  • 11. Data: 2005-08-17 07:58:17
    Temat: Re: Opłata administracyjna???
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@g...com>

    Ryanair tak już ma ;) podobnie jest w easyJet, co jest spowodowane
    'użytecznością' karty w UK

  • 12. Data: 2005-08-17 09:23:41
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-08-17 08:54- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    kubakj, gdy pisał(a):

    > KAzda karta z USA ma zapisane czy
    > jest kredytowka czy debetowka czy obciazeniowa czy jeszcze jakas.

    Nie do końca zrozumiałem przekaz, ale jeśli masz na myśli, że jest to
    widoczne na karcie (gołym, a choćby nawet i uzbrojonym okiem), to
    nieprawda - nie jest.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 13. Data: 2005-08-17 12:46:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kubakj" <k...@g...pl> writes:

    > KAzda karta z USA ma zapisane czy
    > jest kredytowka czy debetowka czy obciazeniowa czy jeszcze jakas.

    Kazda karta ma to zapisane. W systemie banku, ktory musi ja jakos
    obslugiwac. Czasem banki wymieniaja sie takimi danymi, i wtedy te
    informacje sa szerzej dostepne.

    > Nie wiem, czy
    > w Polsce juz te standardy dotarly i zapisuja te informacje,

    Robia to od zawsze.

    > bo jezcze
    > niedawno
    > to adres weryfikowac mozna bylo na polowie kart.

    O, jakis przyklad? Kto (jaki sklep) weryfikowal i jaka karta? Bo tak
    normalnie, to to dziala tylko w USA. Poza tym jest jeszcze "global AVS",
    ale zdaje sie, dziala tylko czesciowo w GB. A w Polsce - no ciekaw
    jestem jakie banki naleza do owej polowy?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2005-08-17 14:00:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Plus jeszcze mniejszym drukiem "opłata administracyjna w wysokości
    > 10.52 zł przy płatności kartą kredytową i 2.52 zł przy płatności kartą
    > debetową od każdego pasażera i każdego lotu w jedną stronę".

    Może komuś się zechce zapytać,
    jakie konkretnie karty
    są ich zdaniem "debetowe"?

    ATSD "od _każdego_ pasażera i _każdego_ lotu w _jedną_ stronę"
    zamiast od transakcji, to też niezły numer.
    To jakby w spożywczaku liczyli prowizję
    "od każdego pomidora i każdej bułki" ;-)

  • 15. Data: 2005-08-17 14:47:15
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:ddui8b$1kq$1@inews.gazeta.pl grupowicz Slawek Kos napisał:

    > Jest tym (...) znany.
    > Jezeli karta nie zidentyfikuje sie jako ZNANA IM karta debetowa (zapewne
    > jakas lokalna great-brytyjska) to wpada do rubryczki INNE i placisz jak za
    > platnosc ta drozsza...;-)
    > W ten sposob za platnosc np. VE Inteligo zaplacisz jak za platnosc KK.

    Zgadzam się z powyższym, pewnie to Ryanair.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 16. Data: 2005-08-17 17:04:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 11:23:41 +0200, yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>
    wklepał(-a):

    >Nie do końca zrozumiałem przekaz, ale jeśli masz na myśli, że jest to
    >widoczne na karcie (gołym, a choćby nawet i uzbrojonym okiem), to
    >nieprawda - nie jest.

    Na BePeHowych KK jest napis na rewersie. :)

  • 17. Data: 2005-08-17 21:48:02
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > No to powiedz, jak.

    Hmm... normalnie? Jesli jestes akceptantem a umowa z ca stosuje rozne
    prowizje w zaleznosci od typu karty - to otrzymujesz od niego te informacje
    (jakiego typu karta dane platnosc zostala dokonana).

    > Jak sie definiuje "lokalizacje akceptanta"?

    Przyklad: firma z panstwa X przyjmuje platnosci za uslugi i przy platnosci
    karta dolicza sobie 10 zl poniewaz jej umowa z ca w X zezwala na cos
    takiego. Firma X reklamuje sie w prasie/internecie na calym swiecie. Tak
    wiec firma X ma gleboko w d... ze Tobie sie nie podoba doliczanie owych 10
    zl i to ze w Twoim kraju tego typu praktyki sa zabronione.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 18. Data: 2005-08-17 21:55:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > ATSD "od _każdego_ pasażera i _każdego_ lotu w _jedną_ stronę"
    > zamiast od transakcji, to też niezły numer.

    I prawidlowo... "Tanie linie" nie oznacza ze ktos do nich doplaca - przeciez
    musza przynajmniej wysc na zero... Tak wiec warto sobie policzyc wszystko
    dokladnie - nikt tego nie zabrania - i tak wyjdzie taniej niz w "zwyklych"
    liniach...

    > To jakby w spożywczaku liczyli prowizję
    > "od każdego pomidora i każdej bułki" ;-)

    W autosalonie przy drodze stoja nowe Fiaty z duuuzym napisem "od 100 zl" -
    co wcale nie oznacza ze samochod tyle kosztuje (pewnie jest to miesieczna
    rata przy kredycie na 30 lat...) - ale oczywiscie znajdzie sie grupa osob
    ktora wejdzie do salonu, polozy na ladzie 100 zl i sie uprzez ze chce za
    tyle samochod kupic bo "tyle tam pisze...".

    Pozdr.,
    Piotr

  • 19. Data: 2005-08-18 08:08:27
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Piotr" <p...@c...cz> writes:

    > Hmm... normalnie? Jesli jestes akceptantem a umowa z ca stosuje rozne
    > prowizje w zaleznosci od typu karty - to otrzymujesz od niego te informacje
    > (jakiego typu karta dane platnosc zostala dokonana).

    Tylko ze bank posiadacza karty takiej informacji acquirerowi nie
    udziela. A w kazdym razie nie kazdy bank.

    A nawet jesli udziela, to jak to sie odbywa technicznie? Kto i kiedy
    nabija owe 10 dodatkowych zlotych do transakcji?

    MJ

  • 20. Data: 2005-08-18 09:14:30
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > A nawet jesli udziela, to jak to sie odbywa technicznie? Kto i kiedy
    > nabija owe 10 dodatkowych zlotych do transakcji?

    Ales sie uczepil...;-)
    "jesli nie dostaniemy (od banku lub inna droga) info, ze mozemy pobrac
    nizsza oplate to pobieramy wyzsza"
    Proste jak swinski ogon - jesli bank jest z tych co "nie udziela info" to...
    patrz wyzej.
    A "nabija" sprzedawca biletow.

    --
    Pozdrowienia