-
41. Data: 2007-01-10 19:07:40
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Kamil Jońca napisał(a):
>
> Ja ? To ja się pieniaczę ? A może masz jakieś rozdwojenie jaźni i
> mówisz do tego drugiego obok siebie ?
Skoro nawet nie potrafisz zrozumieć słowa pisanego to ja już na to
nic nie poradzę:-).
Skoro składzasz komuś swoje "arcymądre" propozycje to może najpierw
zacznij je stosować od siebie samego.
> no i ? Złożyłbyś reklamację. Odpowiedzieliby Ci że coś "trzasło na
> łączach" i bardzo przepraszają. Czego właściwie chcesz więcej?
Nawet i tego nie potrafisz zrozumieć ???
Przecież cały czas piszę że merytorycznego wyjaśnienia jak doszło
do tego incydentu.
> Tak poza tym. Możesz się pochwalić *swoimi* dokonaniami ? Nie wiem,
> firmą w której pracujesz or sth ? Poznanie człowieka który nie dopuszcza
> *żadnych błędów* może być fascynujące. To jak ?
Chwalić to się mogą jedynie ludzie Twojego pokroju, ja do takich nie
należę więc się nie będę i chwalił.
Pozdrawiam
Adam
-
42. Data: 2007-01-10 19:14:24
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>
Dnia 2007-01-10 13:44, info stwierdził, że:
[bzdury]
> Nie mam najmniejszego zamiaru brać udziału w machlojkach Inteligo i
> pomagać Inteligo w zatuszowaniu ich machlojek i zaniedbań swoich
> obowiązków wobec klientów.
Masz racje. Nie składaj reklamacji, bo i po co. Zamiast odzyskać
omyłkowo (prawdopodobnie) pobraną gotówkę, lepiej pobawić się w
pieniacza. Do boju!
--
Marcin Nowakowski
MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105,
mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl
GCM/O d- s-:- a-- C++ L P- L+ E---- W+ N++ K- PS+ X++ R- tv b D+ h z+
-
43. Data: 2007-01-10 19:23:58
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>
Dnia 10 Jan 2007 11:07:40 -0800,
osoba podpisana: info <t...@k...pl>
napisała:
>
> Kamil Jońca napisał(a):
>>
>> Ja ? To ja się pieniaczę ? A może masz jakieś rozdwojenie jaźni i
>> mówisz do tego drugiego obok siebie ?
>
> Skoro nawet nie potrafisz zrozumieć słowa pisanego to ja już na to
> nic nie poradzę:-).
> Skoro składzasz komuś swoje "arcymądre" propozycje to może najpierw
> zacznij je stosować od siebie samego.
Ja nie krzyczę na całą Polske, że mnie okradli.
>
>> no i ? Złożyłbyś reklamację. Odpowiedzieliby Ci że coś "trzasło na
>> łączach" i bardzo przepraszają. Czego właściwie chcesz więcej?
>
> Nawet i tego nie potrafisz zrozumieć ???
> Przecież cały czas piszę że merytorycznego wyjaśnienia jak doszło
> do tego incydentu.
Powodzenia. Jeśli myślisz, że uzyskasz techniczne informacje.
>
>> Tak poza tym. Możesz się pochwalić *swoimi* dokonaniami ? Nie wiem,
>> firmą w której pracujesz or sth ? Poznanie człowieka który nie dopuszcza
>> *żadnych błędów* może być fascynujące. To jak ?
>
> Chwalić to się mogą jedynie ludzie Twojego pokroju, ja do takich nie
> należę więc się nie będę i chwalił.
>
Dlaczego nie jestem zdziwiony.
Pozwolisz jednak, że oszczędzę sobie czytania Twoich wypocin.
Miłego dnia.
KJ
--
Nie oddawaj Polski oszołomom.
http://www.skubi.net/nieoddaj.html
Talk sense to a fool and he calls you foolish.
-- Euripides
-
44. Data: 2007-01-10 19:52:29
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "seba" <s...@w...wroc.pl>
Użytkownik "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> napisał w
wiadomości news:eo2qco$q89$1@bozon2.softax.pl...
> >... Złozyłem reklamację i co ciekawe okazało
>> się ze te transakcje już zwróciły czyjąś uwagę bo przy drugim znajdowała
>> się adnotacja "prawdopodobnie duplikat transakcji nr..... - sprawdzić"
>> Być może nawet bez mojej reklamacji wróciły by na konto.
>>
>
> Niedawno płaciłem kartą około 10k.
> Kasjerka stwierdziła, że z jakichś tajemnych powodów musi rozbić to na
> trzy razy.
> Następnego dnia rano miałem telefon z banku z pytaniem, czy jestem świadom
> tego że moja karta została dziwnie użyta.
> Widać z tego że niektóre dziwne transakcje są monitorowane.
1.Kumpel płacił kartą o 3 w nocy w Budapeszcie w hotelu. Po przeciągnięciu
karty zadzwonił do niego bank z pytaniem gdzie się teraz znajduje i co robi.
2. Znajoma ma mały sklepik. Klientka zapłaciła kartą i znajoma zapomniała
nacisnąć potwierdzenie zgodności podpisu. Po chwili transakcja się
anulowała. Znajoma zadzwoniła do Polcardu czy innego tam ustrojstwa i jak
tylko się przedstawiła od razu usłyszała: Pewnie dzwoni Pani w sprawie braku
potwierdzenia podpisu? Kazali napisać pismo i po paru dniach uznali
transakcję i przelali pieniądze.
-
45. Data: 2007-01-10 20:35:02
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl>
info pisze:
> Grzegorz Kamionka napisał(a):
>> W tym miejscu składasz reklamację. I tyle.
>> Za bardzo się przejąłeś, czego efektem jest spam który dodatkowo
>> wrzuciłeś chyba na wszystkie pl.regionalne.
> Uważasz że ostrzeżenie innych użytkowników kont Inteligo o
> incydencie który mi sie wydaerzył jest spamem ???
Uważam, że nie zdajesz sobie sprawy ze znaczenia określenia: *niezgodne*
z tematyką grupy.
--
Grzegorz Kamionka
-
46. Data: 2007-01-10 20:37:47
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Łukasz Cielecki napisał(a):
> Witam!
> To w inteligo można wysłać pocztę wewnętrzną do banku? Jak dobrnąć do tej
> funkcjonalności?
Po zalogowaniu się klikasz u góry w napis "Pomoc" i wyskakuje
formularz. Wybierasz temat jaki poruszasz, piszesz i wysyłasz.
> I dlatego nazywają się konsultantami, a nie jakoś inaczej. Sorry, ale jeśli
> myślałeś, że konsultant powie: "przepraszamy, ale nastąpiło przepełnienie w
> buforze terminala, w wyniku czego nastąpił jego reset wywołany przerwaniem
> INT13, co jednak nie spowodowało wyczyszczenia stosu TCP/IP i w wyniku tego
> do banku została wysłana podwójnie transakcja; w tym momencie transakcja
> jest anulowana" to chyba jesteś nadmiernym optymistą. Wyjaśnianie tego typu
> spraw naprawdę z reguły trwa dosyć długo - jak nie wierzysz to poczytaj w
> archiwum grupy o bojach ludzi z wpłatomatami. Jest to spowodowane kilkoma
> czynnikami, np.:
> - wyjaśnienie takiej sprawy z informatycznego punktu widzenia trwa naprawdę
> długo, zwłaszcza jeśli chcemy wyeliminować przyczynę, a nie tylko skutek,
> - wina wcale niekoniecznie musi leżeć po stronie inteligo - był kiedyś
> przypadek, że przy wybieraniu z bankomatu doliczał jakąś chorą prowizję.
> Niby wina banku, a okazało się, że "zachorowała" na tę przypadłość z połowa
> banków w Polsce (łącznie z inteligo), więc zawinił ktoś inny.
> - bez obrazy, ale skąd bank ma wiedzieć, że to nie Ty próbujesz coś
> nieuczciwie wyciągnąć? Przez czas związany z reklamacją coś próbują ustalić.
>
> Pewnie gdybyś był innym klientem w innym banku to zakładano by domniemanie
> niewinności. Ale nie da się ukryć, że inteligo to raczej taka biedronka
> wśród banków i za taką kwotę jaką kosztuje ciężko oczekiwać czegoś na
> poziomie private banking.
Wyjaśnienie mojego incydentu wbrew temi co piszesz jest bardzo szybkie
i proste, wystarczy kilka minut aby wszystko sprawdzić. Niecałej
minuty wymaga sprawdzenie w bankowym konputerze że po raz drugi
zaksięgowano tą samą transakcję, kto dokonywa zaksięgowanie i
gdzie poszły zaksięgowane pieniądze to kwestia maximum 3 minut i
mamy wszystko wyjaśnione.
> A teraz druga sprawa - pewnie połowa tej grupy byłaby w stanie postawić
> swoją roczną pensję, o to że to NIE było CELOWE działanie banku. Ot po
> prostu zwykła pomyłka. Uwierz nam - banki mają bardziej wyrafinowane metody
> niż takie prostackie naciąganie klientów na (marną) kasę.
Bank jako instytucja i bank jako pracownicy to zupełnie dwie
dziedziny, ja nie twierdzę że bank jako instytucja w ten sposób
okrada konta tylko bank jako instytucja chroni i ukrywa machlojki
swoich pracowników.
Jak już pisałem wyjaśniałem ten incydent w markecie w którym
płaciłem kartą i po wnikliwym sprawdzeniu zostałem zapewniony że
napewno market konkretnie Carefour nie księgował powtórnie tej kwoty
z 21 grudnia i w dniu 8 stycznia w dniu powtórnego zaksięgowania mi
przez Inteligo nawet nic z Inteligo nie księgował. Gdyby w Carefourze
nastąpiła pomyłka i po raz drugi zaksięgowali tą samą kwotę, to
z pewnością do tej pomyłki by się przyznali, nie była to przecież
kwota która mogła sugerować kradzież. Można jeszcze domniemywać
że ktoś z pracowników Carefouru na własną rękę skubał klientów
wystawiając podwójne obciążenia,. ale wydaje się to nierealne
bowiem banki z zasady (przynajmniej powinny) sprawdzają
prawidłowość zaksięgowanych transakcji, więc wiekszą ilość
takich podwójnych obciążeń by odrzuciły (no chyba że we
współpracy z bankowcem) a poza tym to przelanie na konto firmowe
Carefour niewiele by takiemu oszustowi dało. Wszysto więc wskazuje na
to że pieniądze zaksięgowane powtórnie dla Carefour na konto
Carefour nie dotarły tylko pozostaly w Inteligo, a to już zaczyna
brzydko śmierdzieć.
Przedstawię Ci scenariusz, który mógł się wydarzyć: następuje
powtórne księgowanie transakcji które były już raz zaksięgowane,
przy wysyłce pieniędzy na konta tych na które zostały zaksięgowane
zostaje wytworzony sztuczny błąd i pieniądze wcześniej uż
zaksięgowane zostają w banku. Teraz tylko wystaczy je przerzucić na
na czyjeś konto.
> I generalnie - wyluzuj - szkoda zdrowia!
Ale ja jestem na luzie, przecież za 18 złotych nie będę się
zamartwiał.
Pozdrawiam
Adam
-
47. Data: 2007-01-10 21:02:32
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia 10 Jan 2007 09:43:04 -0800, "info" <t...@k...pl> wklepał(-a):
>I tutaj się grubo mylisz, znam prawo bankowe i Inteligo podpisując ze
>mną umowę zobowiazało się do zapewnienia bezpieczeństwa moim
>pieniądzom. Zaksięgowanie dwa razy tej samej transakcji
>niezaprzeczalnie świadczy o tym że Inteligo nie zapewniło
>bezpieczestwa moim pieniądzom, a wiec nie wywiazało się z warunków
>zawartych w umowie. A każdy bank ma obowiązek dokłanie i
>merytorycznie wyjaśnić dlaczego nie wywiązuje się z warunków
>zawartych w umowie.
A jakby ci omyłkowo podwójnie naliczyli opłatę za kartę, to też by ukradli
pieniądze?
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
48. Data: 2007-01-10 21:04:43
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Marcin Nowakowski napisał(a):
> Masz racje. Nie składaj reklamacji, bo i po co. Zamiast odzyskać
> omyłkowo (prawdopodobnie) pobraną gotówkę, lepiej pobawić się w
> pieniacza. Do boju!
Możesz to nazywać jak tylko chcesz, ale ja znam swoje prawa i w
przeciwieństwie do Ciebie nie mam charakteru uległego niewolnika,
który boi się własnego cienia i pozwala na wszystko.
Pozdrawiam
Adam
-
49. Data: 2007-01-10 21:22:43
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Grzegorz Kamionka napisał(a):
> Uważam, że nie zdajesz sobie sprawy ze znaczenia określenia: *niezgodne*
> z tematyką grupy.
A możesz uzasadnić to swoje "uważanie" czy tylko potrafisz pisać
slogany ?
Pozdrawiam
Adam
-
50. Data: 2007-01-10 21:27:22
Temat: Re: Ostrzeżenie - Inteligo okrada konta swoich klientów
Od: "info" <t...@k...pl>
Sławomir Szyszło napisał(a):
> A jakby ci omyłkowo podwójnie naliczyli opłatę za kartę, to też by ukradli
> pieniądze?
A co ma piernik do wiatraka ???
Pozdrawiam
Adam