  • 11. Data: 2006-03-11 12:25:09
    Temat: Re: Oświadczenie Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Finansów Zyty Gilowskiej
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Darek <n...@n...net> writes:

    > To dziwne, że przy tak wielkiej fuzji do gry wchodzi polityka ? To
    > chyba oczywiste. Uważasz, że tylko strona rządowa reprezentuje
    > politykę ?

    Ja uwazam ze nie ma tam wiele polityki. Chyba ze polityka nazywamy
    robienie roznych rzeczy na pokaz - wielkich na pozor, a nic nie
    znaczacych w praktyce.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 12. Data: 2006-03-11 12:28:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > Moze wspomagac PKO BP (Bank Pocztowy, PZU, BGK, BOS).

    No no, tylko bez takich. Juz dawno trzeba je bylo sprzedac, m.in.
    likwidujac monopol poczty.

    Kto ma placic za owo "wspomaganie"?

    > A ta cala sprawa to zagranie pod publike, dawanie ludziom igrzysk
    > zamiast chleba.

    Wlasnie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2006-03-12 08:38:13
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > No no, tylko bez takich. Juz dawno trzeba je bylo sprzedac, m.in.
    > likwidujac monopol poczty.

    monopol mozna likwidowac - i trzeba nawet. Aczkolwiek nie uwazam, zeby
    trzeba bylo sprzedawac komus - bo wyjdzie tak jak z TPSA ;)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Banki nie mają dla nas tajemnic!

  • 14. Data: 2006-03-12 11:24:55
    Od: Konrad Werner <k...@t...wirtualnapolska.pl>

    Filozof wrote:
    > Oświadczenie Wiceprezes Rady Ministrów,
    > Minister Finansów Zyty Gilowskiej

    [...]

    > oświadczam, że

    [...]

    > Zyta Gilowska
    > --- oraz inne rzeczy z tym związane:
    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=153&id=52807

    Każdy, kto choć trochę orientuje się w materii prawnej znajdującej
    zastosowanie w tym przypadku powie Ci, że treść tego oświadczenia
    kompromituje Ministerstwo Finansów, panią minister i jej prawników.

    Nie twierdzę, że pani minister nie ma racji, ale wykazanie, że w tym
    przypadku przepisy należy rozumieć inaczej niż poprzez ich wykładnię
    językową wymagać będzie, delikatnie mówiąc, znacznie wyższej finezji
    prawniczej niż ten bełkot. Czekam z niecierpliwością, aż ktoś się taką
    finezją wykaże, bo na razie nie widzę żadnych argumentów za stanowiskiem MF.

    Jakiś prakykant z NBP rozwalił głębokie przemyślenia pani minister
    zapewne w jakąś godzinkę - dwie:

    http://www.nbp.pl/Home.aspx?f=aktualnosci/Wiadomosci
    _2006/o110306.html

    K.

  • 15. Data: 2006-03-12 22:35:24
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    Kopjuję aby nie zginęło

    [...]Oto kilka faktow jakie warto znac zanim sie wypowie:

    1. Komisja Nadzoru Bankowego jest organem dzialajacym wg przepisow prawa
    administracyjnego.
    2. Zastosowanie do niej maja przepisy kodeksu postepowania administracyjnego-
    w skrocie k.p.a.
    3. Art. 24 k.p.a mowi, ze pracownik organu administarcyjnego musi byc
    wylaczony z postepowania jesli jest strona w postepowaniu lub jest zwiazany
    prawnie ze strona postepowania. Min. Mech nie byl ani jednym ani drugim.
    4. Art. 25 k.p.a mowi, ze organ administracyjny wylaczony jest ze sprawy jesli
    rozpatrywany jest interes majatkowy kierownika tego organu. W przypadku p.
    Mecha nie byla takiej sytuacji.
    5. Komisja Nadzoru Bankowego nie jest sadem i nie stosuje sie do niej
    przepisow kodeksu postepowania karnego (k.p.k.) - zwlaszcza art. 41.&1 o
    wylaczeniu sedziego.Tak uwaza np. pan Rokita.
    6. Prawo bankowe nie reguluje sprawy wylaczenia w postepowaniu Komisji Nadzoru
    Bankowego. Nie ma wiec jego prymatu nad k.p.a.
    7. Zona pana Balcerowicza, pani Ewa Balcerowicz jest szefem Fundacji CASE.
    Sponsorem Fundacji jest bank PEKAO SA, ktorego wlascicielem jest UniCredito.
    8.Zona Generalnego Inspektora Nadzoru Bankowego pana Wojciecha Kwasniaka -
    Agata Kwasniak jest dyrektorem finansowym BPH.

    Wyrob sobie swoj poglad na sprawe na podtsawie powyzszych faktow.

    ~Troche Faktow, 12.03.2006 13:22 [...]

    http://biznes.onet.pl/1,12,11,18369960,51517493,2079
    556,0,forum2.html

    Dla mnie jasne. Pozdr. A

  • 16. Data: 2006-03-13 07:20:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    A <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Kopjuję aby nie zginęło

    A to czytales? Jak skomentujesz? Czy po prostu jestes wodoodporny na teg
    orodzaju argumentacje?

    I. W sprawie braku podstaw prawnych
    Twierdzenie, że przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego nie stosuje
    się do wyłączenia członka organu kolegialnego, jakim jest Komisja Nadzoru
    Bankowego, gdyż sprawę tę reguluje art. 25 ustawy o NBP oraz art. 11 ustawy
    Prawo bankowe jest błędne.

    Pogląd ten nie uwzględnia bowiem podstawowej przesłanki, że postępowania
    przed organami administracji publicznej w sprawach indywidualnych,
    rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych, reguluje Kodeks
    postępowania administracyjnego. Wynika to wprost z art. 1 pkt 1 Kodeksu.

    Oznacza to, że przepisy KPA znajdują również zastosowanie w postępowaniach w
    sprawach indywidualnych przed Komisją Nadzoru Bankowego, która jest
    niewątpliwie organem administracji publicznej.

    Art. 11 Prawa bankowego wymienia kategorie decyzji Komisji Nadzoru
    Bankowego, które są uznawane przez ustawodawcę za decyzje administracyjne w
    rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego, tj. kończące postępowanie
    administracyjne prowadzone na podstawie przepisów tego Kodeksu. Takie
    rozumienie relacji pomiędzy art. 11 Prawa bankowego i art. 1 KPA podzielane
    jest przez komentatorów ustawy Prawo bankowe (Leszek Mazur: Prawo bankowe.
    Komentarz; Prawo bankowe. Komentarz. Praca zbiorowa pod redakcją Fr. Zolla;
    Prawo bankowe. Komentarz. Wyd. LexisNexis).

    Oznacza to, że do całego przebiegu postępowania, tj. od momentu rozpoczęcia
    postępowania aż do jego zakończenia stosuje się przepisy Kodeksu, w tym
    przepisy odnoszące się do wyłączenia członka organu kolegialnego, tj. art.
    27 § 1 w związku z treścią art. 24 § 3 KPA.
    Niezależnie od powyższego, należy zwrócić uwagę, że prezentując stanowisko o
    braku podstaw prawnych wyłączenia Cezarego Mecha, pani Wicepremier, Minister
    Finansów Zyta Gilowska podważa podstawę prawną, na której Minister Skarbu
    Państwa opierał wniosek o dopuszczenie do udziału w tym postępowaniu w
    charakterze strony, powołując się na przepisy art. 28 i 29 Kodeksu
    postępowania administracyjnego. Minister Skarbu Państwa podziela zatem
    pogląd, że postępowanie przed Komisją Nadzoru Bankowego toczy się stosownie
    do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.

    Zawarte w oświadczeniu stanowisko jest tym bardziej niezrozumiałe, że pani
    Wicepremier, Minister Finansów głosowała za dopuszczeniem Ministra Skarbu
    Państwa do udziału w postępowaniu jako strony, na podstawach prawnych
    wynikających właśnie z Kodeksu postępowania administracyjnego.

    II. W sprawie braku podstaw faktycznych
    Wszystkie okoliczności, które zostały wzięte przeze mnie pod uwagę przy
    podejmowaniu decyzji o wyłączeniu pana Cezarego Mecha od udziału w tym
    postępowaniu zostały przedstawione w uzasadnieniu do postanowienia. Były to
    nie tylko materiały przywołane we wniosku Unicredito, ale również dodatkowe
    materiały, dotyczące wypowiedzi pana Cezarego Mecha. Ponadto, miałem również
    obowiązek prawny uwzględnienia faktów, które wzmacniały uprawdopodobnienie
    okoliczności, mogących wywołać wątpliwość co do bezstronności pana Cezarego
    Mecha w tej sprawie. Należy podkreślić, że wszystkie okoliczności wymienione
    w uzasadnieniu miały miejsce przed zakończeniem postępowania dowodowego w
    sprawie.

    Słuszność takiej oceny sytuacji potwierdzają wypowiedzi specjalistów z
    zakresu prawa administracyjnego, udzielone redakcji "Rzeczpospolitej" 9 i 10
    marca br. - prof. Michała Kuleszy oraz dr Ryszarda Sowińskiego.

    III. W sprawie odpowiedzialności Ministra Finansów za bezstronność Cezarego
    Mecha
    Twierdzenie, że za bezstronność przedstawiciela Ministra Finansów w Komisji
    Nadzoru Bankowego odpowiada Minister Finansów, z powołaniem się na art. 26
    ust. 1 pkt 2 ustawy o Narodowym Banku Polskim jest sprzeczne z powszechnie
    podzielanym poglądem na temat sposobu formowania i funkcjonowania organów
    kolegialnych, wyrażanym w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego.
    Przywołany artykuł ustawy o NBP określa jedynie skład Komisji Nadzoru
    Bankowego, jako organu kolegialnego. Natomiast, do postępowań w sprawach
    indywidualnych, kończących się wydaniem decyzji administracyjnych, stosują
    się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, w tym przepisy art. 24
    § 3 dotyczące wyłączenia członka organu kolegialnego.

    Moje postanowienie o wyłączeniu pana Cezarego Mecha tylko z jednego,
    konkretnego postępowania, w niczym nie ograniczało prawa Ministra Finansów
    do kształtowania składu Komisji Nadzoru Bankowego w zakresie kompetencji
    przyznanych mu w art. 26 ust. 1 ustawy o Narodowym Banku Polskim.

  • 17. Data: 2006-03-13 15:45:42
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > mogących wywołać wątpliwość co do bezstronności pana Cezarego
    > Mecha w tej sprawie.

    A na jaki ch...j miał być bezstronny ??. Bestronny to ten co popiera wniosek
    Unicredito a stronniczy to ten co nie popiera ?? Logika Kalego

    A mnie się wydaje, że nie trzeba skończyć studiów aby odróżnić katar od
    anginy. Cezary Mech reprezentował Skarb Państwa , którego zdanie znane było
    od wiele tygodni. I wg Balcerowicza dlatego Mech był stronniczy.

    Masz firmę idziesz do US i wyrzucą Cię za drzwi bo będziesz stronniczy (
    znaczy się będziesz bronić swoich interesów ). Taką głupotę mógł wymyśleć
    tylko Balcerowicz, który od lat prawi dyrdymały na poziomie Zasadniczej
    Szkoły Gastronomicznej.

    Pozdr. A

  • 18. Data: 2006-03-13 16:09:23
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-03-13 16:45, kiedy A zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

    > A na jaki ch...j miał być bezstronny ??.

    PLONK
    Uzasadnienie w stopce
    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 19. Data: 2006-03-13 19:28:17
    Od: "A" <p...@p...onet.pl>

    > PLONK
    > Uzasadnienie w stopce

    Gdzieś mam Twoją stopkę. W necie nie ma anonimowości więc po moim adresie i
    moją stronę www znajdziesz. Czasami czytam co tam w necie pisze i znowu coś
    ciekawego znalazłem. Myślisz ,że ten kto zaklnie to zaraz wariat ?? Niech Ci
    będzie i dołożę jeszcze. Pierd...ę to.

    [...]PRZECZYTAJ , POMYŚL , OCEŃ

    Leszek B. - Guru
    Słownik Języka Polskiego (PWN):
    Guru - mistrz, przewodnik duchowy cieszący się wielkim szacunkiem i uznaniem,
    autorytet moralny, przywódca sekty

    Niewielu jest w Polsce polityków, do opisu których owo słowo pasuje bardziej
    niż w przypadku Leszka Balcerowicza. Tysiące wyznawców prezesa NBP gotowe są
    przysiąc, że wszystko co w Polsce dobre zrodziło się za Jego sprawą. Ponoć są
    nawet tacy, którzy twierdzą, że nasz umęczony PISowską katorgą kraj zawdzięcza
    codzienne wschody słońca wyłącznie temu, że Pan Profesor w swej nieopisanej
    łaskawości przemierza nieboskłon w ognistym rydwanie Jak każdy przywódca
    sekty Pan Balcerowicz jest człowiekiem bez skazy. Z racji owej doskonałości ma
    On prawo do upominania maluczkich, piętnowania ich nieczystości oraz
    wskazywania im właściwej drogi do źródła zbawienia. Kolejną cechą Guru jest
    to, że nie imają się Go prawa ustanawiane przez zwykłych śmiertelników.
    Pięknie ujął to pan Donald Tusk - nie jest ważne co mówią jakieś śmieszne
    ustawy, istotne jest to, że Guru "jest twórcą nowego polskiego ustroju
    gospodarczego i człowiekiem o wielkiej osobistej uczciwości". Amen. Gdy się
    już wie, że On "jest twórcą itd " nie trzeba zaglądać w jakieś bzdurne
    artykuły równie bzdurnych ustaw. Prawo z definicji nie może być przeciwko Jego
    czynom bo to On jest prawem

    Przed paroma dniami guru Balcerowicz postanowił dać światu lekcję tego czym
    jest bezstronność i nie bacząc na krępujące go przepisy wyrzucił z posiedzenia
    Komisji Nadzoru Bankowego wiceministra finansów ponieważ ten w oczach Guru
    bezstronnym nie był (oczywistym jest, że ktoś, kto nie zgadza się z Guru
    bezstronny być nie może ponieważ Guru to ludzkie wcielenie Prawdy i siłą
    rzeczy zawsze musi mieć rację).

    Jak powszechnie wiadomo sekta widziana z zewnątrz wygląda cokolwiek inaczej
    niż oglądana oczami posiadaczy mózgów wypranych przez guru. Niezmiernie często
    okazuje się, że przywódca wzywający swych fanatycznych wyznawców do ascezy i
    ubóstwa sam pławi się w luksusie. Zamiast sławionej czystości oddaje się
    ordynarnej rozpuście a dobra tego świata przedkłada nad walory duchowe. Cechy,
    które w innych pragnie zwalczać rozpalonym żelazem w sobie samym łaskawie
    toleruje. Nie inaczej jest z panem Balcerowiczem i ową cnotą "bezstronności".
    Pan wiceminister nie jest obiektywny bo ma własne zdanie, pan Balcerowicz
    bezstronny jest mimo, że mieszka pod jednym dachem z kobietą, która bierze
    pieniądze od firmy, której sprawę pan profesor, wespół z wiceministrem, miał
    rozpatrywać...

    W dniu, w którym sprawą słynnego "wykluczenia za brak bezstronności" zajął się
    Sejm, fora internetowe zatrzęsły się od sensacyjnej wieści: małżonka pana
    Balcerowicza jest prezesem Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych intensywnie
    sponsorowanego przez bank Pekao S.A., w sprawie którego to banku pan
    wiceminister decydować nie mógł (bo stronniczy) a pan Balcerowicz może (bo
    bezstronny). Dziwna to logika chociaż wyznawcy Guru niekonsekwencji w Jego
    rozumowaniu zapewne nie dostrzegają. Tak samo pewnie nie widzą niczego
    niepokojącego w tym, że innym hojnym darczyńcą fundacji, której prezesuje pani
    Ewa jest Narodowy Bank Polski, któremu przypadkiem szefuje sam Guru

    Ze wszystkich rzeczy, które mnie dziwią w tej sprawie jedna dziwi mnie
    szczególnie. Tę fascynującą, balcerowiczowską niekonsekwencję (a może
    niepokojący przykład stosowania podwójnych standardów?) przegapiły śledcze
    tuzy największych gazet. Ale może nie ma w tym nic dziwnego? W końcu pani
    Balcerowiczowa jest znacznie mniejsza od słynnej wanny Wassermanna. Łatwo było
    ją przeoczyć

    ~ARGUMENT`1, 13.03.2006 12:47 [...]

    http://wiadomosci.onet.pl/1,15,11,18395582,51591584,
    2081451,0,forum.html

    Proste, jasne, klarowne wypowiedzi. Do tego zgodne z obserwacją tego co na co
    dzień oglądamy i doświadczamy. Co tam pisze w tych paragrafach guzik mnie
    obchodzi ale intuicja i rozum mówi, że Guru Leszek B. złamał prawo i czas
    pokaże czy złamał "oficjalnie". Dodam ,że mam co do gara włożyć, bieda mi w
    oczy nie zagląda a na spadku złotówki teraz zarabiam. Moim Bogiem nie jest
    pieniądz , w wyściu szurów nie uczestniczę więc jestem wg definicji Leszka
    B. bezstronny. Do Leszka B. nic nie mam, nie ugryzł mnie, nie dokuczył, nie
    straciłem ani grosza na jego działaniach. Więc moja opinia o guru Leszku B.
    jest MOJA i pozbawiona niechęci do tej osoby jako człowieka.

    Miłego wieczoru A

  • 20. Data: 2006-03-13 19:31:57
    Od: Konrad Werner <k...@t...wirtualnapolska.pl>

    A wrote:

> [...]
    > znaczy się będziesz bronić swoich interesów ). Taką głupotę mógł wymyśleć
    > tylko Balcerowicz, który od lat prawi dyrdymały na poziomie Zasadniczej

    Posługujesz się pojęciami zupełnie Ci obcymi, zabierasz głos w sprawie,
    o której nie masz pojęcia.

    Czy Ty w ogóle wiesz co to jest skarb państwa? Czy wiesz, kto
    reprezentuje skarb państwa? Czy wiesz, co to jest KNB i jakie miejsce
    zajmuje w strukturze władz państwowych? Czy wiesz, jaki ma status i
    jakie przepisy się do niej stosuje? Czy wiesz, co to jest k.p.a.? Czy
    wiesz, co to są zasady ogólne postępowania administracyjnego? Czy wiesz,
    jakie kryteria musi spełniać każda decyzja administracyjna i proces jej
    podejmowania przez organ administracji? Czy wiesz, czego dotyczy decyzja
    KNB w tej sprawie i jakimi kryteriami powinien kierować się organ przy
    jej podejmowaniu?

    Na wszystkie te pytania odpowiedź brzmi - nie. Nie masz pojęcia. Co
    gorsza, nie masz ochoty mieć pojęcia, bo wyrobiłeś sobie jedynie
    słusznie zdanie zanim się czegokolwiek dowiedziałeś. Zupełnie jak Mech
    zresztą. Niestety, w przeciwieństwie do Mecha, nie można Cię wyłączyć -
    za 4 lata znowu zapewne pójdziesz głosować.

    K.