  • 1. Data: 2003-10-12 21:45:16
    Temat: PEKAO SA i VC(złotowa) [dłuuugie]
    Od: "Pawel" <p...@t...pl>

    Witam,
    bardzo proszę Szanownych Forumowiczów o wszelkie uwagi dotyczące mojego
    'drobnego' problemu z PEKAO SA.

    Otóż ponad rok temu zapragnąłem wyrobić sobie ichnią VC, złotową. Jako że
    nie miałem tam żadnego rachunku, polecono mi założyć lokatę (na kwotę
    500pln - takie mają przepisy), jako kwotę gwarancyjną do wydawanej karty. Z
    tej okazji został mi otwarty rachunek bieżący, pod który została podpięta
    wspomniana lokata.
    ...i tak żyłem w sielance.

    Ale życie byłoby zbyt piękne i proste, by taki stan mógł trwać wiecznie.
    Bodajże od początku września bieżącego roku PEKAO SA wprowadziło do swojej
    TOiP opłatę za prowadzenie rachunku bieżącego w PLN w kwocie 3pln/m-c.
    Ponieważ z posiadanego rachunku nie korzystałem, chcialem go zamknąć.
    Tu pojawił się pierwszy problem, to znaczy blokada na wspomnianej lokacie.
    Miła (!) Pani w oddziale doradziła, bym złożył dyspozycję do CKC (Centrum
    Kart i Czeków) z prośbą o zdjęcie blokady z lokaty. Tak też zrobiłem. Po
    jakimś tygodniu blokada została zdjęta.

    Udałem się zatem znowu do Szanownego Banku w celu zamknięcia rachunku. O ile
    likwidacja lokaty i wypłata wszystkich środków z rachunku byłyby wykonalne,
    to zamknięcie rachunku bieżącego już niekoniecznie. Mocno się zdziwilem, gdy
    tym razem, juz nieco mniej przyjemny Pan, poinformował mnie, że operacja
    jest niewykonalna. Jeszcze przed tą wizytą w Banku 2 razy dzwoniłem do CKC
    aby upewnić się, czy zamknięcie owego rachunku bieżącego nie byłoby
    problemem. CKC twierdzi, że nie. Gdy przedstawiłem ten argument panu w
    okienku, Pan spytał się: "Kto Panu to powiedział?! NAZWISKO!!". No muszę
    przyznać, że szczena mi opadła, bom nie przyzwyczajony, gdy sie na mnie w
    banku krzyczy. Poprosiłem o widzenie z kierownikiem... Niestety on również
    stał na stanowisku, że zamknięcie rachunku bieżącego jest niemożliwe,
    ponieważ równocześnie musiałby zostać zamknięty rachunek karty. Stanęło na
    tym, że napisałem dłuuugą dyspozycję, w której napisałem o co mi chodzi i
    dlaczego. Obiecali rozpatrzyć, ale z takim podejściem do człowieka wiele się
    po nich już nie spodziewam.

    Po powrocie do domu już coraz bardziej wściekły zadzwoniłem znowu do CKC.
    Tam otrzymałem informację, że rachunek karty (prowadzony przez CKC w WaWie)
    nie jest w zaden sposob powiązany z moim rachunkiem bieżącym prowadzonym
    przez oddział w moim mieście. To są 2 odrębne jednostki banku i rachunki
    (bieżący i karty) są również odrębne. Spytałem się, czy móglbym taką opinię
    otrzymać na piśmie, lub czy ktoś mógłby w powyższej kwestii uświadomić
    pracowników 'mojego' oddziału. Niestety takiej możliwości nie było, jednak
    konsultantka z wielką chęcią podała swoje nazwisko i poleciła by przy okazji
    następnej wizyty w oddziale zażądać, by pracownicy zadzwonili do CKC i
    wyjaśnili sprawę.

    W najbliższym tygodniu wybieram się z kolejną wizytą do swojego oddziału.
    Postanowiłem jednak wcześniej rzucić temat na grupę. Może ktoś miał podobne
    przeżycia i mógłby mi doradzić, w jakie jeszcze mogę uzbroić się argumenty?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    /Paweł.

  • 2. Data: 2003-10-13 03:15:54
    Temat: Re: PEKAO SA i VC(złotowa) [dłuuugie]
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Pawel" <p...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > nie jest w zaden sposob powiązany z moim rachunkiem bieżącym prowadzonym
    > przez oddział w moim mieście. To są 2 odrębne jednostki banku i rachunki

    Zgadza się karta VC ma swój oddzielny rachunek dokładnie taki jak numer
    karty.
    Numerem rozliczeniowym oddziału jest numer CKC.
    Możesz nawet pójść do okienka i wpłacić gotówkę na konto karty.
    Lokata była potrzebna przy otwieraniu karty. Jak okazałeś się wiarygodnym
    klientem, to CKC, zresztą na twój wniosek, blokadę zdjęło.
    Rachunek bieżący możesz zamknąć. Po prostu musisz się na kogoś głośno
    wydrzeć w banku.
    Weż w banku zadzwoń do CKC niech sobie wzajemnie wyjaśnią jak ktoś jest
    niedouczony.
    W CKC jakoś są bardziej rozwinięci intelektualnie niż w oddziałach.

  • 3. Data: 2003-10-13 08:15:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    poilkj <p...@g...pl> wrote:
    > klientem, to CKC, zresztą na twój wniosek, blokadę zdjęło.
    > Rachunek bieżący możesz zamknąć. Po prostu musisz się na kogoś głośno
    > wydrzeć w banku.

    Prościej - przeczytać umowe, znaleźć punkt o wypowiedzeniu umowy i
    zlożyć w banku (lub wyslac pocztą) wypowiedzenie umowy.
    I olać Pekao, nawet jeśli będa głośno krzyczeli, że czegoś nie moga
    zrobić. Za każdym razem pytać się który punkt umowy o tym mówi.

    --
    ___________ (R)

  • 4. Data: 2003-10-13 09:21:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003 23:45:16 +0200, "Pawel" <p...@t...pl> wrote:

    >konsultantka z wielką chęcią podała swoje nazwisko i poleciła by przy okazji
    >następnej wizyty w oddziale zażądać, by pracownicy zadzwonili do CKC i
    >wyjaśnili sprawę.

    dziwię się, że nie zażądałeś tego przy pierwszej wizycie.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2003-10-13 09:24:46
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > dziwię się, że nie zażądałeś tego przy pierwszej wizycie.

    A ja się dziwię, że nie złozył po prostu wypowiedzenia umowy, tak jak radzi
    Adam. Po co ma tracić czas na rozmowy pracownikami? A tak w ogóle, to na
    jego miejscu zrezygnowałabym z usług banku w całości+opisanie powodu
    rezygnacji (ze szczegółami i nazwiskami) do zarządu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2003-10-13 09:54:37
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003 11:24:46 +0200, "Glenn" <g...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >jego miejscu zrezygnowałabym z usług banku w całości+opisanie powodu
    >rezygnacji (ze szczegółami i nazwiskami) do zarządu.

    ja miałem troszkę inną sytuację (BTW: wtedy też nie chcieli dzwonić do
    CKC :-).
    W moim przypadku zażądali zwrotu kart (VC i Partner), gdy na około 1,5
    miesiąca przed upływem terminu ich ważności przyszedłem z pismem, aby
    ich nie wznawiali.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2003-10-13 12:23:29
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

> [...]
    > W moim przypadku zażądali zwrotu kart (VC i Partner), gdy na około 1,5
    > miesiąca przed upływem terminu ich ważności przyszedłem z pismem, aby

    Zostawiasz pismo, a na żądanie prosisz o wskazanie w umowie punktu który
    Cie do tego zpobowiązuje.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-10-13 12:39:20
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003 12:23:29 +0000 (UTC), Adam Płaszczyca
    <_...@i...pl> wrote:

    >Zostawiasz pismo, a na żądanie prosisz o wskazanie w umowie punktu który
    >Cie do tego zpobowiązuje.

    ale biurwy przyjąć nie chciały za pierwszym razem. "Nie przyjmę i co
    mi pan zrobi?" :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2003-10-13 12:57:52
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > ale biurwy przyjąć nie chciały za pierwszym razem. "Nie przyjmę i co
    > mi pan zrobi?" :-)

    Polecony za potwierdzeniem odbioru bez koperty+dodatkowo skarga do zarządu.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2003-10-13 13:20:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003 14:57:52 +0200, "Glenn" <g...@g...pl>
    wrote:

    >Polecony za potwierdzeniem odbioru bez koperty+dodatkowo skarga do zarządu.

    wiem, oczywiście. Na szczęście CKC ich przekonało.
    --
    Jarek Andrzejewski