  • 61. Data: 2008-10-16 21:03:52
    Temat: Re: Płatność kartą tylko powyżej 20 zł.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > płącąc kartą nie przelewamy na konto sprzedawcy nawet elektronicznych
    > pieniędzy. Dajemy jedynie obietnicę, że za 10/30/50/100 dni (nie wiem
    > jakie są warunki umowy) bank przeleje tą kwotę na konto sprzedawcy.

    Nic z tych rzeczy, klient nie daje zadnej obietnicy. Sklep ma umowe ze
    swoim acquirerem (niekoniecznie bankiem), i tylko on przelewa mu
    "kwoty" na konto. W normalnych warunkach zdecydowanie wczesniej niz
    10/30/50/100 dni, moze to byc nawet w momencie transakcji karta
    (niekoniecznie w Polsce) albo np. wieczorem dla wszystkich transakcji
    z danego dnia. To, kiedy zaplaci za to klient, to juz zupelnie inna
    sprawa - umowy z jego bankiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 62. Data: 2008-10-16 21:50:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" gd7va3$u6g$...@o...de

    > Sklepy placa, a w efekcie klient, czyli rowniez ty.

    > Takie krotkowzroczne myslenie.

    Produkcja makulatury i złomu też kosztuje, i to chyba nie mniej.

    > Jakby sie dogadaly, i stworzyly cos na wzor instytucji z innych krajow:
    >
    > - nie musialyby oddawac Visie / MasterCardowi tych "ochlapow" - pewnie z
    kilkadziesiat milionow rocznie wyjdzie

    Tyle z jednego sklepu, czy tyle razem? :)

    > - kilkadziesiat milionow zostaloby w kraju;

    W jakim kraju? We Francji? :)

    > bankow to moze nie obchodzic, ale rzad

    Czyj rząd? :) Francuski? :) Czy może Włoski? ;)
    W Polsce są jeszcze polskie banki? :)

    > powinno jak najbardziej (innymi slowy: jakby ktos mial wyjsc z inicjatywa, to
    pewnie nie banki)

    I nie my. :)

    > - terminale bylyby tansze dla sklepow, a zatem bardziej dostepne -> wieksze obroty,
    pewnie wieksze zyski, wiekszy obrot
    > bezgotowkowy, mniejszy koszt uzupelniania bankomatow, itp., itd.

    na tym zarabia, bo chyba nie sądzisz, że bank do

    > Sadze, ze sklep (a w efekcie klient) do tego doklada wiecej niz 1%.

    Ja dokładam dopiero wówczas, gdy przy płaceniu gotówką dostaję rabat.

    Zapominasz, że sklepowi łatwiej odesłać pieniądze elektroniczne niż makulaturę i
    złom. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 63. Data: 2008-10-16 22:08:03
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Szymon" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W kantorach tez bilon jest inaczej traktowany niz banknot. Chyba nawet
    > podobnie gdzies w banku spotkalem (BZ WBK?).

    Tak, natomiast jakiś UOKiK im pogroził i wycofali się z tego (prowizji za
    wpłatę w bilonie).

  • 64. Data: 2008-10-16 22:12:57
    Temat: Re: P??????????????????????????????????
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    RobertS schrieb:
    > którą płacą również ci, którzy używają gotówki...

    Marna to pociecha ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 65. Data: 2008-10-16 23:18:18
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > W sumie racja. Powinno być tu i tu. W ogóle nie rozumiem tego typu
    > ograniczeń.
    > Wkurza mnie to i tyle.

    a dlaczego nie mozna w bankomacie wyplacic 5 zl? albo 10 zl? Bo tak i juz -
    poniewaz wlascicielowi bankomatu nie oplaca sie stawiac maszyny do bilonu
    lub ladowac 10-cio zlotowki. Pomimo, ze z punktu widzenia klienta nie ma
    roznicy czy chce wyplacic 10 zl czy 50 zl - przeciez chce wyplacic swoje
    pieniadze...

    Podobnie z terminalami - zazwyczaj sklep placi oplate prowizyzyjna od kwoty
    platnosci + stala oplate za transakcje. Widocznie oplaty jakie placi Lidl sa
    takie, ze przyjmujac platnosc ponizej 20 zl musial bo do tego interesu
    dolozyc - co mu sie nie podoba, wiec zaznacza, od jakiej kwoty mozna
    zaplacic karta.

    Widzialem kilka umow - i w zadnej z nich nie ma zastrzezen, ze sklep nie
    moze taiego ograniczenia wprowadzic. Nie moze przerzucac oplat na klienta
    (chociaz w niektorych krajach juz moze) - natomiast nie sa zabronione takie
    praktyki.

    Czesc sklepow - nie wprowadza takich organiczen - po prostu wrzuca w koszty
    takie przypadki, gdzie doplaci do takiej transakcji - natomiast sklepy, w
    ktorych ksiegowi wylicza, ze akich platnosci jest/moze byc duzo i im sie to
    nie oplaca - wprowadza takie limity. I widac to wlasnie w tanich sklepach
    typu Lidl lub np. wypozyczalnie kaset video - gdzie transakcji ponizej danej
    kwoty jest duzo.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 66. Data: 2008-10-17 07:15:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > bilonu lub ladowac 10-cio zlotowki. Pomimo, ze z punktu widzenia klienta
    > nie ma roznicy czy chce wyplacic 10 zl czy 50 zl - przeciez chce

    5 zł nie, bo bankomaty nie wypłacają bilonu, ale 10 zł można wypłacić
    (oczywiście nie w każdym)
    a z punktu widzenia klienta jest różnica, jak na koncie mam 13 zł to 50
    zł nie wypłacę a 10 zł i owszem!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 67. Data: 2008-10-17 08:50:10
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 16-10-2008 o 20:23:34 RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > ale to chyba nie jedyny aquirer w naszym kraju, dlatego też Polcard
    > obsługuje głównie większe podmioty, a małe punkty wolą innych

    Mnóstwo małych punktów ma posy z Polcardu - przecież to "prawie
    państwowa", jak ostatnio usłyszałem, a więc pewna firma.
    A propo's Lidla a więc meritum tego wątku. Tam przecież jest Polcard -
    stąd limit 20 PLN.

    A tak jako ciekawostka. Polbank oferuje niektórym klientom umowy
    bezprowizyjne, np. 0,80PLN od transakcji. Najfajniejsze jest to, że ludzie
    to kupują w ciemno :))) Że zacytuję: "przecież to takie grosze".

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 68. Data: 2008-10-17 09:01:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Jooseff schrieb:

> [...]
    > bezprowizyjne, np. 0,80PLN od transakcji. Najfajniejsze jest to, że
    > ludzie to kupują w ciemno :))) Że zacytuję: "przecież to takie grosze".

    Sprzedawcom samochodow moze sie oplacic ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 69. Data: 2008-10-17 11:02:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Sprzedawcom samochodow moze sie oplacic ;)

    tak, poza tym hotelom itp. usługodawcom

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 70. Data: 2008-10-17 14:12:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotr" gd8ilb$o8t$...@n...news.neostrada.pl

> [...]
    klienta nie ma roznicy czy chce wyplacic 10 zl
    > czy 50 zl - przeciez chce wyplacic swoje pieniadze...

    To bankomat nie bilonomat. ;) W Polbanku można wypłacić 10 złotych.
    Polbank to IMO bardzo dobry bank, ale z bardzo złą obsługą poprzez WWW. :)

> [...]
    taiego ograniczenia wprowadzic. Nie moze przerzucac
    > oplat na klienta (chociaz w niektorych krajach juz moze) - natomiast nie sa

    Przerzuca -- czasami do płatności kartą dorzuca kilka (około 5) procent
    lub daje rabat przy płatnością gotówką. :)

> [...]
    > limity. I widac to wlasnie w tanich sklepach typu Lidl lub np. wypozyczalnie kaset
    video - gdzie transakcji ponizej danej kwoty

    W wielu sklepach marża stanowi 70% :) ceny, dlatego karta zabiera tyle co nic.
    Na dodatek czasami ;) takie sklepy wprowadzają przeceny rzędu 50% ceny ,,zwykłej''.

    Dla mnie makulatura to horror!!! Można przyjąć podrobiony banknot, trzeba
    uważać na rabusiów i na dodatek bywa tak, że bank zabiera coś za wpłacenie
    makulatury na konto firmowe...

    I raczej daleko nie zabiegniemy z makulaturą i złomem...
    Raczej przyszłość należy do elektronicznego szmalu..

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'