rozglosnia z Torunia) :-)

    Natomiast na powaznie VWBank z plus kontem wydaje sie byc idealnym
    rachunkiem dla Twojej Mamy - zero za prowadzenie, zero za przelew, darmowy
    dostep telefoniczny na 0800. Podobnie jest z kontem lokacyjnym w rownie obco
    brzmiacym Rajfajzen Banku (nawet nie wiem jak to sie pisze), ale tutaj
    telefon na 08011xxxxx.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 3. Data: 2003-06-10 13:49:48
    Od: "powee99" <p...@o...pl>

    Ja bym polecil Inteligo.
    Jest serwis elektroniczny, ale wszystko mozna zalatwic pod bezplatnym
    numerem 0-800 121 121
    Wedlug mnie jest godne uwagi