  • 1. Data: 2010-03-29 16:19:39
    Temat: Opłaty od zastrzeżonych kart
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Właśnie przed chwilą zastrzegłem KK Getinu. Umowy na razie nie
    wypowiedziałem, bo nie chciałem sobie skracać ostatniego grace-periodu (30
    dniowy okres wypowiedzenia), gdyż odsetki nawet za jeden dzień są znacznie
    wyższe niż miesięczne opłaty za kartę.

    Czy znane są praktyki banków polegające na pobieraniu opłat od zastrzeżonych
    kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy? Mam wrażenie, że na grupie ktoś
    o tym wspominał (chyba ING był takim negatywnym przykładem). Ja testowałem
    to w Sygma oraz w BPH, mBanku i Multi, żaden z nich opłat nie pobierał. Jak
    będzie w przypadku Getinu okaże się już 1 kwietnia. A co warto w tym
    przypadku obstawiać? Opłaty są dwie: obowiązkowe ubezpieczenie transakcji
    nieistniejącą kartą oraz kara za nieużywanie karty.

  • 2. Data: 2010-03-29 20:15:13
    Temat: Re: Opłaty od zastrzeżonych kart
    Od: "turczy" <t...@i...pl>

    Mnie doił toyota bank :/
    Arek

  • 3. Data: 2010-03-30 17:19:06
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 29 Mar, 18:19, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > wy sze ni miesi czne op aty za kart .
    >
    > Czy znane s praktyki bank w polegaj ce na pobieraniu op at od zastrze onych
    > kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy? Mam wra enie, e na grupie kto
    > o tym wspomina (chyba ING by takim negatywnym przyk adem). Ja testowa em
    > to w Sygma oraz w BPH, mBanku i Multi, aden z nich op at nie pobiera . Jak
    > b dzie w przypadku Getinu oka e si ju 1 kwietnia. A co warto w tym
    > przypadku obstawia ? Op aty s dwie: obowi zkowe ubezpieczenie transakcji
    > nieistniej c kart oraz kara za nieu ywanie karty.

    Ja zrobiłem to samo tydzień temu i powiedziano mi że opłaty się będą
    naliczać dopóki nie złoże wypowiedzenia osobiście w oddziale i nie
    spłacę zadłużenia.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 4. Data: 2010-03-30 17:32:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" hoqjmk$h4r$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Czy znane są praktyki banków polegające na pobieraniu opłat od
    > zastrzeżonych kart w przypadku braku wypowiedzenia umowy?

    Lukas...

    -- Chcę zastrzec kartę bankomatową.
    -- Ponieważ zgubiłem ją.
    [w przepastnej szufladzie z kartami -- ale tego nie dodałem]
    -- Więc może chce [szanowny ;)] Pan ją zablokować?
    -- Chcę zastrzec.
    -- A dlaczego nie zablokować?
    -- Bo zablokowanie kosztuje 2 złote a zastrzeżenie 0 zł.
    -- Tak? [może jeszcze dodano -- jest pan pewny, a może
    nawet sprawdzono w cenniku]

    Czy zablokowanie można cofnąć a zastrzeżenia nie można?
    (czy w razie odnalezienie karty zablokowanej,można odblokować?)
    Nie można. W obu wypadkach karta jest stracona, choć jakoś inaczej.

    -=-

    Dziś już nie pamiętam detali, ale naprawdę namawiano mnie na płatne zablokowanie. :)

    Gdy innym razem zbyt intensywnie mnie namawiano (a może to tym właśnie razem?)
    poprosiłem o zamknięcie konta. I dopiero wówczas zaczęło się... Przecież konto
    jest za darmo, do niczego nie zobowiązuje, może kiedyś przyda się itd... Chyba
    właśnie chodziło o to, czy karta nie odżyje samoistnie. :) (a miesięcznie trzeba
    było za nią płacić chyba 1 zł w razie niewpłacania na konto bodajże 1200 złotych)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2010-03-30 19:57:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Erazmus" <j...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000yqc.googlegroups.com...

    > Ja zrobiłem to samo tydzień temu i powiedziano mi że opłaty się będą
    > naliczać dopóki nie złoże wypowiedzenia osobiście w oddziale i nie
    > spłacę zadłużenia.

    Zobaczymy jak będzie, temu co mówią nie ma co wierzyć za mocno. Debetową też
    zastrzegłem, umowy nie wypowiedziałem i opłaty za nią się nie naliczają.

  • 6. Data: 2010-04-01 17:01:50
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

> [...]

    > Ja zrobiłem to samo tydzień temu i powiedziano mi że opłaty się będą
    > naliczać dopóki nie złoże wypowiedzenia osobiście w oddziale i nie

    Dzisiejsze oględziny pacjenta wykazały, że żadna opłata się nie naliczyła.
    No chyba, że to pułapka primaaprilisowa, ale zawsze pobierały się pierwszego
    roboczego dnia miesiąca.

    Sugeruje to, że wchodzi w rachubę taka możliwość, iż być może można było
    zastrzec kartę Getinu nie wypowiadając umowy i korzystać wyłącznie z
    przelewów z rachunku karty bez ponoszenia obowiązkowych opłat za kartę.
    Naturalnie miało szansę to zadziałać tylko w takim przypadku, gdyby nie
    istniało jakieś zabezpieczenie przed wykonaniem przelewu z rachunku karty
    zastrzeżonej, no nie istnienie takiego zabezpieczenia w aplikacji
    funkcjonującej w oddziałach nie wydaje się zbyt prawdopodobne, choć nie jest
    niemożliwe, bo taki przelew w żadnym aspekcie nie jest operacją wykonywaną
    kartą. Ja w podglądzie swojej karty widzę ilość środków dostępnych równą
    zeru, ale to dlatego, że mam 100% limitu wykorzystanego. Czy mamy na grupie
    posiadacza zastrzeżonej KK Getinu z limitem niewykorzystanym w 100%?

  • 7. Data: 2010-04-02 16:44:00
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 1 Kwi, 19:01, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
> [...]
    > zeru, ale to dlatego, że mam 100% limitu wykorzystanego. Czy mamy na grupie
    > posiadacza zastrzeżonej KK Getinu z limitem niewykorzystanym w 100%?

    Ja zostawiłem 10 zł na kk na potencjalne opłaty ale nie mam dostępu
    przez www bo zamknąłem juz E-Getin.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus