  • 11. Data: 2010-09-13 11:34:20
    Temat: Re: Optymalizator Dobolokat
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    krzysiek <a...@m...net> napisał(a):
    ..
    > mój excell też lepiej liczy, tylko zastanawiam się gdzie w tym moim
    > arkuszu jest zastosowana "wysoko zaawansowana inżynieria sztucznej
    > inteligencji" :)
    Może w twoim nie ma :-) i dlatego lepiej liczy?

    Michał M

  • 12. Data: 2010-09-13 11:46:23
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

    Jan Strybyszewski <k...@...pl> napisał(a):

    > Wzor jest X,51 odsetek. Powod jest oczywisty znam dwa
    > banki ktore nieco oszukuja. Dlatego wybralem bezpieczniejsze rozwiazanie
    > z ,51 zamiast z 0,5000000000000000000001
    Przy kwotach rzędu 1000 PLN i ułamkach procenta, które można zyskać, wydaje mi
    się, że poprawniejsze będzie wyliczenie dokładne, gdzie po zaokrągleniu
    wyjdzie X,50 odsetek oraz dodanie info że niektóre banki inaczej zaokrąglają i
    wtedy trzeba wyliczyć inną wartość.
    Jeżeli bank źle zaokrągla, to może i 0,1199 źle zaokrąglić po prostu obcinając
    (a nie zaokrąglając) i nawet wtedy im wyjdzie 11 groszy zamiast 12.

    O ile mi wiadomo, lokaty jednodniowe, gdzie odsetki są przelewane na inne
    konto, oferują chyba tylko 3 banki: mBank, Lukas i Inteligo (ktoś tu pisał i
    Inteligo). I z tych trzech Lukas i mBank liczą poprawnie, nie wiem tylko jak
    jest w Inteligo. Może warto dodać na stronie info, które banki inaczej liczą?

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 13. Data: 2010-09-13 11:51:06
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 13 Sep 2010 11:46:23 +0000 (UTC), "MrMrooz "
    <m...@g...pl> wrote:

> [...]
    >jest w Inteligo. Może warto dodać na stronie info, które banki inaczej liczą?

    Można dodać do listy Eurobank, bo, choć nie nazywa się to lokatą, to
    można:
    - mieć 15 rachunków oszczędnościowych
    - codziennie przelewać odsetki na rachunek bieżący (albo na jeden
    oszczędnościowy)
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2010-09-13 12:41:22
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > można:
    > - mieć 15 rachunków oszczędnościowych
    > - codziennie przelewać odsetki na rachunek bieżący (albo na jeden

    Dobra przekonaliscie mnie jest 0,5 dla odsetek. Mam nadzieje ze wasze
    excelle z krateczkami juz sie zgadzaja. Prosze o ewentualne
    sprawdzenie. Podane przyklady z mbanku w watku wychodza dobrze.

  • 15. Data: 2010-09-13 12:44:29
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    MrMrooz pisze:
    > krzysiek <a...@m...net> napisał(a):
    > ..
    > Może w twoim nie ma :-) i dlatego lepiej liczy?

    Moj sie zawstydził i juz liczy tak jak wasze Excele za 400zł :)

  • 16. Data: 2010-09-13 14:10:22
    Od: "MrMrooz " <m...@g...pl>

> [...]

    > excelle z krateczkami juz sie zgadzaja. Prosze o ewentualne
    > sprawdzenie. Podane przyklady z mbanku w watku wychodza dobrze.
    Potwierdzam, że wyniki wychodzą dobrze. Sugeruję jednak, jeżeli to możliwe,
    dodanie info że niektóre banki mogą inaczej zaokrąglać. I druga rzecz do
    ewentualnej poprawy - to kwestia kropki albo przecinka w oprocentowaniu.
    Wydaje mi się, że najlepiej od strony użytkownika byłoby, gdyby formularz
    akceptował i traktował tak samo oba znaki. Jeżeli może tylko jeden - to choć
    dopisek - że części dziesiętne z kropką a nie przecinkiem, choć to nie jest
    raczej 'po naszemu'. Ewentualnie do zmiany na przecinek.

    Pozdrawiam
    Michał M

  • 17. Data: 2010-09-13 22:14:46
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 13.09.2010 14:41, Jan Strybyszewski wrote:

    > Dobra przekonaliscie mnie jest 0,5 dla odsetek. Mam nadzieje ze wasze
    > excelle z krateczkami juz sie zgadzaja. Prosze o ewentualne sprawdzenie.
    > Podane przyklady z mbanku w watku wychodza dobrze.

    No dobrze, ale które banki stosują niską dokładność np. 4 lub 3 miejsca
    dziesiętne? Chyba ING i który jeszcze? Poza tym na pewno Meritum i
    prawdopodobnie EB głupieje przy końcówce idealnie równej 0,5 gr i
    zaokrągla w dół (np. 1095 zł na 4,5%). Za to gdy mamy cokolwiek powyżej
    0,5 gr (nawet na 6. miejscu po przecinku a może i dalej) zaokrągli
    poprawnie.