  • 11. Data: 2007-04-27 14:54:39
    Temat: Re: Optymalizacja malych finansow - jakie sposoby?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@W...gazeta.pl>

    RobertS <b...@p...pl> napisał(a):

    > ale ta karta nie sluzy mi "wyłączenie do robienia przelewów", czesto z niej
    > korzystam przy platnosciach bezgotowkowych,
    > za wszystko dostaje punkty w programie partnerskim ;-))
    > to dodatkowa korzysc

    Napisalem - akurat w moim przypadku, posiadajac juz inne karty z ktorych mam inne
    korzysci, bylbym w stanie wykorzystac ja do przelewow - zobacze za rok, jak wyglada
    sytuacj.

    > zdecydowanie nie mam po drodze, inna dzielnica na drugim koncu miasta,
    > lekko liczac 25km w dwie strony,
    > ile to czasu (korki) i koszt benzyny...na poczcie mialbym taniej

    Alez ja ciebie nie namawiam, ani sam tak nie robie. Niektorym ludziom takie
    rozwiazanie po prostu moze odpowiadac i dac znaczace oszczednosci. Zreszta akurat ja
    mam jeden z zakladow dajacych swiadczenia bytowe "bardzo, bardzo" w poblizu, tak
    wiec akurat w nim moge oplacac, zamiast puszczac darmowy przelew z konta (niestety,
    z konta, u mnie z karty nie mozna, przynajmniej nie jako transakcje bezgotowkowa).

    > jasne, jezeli masz do niego blisko, mieszkam na strasznym zadupiu...

    Znowu egocentryzm :). Ja tobie nie kaze tak postepowac, a odpowiadam na pytanie
    autorki posta i wyjasniam twoje watpliwosci, odnosnie ewentualnych korzysci, jakie
    moze miec hipotetyczny uzytkownik.

    I o to chodzi. Sa rozne bajki.

  • 12. Data: 2007-04-29 09:42:06
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    On Fri, 27 Apr 2007 10:19:18 +0200, "Tresto" <p...@g...pl>
    wrote:

    >Czy znacie jakies sposoby na optymalizacje malych finansow?
    >
    >Ja korzystam z:
    >- odroczonego terminu platnosci - np. 14 dni a czasem jest nawet 30
    >- kredyt w karcie (ale trzeba pamietac aby splacic ostatniego dnia miesiaca)
    >- raty 0% (sa takie firmy gdzie naprawde jest 0=0).
    >- czasem nie place w terminie duzej kwoty. Wiem ze beda odsetki ale czasem
    >staram sie o ich anulacje lub obnizenie. W ostatecznosci place odsetki bo
    >kilka/nascie dni to nie jest fortuna.
    >
    >A jakie Wy macie sposoby na "codzienna gimanstyke finansowa"?

    Ja mam takie reguly:
    - wielkim firmom jak tpsa, gaz, elektrycznosc, czynsz za mieszkanie
    place z opozninieniem w taki sposob aby nie placic odsetek za
    nietrminowa splate przewaznie tydzien jest takim termiem, ale trzeba
    to wyeksperymentowac.
    - korzystanie z banku gdzie sa przelewy za darmo lub wliczone w oplate
    konta. Zalezy od ilosci przelewow. Jesli ma sie powyzej 30 mbank jest
    nieoplacalny
    - szukanie dodatkowych zrodel dochodu
    - powyzej 1000 pln negocjacje ze sprzedawca,
    - kontrola konsumpcji w rodzinie - ile zakupow, ile zuzycia wody gazu,
    pradu
    - eliminacja calkowicie kart kredytowych, i tak trzeba te pieniadze
    oddac, a jak brakuje kasy od 1 do 1 to trzeba redukowac konsumpcje.
    - planowanie budzetu na nastepne miesiace wlacznie z wiekszymi
    inwestycjami, posilkowanie sie kredytami 3x0%

  • 13. Data: 2007-04-29 10:04:32
    Od: Ra <...@s...pl>

    Tresto napisał(a):
> [...]
    > kilka/nascie dni to nie jest fortuna.
    >
    > A jakie Wy macie sposoby na "codzienna gimanstyke finansowa"?

    ja też oszczędzam na drobiazgach a potem przychodzi potrzeba kupienia
    czegos do domu (urzadzam mieszkanie)
    i staje przed dylematem czy kupic szafkę rtv w ikei za 200zł czy klose
    za 1800. Podoba mi się ta druga i te wszyskie drobne oszczędnosci szlag
    trafia. Pewnie bedę mogł zbic trochę cenę płacąc gotówką bo mają raty 0%

  • 14. Data: 2007-04-29 19:25:55
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 29 Apr 2007 10:42:06 +0100, Kudlaty <n...@n...pl> wrote:

> [...]
    >place z opozninieniem w taki sposob aby nie placic odsetek za
    >nietrminowa splate przewaznie tydzien jest takim termiem, ale trzeba

    nie jestem pewien czy to ma sens. TPSA skrzętnie liczy odsetki i raz
    na jakiś czas wysyła notę.

    >- szukanie dodatkowych zrodel dochodu

    to działa najlepiej :-)

    --