  • 1. Data: 2006-12-16 14:42:26
    Temat: Oszukany na allegro,jak odyskać pieniąze
    Od: t...@g...pl

    Witam
    Kupiłem coś na allegro od wydawało się pewnego użytkownika,mial 39
    pozytywów jednego negatywa,wiecej sprzedawał niż
    kupował,odpowiadał na maile . zapłaciłem mu za przedmiot
    670zł,wygrałem aukcję,pieniadze przelałem na konto w bre banku,dane
    konta były inne niż dane z allegro ale nieprzejołem się tym bo
    dużo osób niema swoje konya i podaje kogoś do wpłacenia,sam tak
    miałem kilka razy .dzień pożniej allegro poinformowało mnie że
    jego konto został zawieszone bo ktoś się włamał na to konto i
    sobie sprzedawał.Ja niestety już wpłaciłem pieniądze,przelewu nie
    idzie cofnąć.

    jak mam odzyskać pieniądze?? wiem że moge isc na policję ale czy to
    ma jakiś sens??czy bedzie sprawa sądowa czy jak??ile to może
    trwać.czy bank (mbank) może cofnąć ten przelew?? jaka jest szansa
    odzyskania pieniędzy i po jakim czasie moge isc na policje,czy moge
    zrobic to dwa tygodnie po fakcie??

  • 2. Data: 2006-12-16 14:52:13
    Temat: Re: Oszukany na allegro,jak odyskać pieniąze
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1166280146.498701.54360@73g2000cwn.googlegroups
    .com,
    *Użytkownik* wrote:

> [...]
    > trwać.czy bank (mbank) może cofnąć ten przelew?? jaka jest szansa
    > odzyskania pieniędzy i po jakim czasie moge isc na policje,czy moge

    Pytanie jest NTG. wstap na alt.pl.allegro. Najlepiej do archiwum, bo temat
    sie czesto przewija.
    Zainteresuj sie programem POK na allegro - znajdziesz to w pomocy na
    Allegro.
    POK = Program Ochrony Kupujacych

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-12-16 14:52:58
    Od: "lwh" <...@v...pl>

    Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Ja dwa razy dałem się naciąć, 2 lata temu, mimo mnóstwa udanych
    wcześniejszych transakcji.
    Policje zgodnie z procedurą powiadomiłem. Allegro znalazło kruczek, by 300
    zł ubezpieczenia nie pokryć i konto mi zawiesić. Sprawa od kilku lat się
    ciągnie, co kilka miesięcy prokuratury i sądy wysyłają mi pisma.
    Winni są namierzeni, zarzuty postawione, i co z tego... Złodzieje byli, są i
    będą wśród nas.
    Ja już to olałem. Z allegro już nie korzystam. Zbyt drobna strata, by
    jeszcze dokładać na wycieczki do odległych sądów. Inne przypadki opisywano
    na różnych forach i da się poczytać wrażenia.

  • 4. Data: 2006-12-16 15:07:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    t...@g...pl napisał(a):
> [...]
    > trwać.czy bank (mbank) może cofnąć ten przelew?? jaka jest szansa
    > odzyskania pieniędzy i po jakim czasie moge isc na policje,czy moge

    W lipcu 2005 r. sprawa zgloszona na policje, przekazano numery IP,
    numery telefonu, konta itp. Maj 2006 r. prokurator przesyla do sadu akt
    oskarzenia. Grudzien 2006 r. sad wydaje wyrok nakazowy, pozostawiajac
    powodztwo cywilne bez rozpoznania. Poki co niewiadomo, czy ktos napisal
    sprzeciw czy nie. Jesli nie to pozostaje dochodzic swoich pieniedzy na
    drodze cywilnej, wobec czego trzeba jechac 400km skladac pozew. Jezeli
    ktos zlozyl sprzeciw to bedzie rozprawa, ktora moze sie ciagnac z rok
    albo i dluzej. Po I instancji, pozostaje II instancja (znowu
    przynajmniej pol roku). W obu tych instancjach sad moze orzec zwrot
    pieniedzy albo i nie, ewentualnie moze to byc jakas smieszna kwota (np.
    1/10 tego co zagarnal oszust), wiec tak czy inaczej pozostanie proces
    cywilny. Wszystko zajmie kilka lat, a koszta przekrocza wartosc tego na
    co sie zostalo oszukanym. Innymi slowy, w Polsce oplaca sie robic
    oszustwa internetowe na szeroka skale (zwlaszcza jedno jakis duze sie
    oplaca), a jak zostaniemy juz oszukanie to pozostaje na to wszystko
    machnac reka.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2006-12-16 15:48:37
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    jestem na allegro prawie od samego poczatku (mam b.niski numer),
    wykonalem kilkaset transakcji, ale na jakąś większą kwotę (2 razy
    trafily sie jakies drobiazgi) nigdy mnie nikt nie przekręcił, po prostu
    uwazam od kogo kupuję a droższe rzeczy tylko w opcji odbiór osobisty

    tam przeprowadza sie miliony transakcji, miliony uzytkownikow z tego
    korzysta, a nasi rodacy znani sa z przebieglosci i nie ma w 100% dobrego
    systemu zabezpieczajacego kupujacych, jak sie wysyla komus kase to
    trzeba miec swiadomosc pewnego ryzyka...

    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2006-12-16 18:22:16
    Od: "jst" <l...@W...pl>

[...]

    To nie jest tak jak piszesz. Allegro ma w tej chwili za mocną pozycje na
    rynku i stali się zbyt bezczelni - mogliby lepiej zabezpieczać kupujących.
    Tylko po co skoro kasa i tak płynie od sprzedających szerokim strumieniem.

    pzdr

  • 7. Data: 2006-12-16 19:18:21
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@N...gazeta.pl>

    t...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > trwać.czy bank (mbank) może cofnąć ten przelew?? jaka jest szansa
    > odzyskania pieniędzy i po jakim czasie moge isc na policje,czy moge

    Mnie raz nacięli &#8211; ktoś włamał się na konto innego użytkownika o poprawnej
    historii transakcji. Kwota była mała, więc sprawę olałem. Okazało się
    jednak, że sprawiedliwość choć ślepa, sama mnie dopadła. Pojawił się u mnie
    dzielnicowy z informacją, że przeciwko jakimś dwóm łebasom ze Szczecina
    prowadzone jest dochodzenie i poprosił o złożenie zeznań. Zeznania złożyłem,
    przekazałem wydruki korespondencji z allegro, wydruk wpłaty z mBanku /to
    żeby nie było że piszę OT :^)/. Po jakimś czasie dostałem pismo z sądu
    informujące że łebki dostali wyroki w zawiasach z nakazem zwrotu
    ukradzionych pieniędzy /tak z półtora roku po kradzieży/.
    Żeby nie było różowo, to dodam że: a) zasądzona kwota zwrotu była niższa niż
    ta na którą mnie oszukano /sprawiedliwość jest ślepa i to może i dobrze, ale
    też lekko głupawa, bo dodawać nie umie/, b) jak do te pory kasy nie
    odzyskałem, chociaż jak wspominałem od razu ją spisałem na straty, więc
    nadal nie drążę tematu.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 8. Data: 2006-12-16 19:58:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On 16 Dec 2006 06:42:26 -0800, t...@g...pl wrote:

    >jak mam odzyskać pieniądze?? wiem że moge isc na policję ale czy to
    >ma jakiś sens??

    Oczywiście.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ http://www.fototok.tkb.pl/pt/photo.php?p=118282#

  • 9. Data: 2006-12-16 21:20:07
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Tomasz Opalski napisał(a):
> [...]
    > też lekko głupawa, bo dodawać nie umie/, b) jak do te pory kasy nie
    > odzyskałem, chociaż jak wspominałem od razu ją spisałem na straty, więc

    A to nie jest przypadkiem tak, że jeśli kasy nie zwrócili to jest to
    podstawą do odwieszenia wyroku?

    Pozdrawiam

    FUT warning

  • 10. Data: 2006-12-16 22:10:18
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Oczywiście.

    tak czytam ten watek, i dochodze do wniosku, ze to nie jest takie
    oczywiste...
    choc jak majaczy mi sie dochodzenie pieniedzy od allegro, to trzeba
    to chyba zglosic

    Sierp