  • 1. Data: 2005-04-19 10:54:19
    Temat: Otwieranie konta w niemieckim banku
    Od: "JB" <s...@W...gazeta.pl>

    Może ktoś z czytelników tej grupy będzie mógł mi powiedziać kilka słów na
    temat przesyłania pieniędzy z Niemiec do Polski. Będę miał trochę niewielkich
    wpłat z Ebaya i wymyśliłem sobie że najtaniej będzie przekazywać je do Polski
    po uzbieraniu się większej kwoty.
    Po lekturze wypowiedzi na grupie, wiem że najlepiej otworzyć konto w banku w
    niemczech z dostępem przez sieć. I że można to zrobić tylko na miejscu,
    osobiście.
    No i teraz pojawiają się pytania: jak się to konto otwiera ? a dokładnie jakie
    dokumenty są wymagane ? czy jest różnica między kontem na osobę fizyczną i
    kontem na firmę ? czy można to zrobić tuż za granicą czy lepiej jechać do
    jakiegoś większego miasta? w jakim banku byłoby najlepiej ? jaka jest szansa
    na porozumienie się z urzędnikiem bankowym w języku nie_niemieckim (angielski,
    polski) ?
    Może jakieś dodatkowe sprawy na które nie zwróciłem uwagi, a które dobrze
    wiedzieć ?
    Bedę wdzięczny za każdą poradę.

    J. Boro

  • 2. Data: 2005-04-19 10:57:53
    Temat: Re: Otwieranie konta w niemieckim banku
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com>

    JB napisał(a):

    > No i teraz pojawiają się pytania: jak się to konto otwiera ? a dokładnie jakie
    > dokumenty są wymagane ? czy jest różnica między kontem na osobę fizyczną i

    A może konto w VW? "Niska cena za niemiecką jakość"

    ;-D
    Sorry, nie potrafiłem się powstrzymać.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 3. Data: 2005-04-19 11:24:37
    Od: "bERENICE" <b...@h...com>

    > A może konto w VW? "Niska cena za niemiecką jakość"

    Też polecam. Mając konto za jedyne 5PLN masz nieograniczone możliwości
    przesyłania pieniędzy z RFN.

    bE

  • 4. Data: 2005-04-19 11:27:42
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    bERENICE wrote:

    > Też polecam. Mając konto za jedyne 5PLN masz nieograniczone możliwości
    > przesyłania pieniędzy z RFN.

    Mając dowolne konto bankowe w RP też masz "nieograniczone" możliwości w tym
    względzie.

  • 5. Data: 2005-04-19 11:34:00
    Od: "bERENICE" <b...@h...com>

    > Mając dowolne konto bankowe w RP też masz "nieograniczone" możliwości w
    > tym
    > względzie.

    Zauważ że ludzią zależy też na wysokiej, niemieckiej jakości. Poza tym
    milion bezpłatnych bankomatów też się liczy.

    bE

  • 6. Data: 2005-04-19 11:38:09
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Zauważ że ludzią zależy też na wysokiej, niemieckiej jakości. Poza tym
    > milion bezpłatnych bankomatów też się liczy.

    Znowu jakiś troll na grupie, cholera :-(

  • 7. Data: 2005-04-19 11:54:19
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik JB napisał:
> [...]
    > wpłat z Ebaya i wymyśliłem sobie że najtaniej będzie przekazywać je do Polski

    Ebay ma chyba wejsc lada dzien do PL, wiec jaki jest sens takiej operacji ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-04-19 11:55:17
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Mając dowolne konto bankowe w RP też masz "nieograniczone" możliwości w
    tym
    > względzie.

    Eeee... Bez przesady. Do Niemiec, to tak, ale do RFNu? To chyba rzeczywiście
    tylko w V
    W jest możliwe...

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret

  • 9. Data: 2005-04-19 11:58:58
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Eeee... Bez przesady. Do Niemiec, to tak, ale do RFNu? To chyba
    rzeczywiście
    > tylko w VW jest możliwe...

    trafiles jak kula w plot...;-)
    Oficjalna nazwa tego panstwa to wlasnie Rep.Fed.Niemiec
    Zjednoczenie odbylo sie przez wchloniecie NRD do RFN a nie przez utworzenie
    Wielkiej Rzeszy.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 10. Data: 2005-04-19 12:10:11
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > trafiles jak kula w plot...;-)

    Rzeczywiście. Aż sprawdziłem na stronie MSZu.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret