  • 1. Data: 2007-01-09 10:11:42
    Temat: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Witam

    21 grudnia 2006 roku robiłem zakupy w markecie na niewielką kwotę
    18,09 złotych płacąc kartą VISA Electron. Należność 18,09
    złotych została na moim koncie automatycznie zablokowana a 27 grudnia
    2006 roku została przeprowadzona transakcja przelewu z mojego konta na
    konto marketu kwoty 18,09 złotych za zakupy dokonane. 21 grudnia 2006
    roku.

    Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
    kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006 roku mimo że
    należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
    uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W
    godzinach przedpołudniowych 8.02.2007 roku byłem w markecie aby
    wyjaśnić tą sytuację. I okazało się (tak przynajmniej twierdzą
    pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
    z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji. Oczywiście nie mam
    100% pewności względem uczciwości pracowników marketu i tego że
    mówili prawdę, jednak zaistniałe fakty wyraźnie wskazują że
    kradzieży dokonał Bank Inteligo.Obowiązkiem każdego banku, a więc
    także Inteligo jest zapewnienia bezpieczeństwa pieniądzom które
    zdeponowali klienci, nie do pomyślenia nawet jest aby transakcje
    przelewów za zobowiązania płacone kartą nie zostawały odnotowywane
    i placówki realizujące zapłaty katami VISA Electron mogły bez
    żadnego trudu pobierać zapłaty nawet tysiące razy za jedno
    zobowiązanie. Gdyby tak jednak było to bank Inteligo popełnił
    poważne przestępstwo świadomie narażając swoich klientów na
    straty i zatajając przed nimi to niebezpieczeństwo, bowiem sklepy i
    inne placówki w których dokonujemy płatności kartą mogą brz
    żadnych problemów dowolną ilość razy obciążać nasze konta za
    jedno i to samo zobowiązanie. Jest jeszcze jeden argument świadczący
    że kradzieży dokonał Bank Inteligo, a mianowicie transakcje
    przelewów dotyczących zobowiązań wynikających z kart poprzedzają
    blokady kwot tych zobowiązań, a skoro nie było blokady to przed
    dokonaniem transakcji obowiązkiem banku jest dokładnie sprawdzić czy
    zobowiązanie nie zostało dotychczas uiszczone, a u mnie 8.01.2007
    roku nie było żadnej blokady na koncie a zobowiązanie zostało
    uiszczone 27 grudnia 2006 roku. W rozmowie z konsultantami Inteligo nie
    dało się niczego wyjaśnić, poza chaotycznym klepaniem na pamięć
    wyuczonych formułek nie potrafili nic merytorycznego powiedzieć.

    Wszystko wskazuje więc na to że Bank Inteligo systematycznie okrada
    swoich klientów z drobnych kwot, większość tego nie zauważa a ci
    co zauważą to kwoty są tak drobne że nie chce im się robić szumu.
    Bank Inteligo wyciąga pieniądze z kont swoich klientów identycznie
    jak złodziej kieszonkowiec wyciąga pieniądze z kieszeni swoich
    ofiar, może z tą tylko różnicą że złodziej kieszonkowiec
    wyciąga z kieszeni wszystkie pieniądze jakie tam znajdzie, natomiast
    Bank Inteligo wyciąga tylko drobne kwoty z kont swoich klientów.

    Mnie o systematycznym okradaniu klijentów przez Bank Inteligo
    utwierdza w przekonaniu fakt że podobny przypadek zdarzył się już
    wcześniej. 5 grudnia 2006 roku w innym markecie robiłem zakupy
    płacąc również kartą VISA. Mimo iż miałem środki na koncie Bank
    Inteligo dwukrotnie odrzucił transakcję, tak że musiałem zapłacić
    gotówką. Pomimo że Bank Inteligo dwukrotnie odmówił transakcji to
    tak samo dwukrotnie zablokował mi należności na koncie jakby te
    transakcje się odbyły. Zrobiłem trochę szumu, więc po 7 dniach
    czyli 12.12.2006 roku zablokowana kwota została odblokowana, ale
    gdybym tej blokady nie zauważył lub nic nie mówił to pewnie
    zablokowane środki zostałyby zagarnięte przez Inteligo.

    Analizując to powyższe zajście można z całą pewnością
    wykluczyć że nastąpiła tutaj jakaś pomyłka, pieniądze z mojego
    konta zostały świadomie i celowo zagarnięte. Nie wierzę aby ktoś
    połaszczył się tylko na moje głupie 18,09 złotych, widzę w tym
    czubek afery systematycznego okradania kont klientów. W Inteligo jest
    ponad 6 mln posiadaczy kont, niechaj tylko 2 mln dokonuje płatności
    kartami i wystarczy jak miesięcznie tylko pół miliona zostanie
    oszukanych na drobne kwoty kilkunastu złotych.

    Posiadaczom kont Inteligo którzy dokonywali zakupów kartą polecam
    sprawdzenie w "historii rachunku" czy nie zostali obciążeni dwa lub
    więcej razy za te same zakupy, zaś poszkodowanych proszę o kontakt.
    Może razem uda nam się rozbić ten złodziejski gang.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 2. Data: 2007-01-09 10:37:27
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    info wrote:

> [...]
    > należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
    > uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku. W

    Złóż reklamację W BANKU, nie w sklepie. Identyczna kwota sugeruje
    podwójne obciążenie za te same zakupy, nie powinno być kłopotów z
    uznaniem reklamacji.

    [ciach kupa bzdur o złodziejach]

> [...]
    > gdybym tej blokady nie zauważył lub nic nie mówił to pewnie
    > zablokowane środki zostałyby zagarnięte przez Inteligo.

    Widocznie nastąpił błąd w komunikacji w kierunku od banku do sklepu.
    Bank zgodnie z życzeniem sklepu założył dwie blokady, ale sklep nie
    dostał z banku akceptacji obciążenia twojego rachunku. W rezultacie bank
    nie dostał od sklepu ani jednego potwierdzenia zakupu. Standardowo
    blokada jest zakładana na 7 dni, potem jest zdejmowana niezależnie od
    tego czy potwierdzenie zakupu przyszło do banku czy nie. Opisana przez
    ciebie sytuacja jest typowym zachowaniem każdego banku i twój "szum"
    absolutnie nic nie wniósł do sprawy.

> [...]
    > kartami i wystarczy jak miesięcznie tylko pół miliona zostanie
    > oszukanych na drobne kwoty kilkunastu złotych.

    Spiskowa teoria dziejów.

    > Posiadaczom kont Inteligo którzy dokonywali zakupów kartą polecam
    > sprawdzenie w "historii rachunku" czy nie zostali obciążeni dwa lub
    > więcej razy za te same zakupy,

    To chyba jedyne sensowne zdanie które napisałeś. Trzeba pilnować własnej
    kasy.

    Karol

  • 3. Data: 2007-01-09 10:45:39
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    zdecydowanie złóż reklamację w banku, reszty nawet nie chce sie
    komentowac...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-09 11:19:52
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Karol S napisał(a):
    > info wrote:

    > Złóż reklamację W BANKU, nie w sklepie. Identyczna kwota sugeruje
    > podwójne obciążenie za te same zakupy, nie powinno być kłopotów z
    > uznaniem reklamacji.

    Mam prosić złodzieja aby łaskawie zechciał mi zwrócić to co
    ukradł ???
    Złożyłem zawiadomie o kradzieży moich pieniędzy z konta i nic się
    nie dzieje. Konsultanci Inteligo z którymi rozmawiałem chaotycznie
    tylko klepią na pamięć wyuczone formułki i nie potrafią
    powiedzieć nic merytorycznego.

    > [ciach kupa bzdur o złodziejach]

    Prawda w oczy kole ???

> [...]
    > tego czy potwierdzenie zakupu przyszło do banku czy nie. Opisana przez
    > ciebie sytuacja jest typowym zachowaniem każdego banku i twój "szum"

    To niezwykle ciekawe z technicznego punktu widzenia że kiedy Inteligo
    przyjmuje blokadę nie ma błłędu, robi błąd przy potwierdzeniu
    akceptacji i za niecałą minutę znowu przyjmuje bezbłędnie blokadę
    i błąd następuje wtedy kiedy trzeba wysłać akceptację.....
    ciekawy technicznie temacik:-).

    > Spiskowa teoria dziejów.

    Pożyjemy zobaczymy.....

    > To chyba jedyne sensowne zdanie które napisałeś. Trzeba pilnować własnej
    > kasy.

    Tak masz rację, trzena pilnować swojej kasy szczególnie przed
    Bankiem Inteligo.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2007-01-09 12:02:29
    Od: Tony <b...@m...pl>

    Dnia 9 Jan 2007 02:11:42 -0800, info napisał(a):

    > Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
    > kwotę 18,09 złotych

    Oni nie zabierają, tylko blokują na koncie - odsetki z zablokowanych sum
    wciąż są naliczane przez czas blokady.

    Blokada jest po to, aby poczekać aż transakcja zostanie potwierdzona przez
    wszystkie systemy zabezpieczeń.

    W tym wypadku to niemożliwe, więc zdejmą blokadę po kilku dniach
    (+-siedmiu) i już. Zdarzało mi się to i przy podobnych transakcjach, tak
    jak przy próbach pobrania gotówki z bankomatu - także na koncie Inteligo.
    Panikujesz. Choć przyznam, że jak pierwszy raz mi bankomat nie wydał forsy,
    a na koncie zablokowało, to ruszyło mnie to trochę. Ale w końcu się
    przyzwyczaiłem - wykonuję dużo operacji i raz na kilka miesięcy mi się
    takie coś zdarza.

    Pozdrawiam
    Tony

  • 6. Data: 2007-01-09 12:38:05
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Mam prosić złodzieja aby łaskawie zechciał mi zwrócić to co
    > ukradł ???

    nie masz o nic prosic, złóż reklamację i domagaj sie odp., a jezeli bank
    odpowie negatywnie lub wcale to mozesz zwrocic sie do arbitra
    bankowego...on zalatwia takie sprawy

    i nalezy brac takie sprawy na zimno, bez emocji, to 18zl, a nie 18 000 !!!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2007-01-09 14:26:59
    Od: zagloba <n...@p...ci>

    Mnie przydarzyła się identyczna sytuacja jeszcze przed nowym rokiem, ale
    w Lukasie. Robiłem zakupy na kwotę blisko 200 zł, po czym w dniu kiedy
    nastąpiło zaksięgowanie tej kwoty, bank założył blokadę na identyczną
    kwotę na moim koncie. Zadzwoniłem więc do Lukasa i sprawę wyjaśniłem,
    blokada jeszcze tego samego dnia została zdjęta.
    Przy okazji chciałem pochwalić konsultantkę z Lukasa - wszystko odbyło
    się bardzo sprawnie i profesjonalnie, abym w trakcie wyjaśniania sprawy
    nie wisiał na telefonie, pani zapisała sobie moją komórkę i faktycznie w
    przeciągu 3 minut oddzwoniła. Na prawdę byłem zbudowany, zwłaszcza po
    obsłudze klienta Inteligo, gdzie miałem wcześniej konto.

    A swoją droga takie przypadki podwójnego naliczania transakcji kartowych
    zachęcają do większej czujności. Od tej pory codziennie zaglądam na
    konto i kontroluję jego stan.

    Pozdro.

    Zagłoba

  • 8. Data: 2007-01-09 16:06:42
    Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>

    info pisze:

> [...]
    > należność za zakupy dokonane 21 grudnia 2006 roku została
    > uregulowana transakcją przeprowadzoną 27 grudnia 2006 roku.

    W tym miejscu składasz reklamację. I tyle.
    Za bardzo się przejąłeś, czego efektem jest spam który dodatkowo
    wrzuciłeś chyba na wszystkie pl.regionalne.

    --
    Grzegorz Kamionka

  • 9. Data: 2007-01-09 16:17:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "info" <t...@k...pl> writes:

    > Dnia 8 stycznia 2007 roku dokonano transakcji ponownie zabierając
    > kwotę 18,09 złotych za zakupy w dniu 21 grudnia 2006

    Jaka byla data transakcji (nie ksiegowania)?

> [...]
    > pracownicy marketu) dnia 8.01.2007 roku do mojego tam przyjścia nawet
    > z Inteligo nie przeprowadzały żadnej transakcji.

    Przeciez to kompletnie bez sensu - jak niby np. kasjerki mialyby
    dokonac powtornej transakcji i po co mialyby to robic?

    Powtornego obciazenia moglby dokonac np. ktos w ksiegowosci,
    np. gdyby stwierdzil, ze pierwszego obciazenia nie bylo
    z jakichs powodow, ale "pracownicy marketu" nie mieliby
    o tym pojecia. Watpie jednak by oni to sprawdzali.

    Mogloby sie tak zdazyc, ze jakies urzadzenie powtornie wyslaloby
    obciazenie (np. caly plik - po jakims przerwaniu pracy wczesniej).

    W banku raczej taka sytuacja nie powinna sie objawic - banki
    ksieguja splywajace obciazenia na biezaco (mniej-wiecej) i po
    prostu nie ma sie im jak odbic zadna czkawka (a szansa na
    awarie systemu transakcyjnego w banku jest raczej wielokrotnie
    mniejsza niz na "podobna" awarie np. w terminalu karcianym).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-01-10 01:34:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "info" <t...@k...pl> wrote in message
    ps.com...
    Witam

    [ciach brednie]

    Ech, ja chyba zagłosuję za Giertychem pod warunkiem, że wprowadzi
    obowiązkową edukację bankową w szkole podstawowej.