  • 1. Data: 2008-07-03 10:53:54
    Temat: Optymalny sposób na zaplatę poprzez bank, w sklepie internetowym z USA
    Od: Adam <z...@n...grupie>

    Dzień dobry,

    mam konto w Toyota Bank,
    ostatnio miła pani z infolinii
    zaproponowała mi skorzystanie z /ichniej/
    karty kredytowej przez rok za darmo.

    Akurat noszę się z zamiarem zakupów
    kilku rzeczy w USA przez Internet,
    tak więc ta cała sytuacja jest mi jak najbardziej na rękę.

    Tyle tylko że nie wiem jak to najkorzystniej zrobić,
    mam w gotówce trochę dolarów, i teraz nie wiem - czy po
    prostu zakupić te rzeczy przez kartę kredytową i banki mi wg
    obecnego przelicznika walutowego wycenią ile mnie to będzie kosztowało
    w złotówkach, czy może w jakiś sposób po prostu mógłbym
    posiadane dolary wpłacić na konto walutowe a później wykorzystać je w jakiś
    sposób przy zapłacie w sklepie internetowym.

    Tyle tylko że nie wiem jak to zrobić
    i czy ty w ogóle ma to sens.

    Czy ktoś z grupowiczów mógłby mi podsunąć najlepsze rozwiązanie,
    tudzież przytoczyć jakieś pomocne linki z informacjami
    jak to wszystko zrobić/ogarnąć ?

    Na bankach i płatnościach to ja się znam niestety jak
    byk na gwiazdach, dlatego byłbym niezmiernie wdzięczny
    za udzieloną pomoc.

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2008-07-03 11:55:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > jak to wszystko zrobić/ogarnąć ?
    >
    > Na bankach i płatnościach to ja się znam niestety jak
    > byk na gwiazdach, dlatego byłbym niezmiernie wdzięczny

    najlepiej byłoby wydać te dulary, ale aby to było możliwe musiałbyś je
    wpłacić na konto walutowe i zapłacić przelewem z tego konta, ale:
    1. czy sklep przyjmie przelew (czy akceptuje taką formę płatności)?
    2. taki przelew może być dość kosztowny - jeżeli odpowiesz sobie TAK na pkt
    1 to wtedy (zanim założysz konto walutowe) zapytaj czy będziesz mógł wpłacić
    gotówke (one dulary) w kasie banku i ile bedzie kosztowal taki przelew
    (pytaj o calkowite koszty)

    jezeli ww. okaze sie niemozliwe to zdecyduj sie na kk rozliczana w dolarach,
    wtedy ominiesz jedno przewalutowanie (zysk +/- 3% kwoty platnosci)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-07-03 14:43:35
    Od: Adam <z...@n...grupie>

    Dnia Thu, 3 Jul 2008 13:55:35 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > jezeli ww. okaze sie niemozliwe to zdecyduj sie na kk rozliczana w dolarach,
    > wtedy ominiesz jedno przewalutowanie (zysk +/- 3% kwoty platnosci)

    Dzięki serdeczne za
    dokładne wyjaśnienie mojego problemu.
    Jeszcze raz ślicznie dziękuję!

    --