  • 11. Data: 2010-11-07 11:15:13
    Temat: Re: P.Kuczyński - decyzja FED to szaleństwo
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Sun, 7 Nov 2010 11:20:05 +0100, Fidelio napisał(a):

    > Wystarczy przeszukać tę grupę pod kątem wypowiedzi Kuczyńskiego, żeby się
    > przekonać, że on bessę widział już w 2004 r.czyli tak ze 3 lata za wcześnie.
    > Na takiej zasadzie to można non stop mówić o tym, że będzie bessa... no bo
    > kiedyś będzie, prawda? Takim analitykiem to każdy może być.

    Dlatego informacja bessa czy hossa bez podania choćby przybliżonego czasu
    jest bez sensu. "Będzie rosnąć, ewentualnie spadać. "

    Oczywiście nie mówimy to o określeniu dokładnej daty bo tego nikt na
    świecie nie zrobi. Po drodze wiele rzeczy, zaplanowanych bądź nie (np.
    wpływ natury) może się wydarzyć.

    Mega duży sukces to choćby określenie z dokładnością do miesiąca.

    Jak ktoś napiszę dzić że np. do grudnia do końca lutego wzrosty a potem
    klapa to już duży sukces. Nawet bez określania poziomów....

  • 12. Data: 2010-11-07 12:16:59
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    o-7843.html

    > to mu sie ostro pozmieniało.
    > Zawsze twierdził że inflacja to świetna rzecz dla gospodarki.
    > Parę ładnych lat temu nawet pisał o tym na tej grupie. Pamętam, bo się
    > ostro z nim spierałem na ten temat.

    <https://groups.google.com/group/pl.biznes.wgpw/brow
    se_thread/thread/b9c8d74fea352137/2b59f8d19ac946fc?h
    l=pl&ie=UTF8&q=biznes.wgpw+kuczy%C5%84ski+inflacja+g
    eorge>

    Ja tam się kurwa nie dziwię temu stanowisku pana Kuczyńskiego:

    Piotr Kuczyński
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Piotr_Kuczy%C5%84ski

    "[...] W latach 1983-1985 wraz z Grzegorzem Żemkiem zajmował się importem
    części komputerowych z Zachodu [...]".

    Czołówka z "doborowego towarzystwa" z z "Via Bank Fozz" prof. Dakowskiego i
    Jerzego Przystawy ........

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2010-11-07 12:21:03
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

> [...]
    > części komputerowych z Zachodu [...]".
    >
    > Czołówka z "doborowego towarzystwa" z z "Via Bank Fozz" prof. Dakowskiego

    Miało nie być o polityce....
    Sorry nie da się ......

    http://www.raport-wsi.info/aneksy.html

    "[...]

    1. Były to dochody z przemycanych z Zachodu części komputerowych,
    chronionych w latach 80. przez COCOM zakazem eksportu do krajów
    komunistycznych, a niezbędnych obozowi sowieckiemu w wyścigu zbrojeń.
    Komisja udokumentowała przynajmniej dwa przypadki zaangażowania wywiadu
    wojskowego PRL w operacje tego rodzaju. Pierwszy dotyczył zorganizowanej w
    latach 1983-85 przez Grzegorza Żemka i Piotra Kuczyńskiego sieci
    pośredników, która - według ówczesnych organów ścigania - miała się składać
    z około stu osób odbierających nadchodzące z zachodu paczki z częściami
    komputerowymi. Paczki te były z wielkim zyskiem odsprzedawane zorganizowanej
    przez Żemka i prowadzonego przezeń agenta penetrującego NSZZ "S" firmie
    IMPOL.

    Z kolei IMPOL sprzedawał towar firmom wojskowym i należącym do MSW. Operacja
    była możliwa dzięki współdziałaniu wywiadu wojskowego PRL ze związanymi z
    nim firmami na zachodzie. Żemek wytypował do tych działań - obok
    szwajcarskiej firmy Akerman Electronics - firmę BATAX Wiktora Kubiaka;
    współpracował też z firmami wskazanymi mu przez współzałożyciela IMPOL,
    Piotra Kuczyńskiego: "Capitami" z Belgii i ICL z Wielkiej Brytanii oraz z
    firmą Jerzego Pilcha-Kowalczyka z USA.

    [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 14. Data: 2010-11-07 12:22:18
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "ALGI" <a...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jak ktoś napiszę dzić że np. do grudnia do końca lutego wzrosty a potem
    > klapa to już duży sukces. Nawet bez określania poziomów....

    Jasne, ale jeśli analityk miałby taką umiejętność to nie byłby analitykiem
    tylko właścicielem wyspy na Kajmanach i tyle w temacie ;-)

  • 15. Data: 2010-11-07 13:40:55
    Temat: Decyzja FED bardzo długofalowo
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Jan Werbinski" <jaœ@tralala.bez.maj.la> pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak na razie nie mają żadnej alternatywy dla waluty światowej. Główny
    > konkurent czyli euro też nie jest wiele lepszy i wielu ma przeczucie,
    > że największe afery z euro dopiero przed nami. Grecja to ostrzeżenie.
    >
    > Jakakolwiek okazja do korzyści mająca nadejść w przyszłości zostanie
    > wykorzystana tak samo niezależnie od tego, czy jest rewanżem. Dopłacać
    > do zemsty nikt nie będzie.

    Ty się koncentrujesz na skutkach krótkofalowych.

    "Bankructwo" Grecji (IMHO) nie różni się *fundamentalnie* od bankructwa
    "jednego ze stanów USA" (co się już zdarzało) - tylko że rynki są słusznie
    ostrożne w przypadku czegoś co sprawdza/testuje się w praktyce po raz
    pierwszy bo choć jest podobne to "niezupełnie". Grecja to krótkofalowo
    zagrożenie dla EUR, naprawdę długofalowo to "okazja do budowy zaufania"
    jeśli to zostanie załatwione *porządnie* i bez naginania zasad. *Solidne*
    zaufanie do waluty i tak buduje się zwykle przez parędziesiąt lat.

    A co do zemsty: wojna nie jest tania ale jest tańsza od przegranej wojny
    (jeśli chodzi o coś poważniejszego niż wojna USA/NATO o "afgańską pietruszkę").
    Szansę w *długiej* perspektywie na jakąś "wojnę ekonomiczną" USA i Chin
    (szczególnie przy "doganianiu" przez Chiny PKB USA) są "sporawe".
    USA właśnie wysłały Chinom sygnał że posiadanie długu USA w USD przez
    Chiny może być użyte przez USA jako broń przeciw Chinom, a wiec (IMHO)
    znacznie obniżyły opory przed (ewentualnym) użyciem go w "uderzeniu
    uprzedzającym" jako broni Chin przeciw USA zanim zostanie użyty w drugą
    stronę.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Złoty środek

  • 16. Data: 2010-11-07 15:11:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Miało nie być o polityce....
    > Sorry nie da się ......

    Ale to nie jest o polityce...
    To był taki dziki rynek komputerowy w Polsce w latach 80-tych.
    Lagalny był zakup *kopii* software: BIOS'a, DOS'a, ACAD'a itp. za psie
    pieniądze - wartościowy był hardware czyli zupełnie odwrotnie iniż dzisiaj.

    --
    marfi

  • 17. Data: 2010-11-07 16:36:28
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > IMPOL, Piotra Kuczyńskiego: "Capitami" z Belgii i ICL z Wielkiej Brytanii
    > oraz z firmą Jerzego Pilcha-Kowalczyka z USA.

    a jak inaczej miało to być sprowadzanie?

  • 18. Data: 2010-11-07 17:42:02
    Od: "Endriu" <nmp3(NOSPAM)@interia.pl>

    > a jak inaczej miało to być sprowadzanie?

    Z pominięciem Żemka (WSI) który to to szmal z w/w tranakcji (publicznych
    pieniędzy - MON) poulokowywał zapewne na prywatnych kontach w Szwajcarii

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 19. Data: 2010-11-07 18:38:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Z pominięciem Żemka (WSI) który to to szmal z w/w tranakcji (publicznych
    > pieniędzy - MON) poulokowywał zapewne na prywatnych kontach w Szwajcarii

    Z tego co piszesz wynika, że się dorobił ale i przyczynił do rozwoju
    zacofanej Polszy - nocnika Cię chyba nie pozbawił?

    BTW.
    1. Czy MON na tym stracił czy zarobił?
    2. Konta w Szwajcarii były wtedy nielegalne czy tylko niemoralne?
    3. Czy teraz należy karać za posiadanie konta za granicą czy chwalić?

    --
    marfi

  • 20. Data: 2010-11-07 18:55:59
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    Zeby bylo sprawiedliwie: przez 3 lata hossy PK codziennie mowil o bessie.

    Dieter

    Nie czytałem wtedy często tego forum ale tak mi się kojarzy, że P.Kuczyński
    wtedy wieszczył rychłą bessę, a tu jak na złość trwała silna hossa do lipca 2007r.

    Jednak począwszy od jesieni 2007r. miał dobre prognozy łącznie ze skalą
    trwającego odbicia.
    Ostatnio Kuczyński pisał, że odbicie przed silniejszą korektą już w 2011r.
    może dojść do 3000 pkt na WIG20 bo "drukowane" przez FED dolary napędzą silny
    popyt na aktywa z rynków wschodzących, w tym Polski.