  • 11. Data: 2011-11-04 17:40:40
    Temat: Re: Oprocentowanie lokat- dlaczego ludzie postępuja głupio
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:j90js6$f8u$...@i...gazeta.pl...

    popatrz na ta grupę- znacząca część to wypowiedzi osób które lokują kasę na
    lokatach, poszukują najkorzystniejszych lokat itp.
    A przecież lokowanie pieniędzy w bankach uwzględniając inflacje itp. wcale
    się nie opłaca
    Czy w związku z tym postępują nieracjonalnie albo inaczej są głupi?

  • 12. Data: 2011-11-04 17:54:40
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości
    > A przecież lokowanie pieniędzy w bankach uwzględniając inflacje itp. wcale
    > się nie opłaca
    > Czy w związku z tym postępują nieracjonalnie albo inaczej są głupi?

    Oczywiście, ze są "głupi" :-)
    Przecież powinni zainwestować i zarobić!
    Jest mnóstwo doradców, funduszy inwestycyjnych, ubezpieczycieli.
    Każdy obiecuje. Ilu obietnice spełniło? Ilu ma w dupie swoich klientów po
    pozyskaniu ich pieniędzy i prowizji?

  • 13. Data: 2011-11-04 23:21:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > człowiek zawsze postępuje racjonalnie tzn. zawsze woli mieć więcej niż
    > mniej.
    >
    > No i tu mam zgrzyt bo jaki w takim razie jest sens istnienia takich banków
    > albo takich lokat w bankach których oprpcentowanie wynosi obecnie 2,5 %
    > lub 3
    > % jak np. w PKO BP czy Pekało Sa. Ludzie powinni je omijać szerokim
    > łukiem - a
    > z tego co wiem to te słabe banki mają mnóstwo oszczędności.
    >
    > Czy w związku z tym Polacy postępują nieracjonalnie albo inaczej są głupi?

    ja dam Ci 10%. Załozysz u mnie depozyt min 50k?
    Gwarantuje koniem.

    george

  • 14. Data: 2011-11-05 16:33:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 04.11.2011 12:55, w...@N...gazeta.pl wrote:
> [...]
    > z tego co wiem to te słabe banki mają mnóstwo oszczędności.
    >
    > Czy w związku z tym Polacy postępują nieracjonalnie albo inaczej są głupi?

    Ten paradygmat "zawsze racjonalnie" doprowadzil m.in. do obecnego kryzysu ;)

    A wiecej/mniej nie wolno przeliczac na pieniadze - to rowniez marka,
    siec oddzialow, przyzywczajenie (druga natura czlowieka), etc.
    Gdyby nie to, to zapewne wszyscy przeszliby np. do Playa, a rozmawiali
    np. z Nokii (czy jakiegos innego tanszego konkurenta iPhone'a).

    A co do PKO Banku Polskiego. Z jednej strony masz caly szereg calkiem
    wysoko oprocentowaych lokat (3+3, 5-10-15, RO), z drugiej strony
    zaufanie do marki, z trzeciej siec oddzialow.

    Co z tego, ze jakis bank ma wysokie oprocentowanie, jak do najblizszego
    oddzialu masz kilka, kilaknascie kilometrow? nie wszyscy sa
    "internetowi". Poza tym liderzy rankingow zmieniaja sie w miare czesto.
    Kiedys byl Lukas, mBank, eurobank, teraz jest np. grupa getin i meritum
    bank. Wejda inne banki.

    Wiekszosc klientow nie ma tez wielkich oszczednosci. Nawet kilka pp
    wyzsza lokata w skali roku to kilkanascie zlotych - koszty przeniesienia
    wszystkiego sa zbyt wysokie.

    No i na koniec - popatrz na siebie i swoich znajomych - czy wszyscy
    korzystaja z najtanszego operatora, tankuja na neste, kupuja w
    biedronce, maja umowe z najtanszym w kraju zakladem energetycznym, etc?
    Jesli tak nie jest, to czy jestes nieracjonalny albo inaczej... ;))))

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

  • 15. Data: 2011-11-06 21:15:59
    Od: z <z...@g...pl>

    !sp pisze:
> [...]
    > Jest mnóstwo doradców, funduszy inwestycyjnych, ubezpieczycieli.
    > Każdy obiecuje. Ilu obietnice spełniło? Ilu ma w dupie swoich klientów

    Ja zwykły Kowalski trzymam pieniądze w banku tylko dlatego że nie mam
    ich tyle żeby zainwestować z zyskiem i na tyle dużo żeby ich nie przepić :-)
    Kombinuję i kombinuję i zawsze mi wychodzi że jednak lepiej je wydać
    jak najlepiej mądrze. I tak właśnie robię. :-)
    Trzymanie na lokacie to przejściowa ostateczność, to po prostu utrata
    ich wartości = STRATA!!!
    To całe larum że Polacy nie oszczędzają raz śmieszy mnie dlatego że nie
    mają z czego a dwa że jak już mają to nie ma sensu ekonomicznego.

    A jak się spojrzy co te "instytucje zaufania publicznego" ostatnio
    wyprawiają...

  • 16. Data: 2011-11-06 22:40:20
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja zwykły Kowalski trzymam pieniądze w banku tylko dlatego że nie mam ich
    > tyle żeby zainwestować z zyskiem i na tyle dużo żeby ich nie przepić :-)

    Inwestować wszystkiego nie należy. Inwestycje mają to do siebie, ze czasem
    dają stratę, a nie zysk, lub zysk pojawia się poóźniej niz zakładano na
    wstepie. Trzeba mieć na biezące wydatki, dofinansowanie inwestycji. Lokata
    do tego celu jest w sam raz. Jak kwota większa to PKO ma rację bytu.

  • 17. Data: 2011-11-07 06:35:33
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-11-06 23:40, f pisze:

    > Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    Odpowiem najpierw "zwykłemu Kowalskiemu" :)
    Każdy kij ma dwa końce. Jeśli chodzi o trzymanie pieniędzy zwykle jednym
    końcem jest tych pieniędzy dostępność, a drugim - bezpieczeństwo. Można
    trzymać w skarpecie, w sejfie, zakopane w ogródku, albo w banku (drugi
    koniec? choć może jeszcze nie koniec). Te w skarpecie, sejfie i ogródku
    - topnieją wskutek inflacji. Po to wymyślono (i wdraża się) inflację,
    żeby ludzie nie trzymali w skarpecie. A więc w tym sensie lokata daje
    już pewien zysk.

    A oszczędzać - należy zawsze. Bez względu na to jak małe się ma dochody,
    trzeba ustawić konsumpcję na poziomie nieco niższym, aby tworzyć rezerwy
    na okoliczność nieprzewidzianych zdarzeń.
    Ciekawe, ale wiele ludzi twierdzi, że "nie mają z czego oszczędzać", a
    spokojnie płacą kilkaset zł miesięcznie na rozmaite ubezpieczenia, od
    ZUSu poczynając, przez AC po rozmaite CU itp.

    Dalej - Kowalski oszczędzający do skarpety jest "wrogiem gospodarki",
    bo zapewnia sobie jakiś-tam komfort i bezpieczną (?) przyszłość (g. tam
    - państwo, jak będzie chciało, to mu się i tak do jego skarpety dobierze
    dodrukowując takich samych walorów) zamiast te pieniądze wydać, dać
    innym zarobić i gospodarkę nakręcać. Gdyby wszyscy tylko oszczędzali,
    zamiast szaleć po Seszelach, to większość geszefciarzy musiałaby zwinąć
    biznes. Konsumpcja, zwłaszcza ta "rozrzutna" jest redystrybucją.
    Zarabiają sprzątaczki w salonach samochodowych i biurach turystycznych,
    wszyscy są zadowoleni.

    > Inwestować wszystkiego nie należy. Inwestycje mają to do siebie, ze
    > czasem dają stratę, a nie zysk, lub zysk pojawia się poóźniej niz
    > zakładano na wstepie.

    Lokata bankowa też jest inwestycją. :) Bank inwestuje pozyskane środki
    udzielając kredytów inwestycyjnych już na % dużo wyższy od inflacji. On
    (bank) szacuje i bierze na siebie to ryzyko, o którym piszesz. W zamian
    za to odcina sobie marżę czy prowizję.

    Trzeba mieć na biezące wydatki, dofinansowanie
    > inwestycji. Lokata do tego celu jest w sam raz. Jak kwota większa to PKO
    > ma rację bytu.

    Racją bytu PKO jest jedynie wspomniana tu wcześniej wielokrotnie niechęć
    wielu osób (klientów) do dokonywania zmian lub wykonywania mało
    efektywnych ruchów.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 18. Data: 2011-11-07 10:05:53
    Od: z <z...@g...pl>

    Maruda pisze:

    > Każdy kij ma dwa końce. Jeśli chodzi o trzymanie pieniędzy zwykle jednym
    > końcem jest tych pieniędzy dostępność, a drugim - bezpieczeństwo.

    Piszę tu o kwotach większych niż potrzebne na co dzień.
    Serce się kraje i scyzoryk się otwiera jeśli te sumy marnieją.
    Oczywiście jak się ma cokolwiek rozeznanie w inflacjach itd.
    Bo jak nie to "Kowalski" cieszy się że mu rośnie i jest reklamami
    utwierdzany w tym przekonaniu :-)
    Jeśli mowa o bezpieczeństwie to oczywiście trzymanie w skarpecie jest
    najgorsze ale to tylko trochę gorsze od lokaty.
    Taka sama równia pochyła.
    Już jakaś nieruchomość, wykształcenie dziecka... cokolwiek ale nie
    lokata :-)

    Tak wiem. Jak kupię nieruchomość to mogę stracić i takie tam ...
    Ale w tych ostrzeżeniach czuję obawę lobby bankowego że mniejszymi
    sumami będą obracać a nie troskę o moje bezpieczeństwo.
    Spokojna głowa. Też potrafię już w 50% przewidzieć trafność inwestycji.
    Też potrafię rzucać monetą jak "specjaliści" z branży. ;-)

  • 19. Data: 2011-11-07 11:19:06
    Od: "!sp" <s...@a...er>

> [...]
    > Spokojna głowa. Też potrafię już w 50% przewidzieć trafność inwestycji.
    > Też potrafię rzucać monetą jak "specjaliści" z branży. ;-)

    Inwestycja we wdzięczne dzieci wydaje się być najsensowniejsza. Nie
    wszystkie dzieci troszczą się o rodziców -może być strata.
    Banki żyją z lichwy. Muszą wmawiać klientom by żyli ponad stan, a jak nie
    spłacą to się im zabiera i sprzedaje za bezcen następnym kredytobiorcom.
    Na szczeblach państw, można kolejne złupić wysyłając armie , lamentując, gdy
    chcą się ubezpieczyć, nabywając lepszą broń (np. medialny Iran)

  • 20. Data: 2011-11-07 12:32:09
    Temat: Obligacje Grecji 2-letnie 104% a USA 2-letnie 0.22%
    Od: "bebebe" <b...@b...pl>

    Kto jest idiota? Ten co kupuje greckie czy ten co USA?

    Odpowiedz na pytanie koniecznie!!!