  • 11. Data: 2008-12-18 19:54:36
    Temat: Re: Oprocentowanie lokat dlaczego takie wysokie
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Dannyboy schrieb:

    (...)

    > Caly wzrost gospodarczy Stanow bral sie wlasnie z tego, ze ludzie sie
    > masowo zadluzali. Nie szedl za nim zaden wzrost produkcji czy nowa
    > technologia. Juz dawno panowala tam hiperinflacja (w sensie
    > przeszacowania pieniadza) choc wskazniki ekonomincze tego nie wykazuja.

    Znaczy co - od dawna w USA maja duza inflacje, choc nie maja inflacji?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2008-12-18 19:55:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dannyboy" 4...@p...pl

    > Z tą roznica, ze w juł-es-ej stopa rezerw obowiazkowych to 10%, a w Polsce 3,5% ->
    wiec kiedy oni z kazdego dolara robia 10, my z
    > kazdej zlotowki robimy ich prawie 29.

    Może i tak.

    > Inna sprawa jest taka, ze wszyscy slepo wierza w dolara

    I nawet rozwój TP w juesej nie kładzie tego zieleńca na łopaty niehelikopterowe. ;)

    Własnie tuż obok mnie czytany jest ;) krysys w juesej. Stojące w Detroit
    puste wieżowce, tanie samochody, wyludnienie miasta...

    Tymczasem w Polszcze -- dolec pnie się w górę z dumom i godnościom. :)

    > i kupie obligacje dolarowe cokolwiek by sie nie dzialo, wiec FED (konsorcjum bankow
    prywatnych !!!) moze sobie kupowac ile chce
    > obligacji od rzadu, w zamian drukujac zielony papier toaletowy,

    :) Mnie ten fenoemen rozdziwia!!! IMO 700 mld rolek tego papieru to nie
    jest mało, nawet dla 200 mln dup... Znaczy... Hamerykanów... Hamerykanów,
    nie pup... Wszystko mi plącze się...

    > a Chinczycy, Hindusi,

    Hindusi. :) Hindie ;) i Pakistan toczą (pod górę czy z z góry?) wojne od
    czasu podziału, czyli wolności... Wojna Hindusów ponoc kosztuje łan milion
    dolar dziennie(ale nieoficjalnie mówi się (a ponoć i nawet pisze) o dzisięciu
    milionach) i prowadzona jest o niewiele znaczący skrawek pogranicza obu tych
    państwa. :) Ponoc oba narody ;) zaopatruja się w tych samych sklepach ;) z bronią,
    w Szwajcarii -- jakżę pokojowo nastawionej do otaczającej nasz rzezcywistości...
    Tej samej Szwajcari, która znamy z garnków Zepter i leczenia światłem. ;)
    Może dla przykładu -- lampa Zepter kosztuje tu (w Polszcze) tałzen złoty
    i zawiera:

    -- żarówkę halogenową (jako czynnik leczniczy)
    -- kolorwa szybkę (zwną filtrem polaryzacyjnym)
    -- timer (zegarek/minutnik/wyłacznik_czasowy)
    -- odległościomierz (długi na 10 cm patyk wysuwany z obudowy lampy)
    -- obudowę lampy (efektowną, z miękką podstawką)

    > Japonczyc i Rosjanie w zamian za ten calkowicie bezuzyteczny pieniadz przysylaja do
    Stanow swoj Plastik,

    Ten, którym masturbują się bankierki w BZ WBK?

    > Stal, Rope i Gaz pomimo, ze Stanow na to nie stac.

    Stany stać na wysyłkę M16 doczepionych do reszty żołnierza. :)

> [...]
    > czy nowa technologia. Juz dawno panowala tam hiperinflacja (w sensie przeszacowania
    pieniadza) choc wskazniki ekonomincze tego nie

    Weźmy takiego Gierka, Edwarda, I sekretarza...
    Dał ludziom chatki na krechę, której Polacy nie spłacali. :)
    Krecha była na 1% a hiperinflacja była [nieco] ;) większa. ;)
    Po parudziesięciu latach za 10 tysięcy złotych kupić można było
    dwie bułki bez masła, ale za 100 tysięcy na początku kadencji
    Gierka budowano niemal całą chatę... :) (o szkło należało się
    postarać osobno, ale czerwonoskórych nie brakowało)

    PIS dał mieszkania dla cwaniaków. Najpierw wprowadzono darowizny bez podatku
    dla najbliżej rodziny, później sprzedaż tanich mieszkań dla ,,bezdomnych''... :)

    Kwaśniewski (jego czasy) dał odliczenia od podatków i od podstawy opodatkowania...
    (można było kupować chatę na rynku pierwotnym po pięciu latach ja sprzedawać
    i kupować nową lub nawet tylko deklarować kupno -- i odliczać ponownie)

    A obecnie można wziąć hipoteczny, spłacany przez czynsze... Brać mogą bogaci. :)
    (albo hiperbogaci)

    Tak czy siak jakoś władza ;) musi dać narodowi mieszkania i samochody oraz miejsca
    pracy. ;)

    Hamerykańce korzystją z pomysłu Gierka!?!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2008-12-18 21:29:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" gie9ps$e3u$...@o...de

    zadluzali. Nie szedl za nim zaden wzrost produkcji
    przeszacowania pieniadza) choc wskazniki ekonomincze tego

    > Znaczy co - od dawna w USA maja duza inflacje, choc nie maja inflacji?

    Pytanie, co to jest inflacja. :)

    Co do postępu technologicznego -- ponoć świat czerpie z hamerykańskiej
    motoryzacji, więc jednak jakiś postęp tam jest. Tak czy siak nie Europa
    czy Chiny, ;) ale Hameryka jest postrzegana jako stabilizator i właśnie
    hamerykańsi dolar (wbrew rozsądkowi) uznawany jest za pieniądz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2008-12-18 23:28:20
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    "Tomasz Chmielewski" ...

    > choc nie maja inflacji?

    ROTFL!
    W maju br., przed 'wielkim bum', bylo 11,6%.

    A ile jest teraz ???
    Gdy wszystkie drukarnie pracuja na 3 zmiany...

    hint:
    http://wojciechbialek.blox.pl/2008/05/Pomimo-kryzysu
    -finansowego-ktorego-pierwsza-fala.html

    --
    T.F.

  • 15. Data: 2008-12-19 09:38:13
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    T.F. schrieb:
    > "Tomasz Chmielewski" ...

    > ROTFL!
    > W maju br., przed 'wielkim bum', bylo 11,6%.

    11,6%? Uzywajac metodologii z roku 1983, ktora do inflacji wliczala
    zmiane cen nieruchomosci (w sumie skoro sa lokomotywy, to czemu nie domy)?

    > A ile jest teraz ???
    > Gdy wszystkie drukarnie pracuja na 3 zmiany...

    Teraz, gdy ceny nieruchomosci spadly na leb, na szyje, inflacja liczona
    ta miara powinna spasc na leb, na szyje.

    hint: http://pl.wikipedia.org/wiki/Hiperinflacja

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 16. Data: 2008-12-19 10:11:04
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To jest w ogóle ciekawe liczenie, bo w Polsce jak dopiero co ceny nieruchomosci
    wzrosły dwuipółkrotnie, to inflacja podobno była 2,5%
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2008-12-19 10:24:53
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    666 wrote:
    > To jest w ogóle ciekawe liczenie, bo w Polsce jak dopiero co ceny nieruchomosci
    wzrosły dwuipółkrotnie, to inflacja podobno była 2,5%
> [...]

    Ty najpierw powiedz jaka inflacja i jaki koszyk - bo GUS podaje chyba 6
    albo 7 inflacji, i koszyk sie ciagle zmienia. Z tego co wiem to inflacja
    konsumenta nie zawiera w sobie cen nieruchomosci.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 18. Data: 2008-12-19 11:06:48
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Maverick schrieb:

    > Ty najpierw powiedz jaka inflacja i jaki koszyk - bo GUS podaje chyba 6
    > albo 7 inflacji, i koszyk sie ciagle zmienia. Z tego co wiem to inflacja
    > konsumenta nie zawiera w sobie cen nieruchomosci.

    A co ma GUS do inflacji w USA?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 19. Data: 2008-12-19 14:55:57
    Od: "slawek" <s...@n...qw>

    > Z tą roznica, ze w juł-es-ej stopa rezerw obowiazkowych to 10%, a w Polsce
    > 3,5% -> wiec kiedy oni z kazdego dolara robia 10, my z kazdej zlotowki
    > robimy ich prawie 29.

    Ostatnio będąc u jednego z doradców finansowych dowiedziałem się że
    wypłacalność banków w Polsce
    obecnie nie może spaść poniżej 8%
    A teraz jeśli się mylę to mnie poprawcie. Doszedłem do takich wniosków.

    Zakładam w banku lokatę oprocentowaną na 10%, lokuję tam 10 000 zł.
    Natomiast że wymagana wypłacalność to 8%, to ten bank mając moje pieniądze
    może udzielić kredytów
    aż na 10000 / 100 x 8 czyli 125 000 zł.
    Strasznie dużo.
    Znalazłem w tym banku możliwość zaciągnięcia kredytu oprocentowanego na
    około 11%
    (były też dużo niższe oprocentowania ale nie to jest ważne)
    Jeśli więc ktoś pożyczy w tym banku te 125 000 zł to po roku zapłaci odsetek
    13750 zł.
    Podsumowując:
    zysk banku 13750 zł
    mój zysk na lokacie 1000 zł minus belka

    A teraz odpowiedź na pytanie:
    >Czy ktos moglby wyjasnic dlaczego wlasnie teraz, gdy banki nie
    >udzielaja kredytow, oprocentowanie lokat jest tak wysokie, po co im
    >te pieniadze?

    Wszędzie się mówi o kryzysie i bezpieczeństwie ulokowanych pieniędzy w
    bankach.
    Ja ze swoimi 10000 zł narazie się nie martwię.
    Ale co mają powiedzieć Ci co mają ich ponad 50000 Euro.
    Napewno oblegają banki, wypłacają kasę i rozbijają po różnych bankach.
    A teraz jak to wygląda od strony banku?
    A no tak że mają obawy że nie sprostają wymaganemu 8% ponieważ kasa powoli
    zaczyna u nich topnieć.
    Przecież nie zgłoszą się to tego gostka któremu pożyczyli 125 tys zł czy nie
    mógłby czasem oddać im tej kasy wcześniej.
    Prześcigają się więc w szukaniu kasy u nas drobnych ciułaczy którzy skuszą
    się na dodatkowy procent.
    I tym sposobem oprocentowanie lokat rośnie a kredytów nie udzielają za
    chętnie.
    Proste?

    Pozdr.
    Sławek

  • 20. Data: 2008-12-19 17:39:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "slawek" <s...@n...qw> writes:

    > Zakładam w banku lokatę oprocentowaną na 10%, lokuję tam 10 000 zł.
    > Natomiast że wymagana wypłacalność to 8%, to ten bank mając moje pieniądze
> [...]

    Wierzysz w to ze bank urodzi 115 kzl?
    Skad niby mialby wziac te pieniadze?
    Nie wystarczy obejrzec filmu, trzeba go jeszcze zrozumiec (oraz,
    w dalszej kolejnosci, zastanowic sie nad roznicami miedzy zalozeniami
    filmowymi oraz rzeczywistoscia).

    > Znalazłem w tym banku możliwość zaciągnięcia kredytu oprocentowanego na
    > około 11%
    > (były też dużo niższe oprocentowania ale nie to jest ważne)

    Z efektywnym oprocentowaniem 11%? I duzo nizsze? Podejrzana sprawa.

    Zeby bank mogl w ogole na tym interesie zarobic, przede wszystkim
    oprocentowanie kredytow (efektywne) musi byc wyzsze niz oprocentowanie
    depozytow (takze efektywne). Marketingowe procenty nie sa tu przydatne.

> [...]
    > Ale co mają powiedzieć Ci co mają ich ponad 50000 Euro.
    > Napewno oblegają banki, wypłacają kasę i rozbijają po różnych bankach.

    Obawiam sie ze ostatnio nie miales specjalnego kontaktu
    z rzeczywistoscia.
    --
    Krzysztof Halasa