  • 1. Data: 2009-08-16 22:35:00
    Temat: Opodatkowany CashBack na kartach- wasze opinie
    Od: Michal <m...@n...org>

    Witam

    Wiem, że już było, ale warto porozmawiać o konsekwencjach.
    Dla przypomnienia:
    http://www.kartyonline.pl/niusy.php?id=4461&_Fiskus_
    chce_podatku_od_zysku_z_promocyjnych_kart_kredytowyc

    Czy to, że ten przemiły Pan z Warszawy w ten sposób "interpretuje" prawo
    skarbowe (?) oznacza, że wszyscy, w całym kraju, MUSZĄ deklarować
    cashback na PIT? Jeśli tak, jakie realne szanse mają US na egzekwowanie
    tego podatku i nakładanie kar? Co zamierzacie zrobić, kiedy przyjdzie
    czas na rozliczenie bieżącego roku?

    Bo to, że jest to nonsens i paranoja to chyba wszyscy na tej grupie się
    zgadzają, pytanie- jak podejść do tego w praktyce. Można jakoś tę
    "interpretację" zaskarżyć, podważyć? Chciałbym to jakkolwiek
    oprotestować, chociaż dla zasady. Niech ONI wiedzą, że coraz więcej
    ludzi jest świadomych tego, że żyjemy w systemie niewolniczym i ICH
    bandytyzm kiedyś się skończy :D

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-08-17 04:57:06
    Od: BK <b...@g...com>

    On 17 Sie, 00:35, Michal <m...@n...org> wrote:
> [...]
    > cashback na PIT? Jeśli tak, jakie realne szanse mają US na egzekwowanie
    > tego podatku i nakładanie kar? Co zamierzacie zrobić, kiedy przyjdzie

    Ta interpretacja wiaze tylko tego kto o nia poprosil. A my spokojnie
    mozemy temat olac. Skarbowka nie ma szans na egzekwowanie takiego
    podatku, dodatkowo przeciez jest poglad [sluszny], ze cashback to
    nagroda i do 760zl jest nieopodatkowany.

    Pan pytajacy w tej interpretacji niedokladnie opisal cashback - podal,
    ze to zwrot czesci kosztow zakupow - ale jak zajrzymy w regulaminy
    kart zwykle jest to jakas nagroda badz premia w wysokosci jakiegos %
    transakcji ;-)

  • 3. Data: 2009-08-17 05:03:52
    Od: maruda <r...@n...com>

    Michal pisze:
> [...]
    > cashback na PIT? Jeśli tak, jakie realne szanse mają US na egzekwowanie
    > tego podatku i nakładanie kar? Co zamierzacie zrobić, kiedy przyjdzie

    Olać.
    Rok temu inny "przemiły" pan ze Świętokrzyskiej, Jacek KJM R. twierdził
    w telewizorni, że trzeba płacić podatek dochodowy, jeśli kupiło się
    dolary gdy były tanie, a sprzedało, gdy były drogie. No i rozmydliło się.
    Jaki, Q, dochód? Wymieniłem PLN na USD gdy obowiązywał przelicznik NBP
    2,07, po czym wymieniłem w drugą stronę gdy obowiązywał 3,50. Tu nie ma
    żadnego dochodu! Kupiłem za lepsze złotówki, a sprzedawałem za gorsze.

> [...]
    > oprotestować, chociaż dla zasady. Niech ONI wiedzą, że coraz więcej
    > ludzi jest świadomych tego, że żyjemy w systemie niewolniczym i ICH

    Nie liczyłbym na to. UE (nawiasem mówiąc: nieistniejący twór, to tylko
    taki skrót; istnieje WE) ten niewolniczy system umacnia.
    Ew. poszukać jakiegoś normalniejszego kraju. Najdalej chyba jest Tonga.
    "Nie ma takiej podłości, której nie dopuściłby się rząd, gdy mu braknie
    pieniędzy".

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2009-08-17 06:53:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > oprotestować, chociaż dla zasady. Niech ONI wiedzą, że coraz więcej
    > ludzi jest świadomych tego, że żyjemy w systemie niewolniczym i ICH

    www.mf.gov.pl (sygn. IPPB4/415-339/09-2/PJ) - tutaj można znaleźć pełen
    tekst tej interpretacji, dotyczy ona tylko tego jednego, konkretnego
    przypadku bowiem: "Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego
    przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w
    dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym."

    Jest ona zatem wiążąca dla tego, kto składał wniosek o ww. Jeżeli ten
    podmiot się z nią nie zgadza to może napisać do MF...a pozostali szarzy
    obywatele mogą traktować ją jak ciekawostke. Nasze przepisy podatkowe są
    wysoko niejasne...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-08-17 07:00:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 00:35:00 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > cashback na PIT? Jeśli tak, jakie realne szanse mają US na egzekwowanie
    > tego podatku i nakładanie kar? Co zamierzacie zrobić, kiedy przyjdzie

    Można wystąpić do Urzędu Skarbowego o indywidualną interpretację. I jeśli
    będzie niekorzystna przejść całą procedurę jej zaskarżenia.

  • 6. Data: 2009-08-17 08:28:25
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > ze to zwrot czesci kosztow zakupow - ale jak zajrzymy w regulaminy
    > kart zwykle jest to jakas nagroda badz premia w wysokosci jakiegos %

    obawiam sie (obym był w błedzie) ze racje maja doradcy podatkowi
    twierdzacy o zwolnieniu tylko do kwoty 100zł (premia, nagroda
    zwiazana z promocja banku ale nie zwiazana ze SPRZEDAZA premiowa)

    dla mnie na chłopski rozum sprzedaz premiowa to np. margaryna za 0,10
    gdy kupie chleb za 2,90 a cashback nie jest wg mnie sprzedaza premiowa
    ale rabatem, tylko rabatem.

    nie kryje nadziei ze ktos roztrzaska na miazge powyższą argumentacje
    i pomoze mi ocalić w przyszłym roku kilka stówek od pożarcia przez
    moją kochaną aż zbyt żarłoczna ojczyznę

  • 7. Data: 2009-08-17 08:57:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 10:28:25 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > dla mnie na chłopski rozum sprzedaz premiowa to np. margaryna za 0,10
    > gdy kupie chleb za 2,90 a cashback nie jest wg mnie sprzedaza premiowa
    > ale rabatem, tylko rabatem.

    Problem jest taki, że kto inny sprzedaje, a kto inny udziela tego
    "rabatu". Były co prawda ostatnio wyroki dotyczące podobnych rabatów, ale
    nie da się tego wprost zastosować. Tam chodziło o poszczególne ogniwa
    łańcucha sprzedaży: producent udziela rabatu sklepowi z pominięciem
    hurtowni.

  • 8. Data: 2009-08-17 09:52:33
    Od: k...@o...pl

    > Dnia Mon, 17 Aug 2009 10:28:25 +0200, kredytywkarpaczu napisaĹ&#65533;(a):

    > Problem jest taki, Ĺźe kto inny sprzedaje, a kto inny udziela tego
    > "rabatu". (...) producent udziela rabatu sklepowi z pominiÄ&#65533;ciem
    > hurtowni.

    płacę w kawiarni albo w sklepie odzieżowym, bank zwraca mi 1%
    kto udzielił mi rabatu? kawiarnia lub sklep odzieżowy? bank?
    hurtownia odzieżowa? hurtownia spożywcza zaopatrująca kawiarnię?

    jak mam udowodnić że ten rabat jest czymś wiecej niż samym rabatem?
    jak mam udowodnić że ten rabat jest sprzedażą premiową?

  • 9. Data: 2009-08-17 10:13:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:52:33 +0200, kredytywkarpaczu napisał(a):

    > płacę w kawiarni albo w sklepie odzieżowym, bank zwraca mi 1% kto
    > udzielił mi rabatu? kawiarnia lub sklep odzieżowy? bank? hurtownia
    > odzieżowa? hurtownia spożywcza zaopatrująca kawiarnię?

    Chyba nie zrozumiałeś. Właśnie napisałem ci, na czym polega trudność żeby
    ten "rabat" uznać za prawdziwy rabat. A czym on jest zgodnie z prawem
    jeśli nie rabatem, nie podejmuję się rozstrzygnąć.

  • 10. Data: 2009-08-17 11:13:22
    Od: k...@o...pl

    > Dnia Mon, 17 Aug 2009 11:52:33 +0200, kredytywkarpaczu napisaĹ&#65533;(a):

    > Chyba nie zrozumiaĹ&#65533;eĹ&#65533;.
    > WĹ&#65533;aĹ&#65533;nie napisaĹ&#65533;em ci, na czym polega
    trudnoĹ&#65533;Ä&#65533; Ĺźeby
    > ten "rabat" uznaÄ&#65533; za prawdziwy rabat. A czym on jest zgodnie z
    > prawem, jeĹ&#65533;li nie rabatem, nie podejmujÄ&#65533; siÄ&#65533;
    rozstrzygnÄ&#65533;Ä&#65533;.

    czyli poprawny jest mój wniosek, że organ podatkowy
    może upierać się, że bank nie prowadzi sprzedaży
    a w szczególności sprzedaży premiowej i zaniżyć
    kwotę nieopodatkowanego cashback e 760zł do 100zł?