-
1. Data: 2002-03-08 06:49:00
Temat: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: "AMRA" <a...@a...com>
ZA PiG
Dzielenie klientów
Kilka największych banków planuje wkrótce zmianę sposobu segmentacji
klientów. Bank Pekao zamierza jeszcze w marcu zmodyfikować system podziału
klientów indywidualnych o najwyższych dochodach (tzw.VIP) oraz małych firm.
Dokładniejsze zdefiniowanie klienta i przydzielenie go do ściśle określonego
segmentu rynku oznacza dla banku możliwość pozyskania nowych osób i firm,
które otworzą rachunki. Większość banków dzieli klientów głównie według
wieku oraz deklarowanych wpływów. Te dwie cechy nie są jednak wystarczające,
by dobrze zdefiniować ich potrzeby.
W tej chwili Pekao dzieli klientów na korporacyjnych i indywidualnych. W
pierwszej grupie znajdują się firmy mikro, małe, średnie i duże. Detaliczni
natomiast są podzieleni na rynek masowy oraz klientów o najwyższych
dochodach (VIP) i klientów private bankingu.
W marcu Pekao zamierza pogłębić i zmodyfikować segmentację klientów VIP oraz
firm mikro i małych przedsiębiorstw. Decyzja taka została podjęta ponieważ
osoby o najwyższych dochodach (VIP) można podzielić na dwie podgrupy:
klientów nazwanych umownie ustabilizowany deponent oraz tych, których
charakteryzuje tzw. agresywny wzrost. Różnią się oni oczekiwaniami w
stosunku do banku i preferencjami. Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
zostały wprowadzone niedawno.
Kredyt Bank również dzieli swoich klientów na korporacyjnych i detalicznych.
Detaliczni są podzieleni w oparciu o kryterium wieku oraz deklarowanych
wpływów na rachunek. Oprócz tego bank wyróżnia klientów z sektora MSP oraz
klientów instytucjonalnych. Firmy z sektora MSP to klienci, którzy prowadzą
działalność gospodarczą oraz tacy, którzy w poprzednim roku obrachunkowym
osiągnęli przychody na poziomie nie wyższym niż równowartość 800 tys. euro.
ING Bank Śląski dzieli rynek przedsiębiorstw na małe firmy, średnie, duże
przedsiębiorstwa oraz klientów strategicznych. Segmenty te są definiowane
poprzez wysokość obrotów firmy oraz rodzaj prowadzonej księgowości.
BRE Bank dzieli klientów korporacyjnych na trzy segmenty według struktury
ich potrzeb i zakresu obsługi. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK nie zakończył
jeszcze fuzji, dlatego też oferta w obrębie segmentacji nie jest jeszcze
ujednolicona. Proces ten zostanie zakończony w pierwszej połowie br. Tutaj
jednak klienci są podzieleni według wysokości dochodów. Podobnie w Banku
Handlowym. PKO BP dzieli klientów detalicznych według wieku, wpływów na
rachunek i wykonywanego zawodu.
KOMENTUJE DLA PG TOMASZ KLEPACKI wykładowca w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i
Bankowości
Obserwując polski rynek bankowy można odnieść wrażenie, że zagadnienia
segmentacyjne pozostały nieco na uboczu głównego nurtu działań
marketingowych. W kręgu zainteresowania banków jest rozwijanie produktów i
usług, kształtowanie warunków cenowych, oferowanie klientom nowych kanałów
dystrybucji i wydawanie coraz większych środków na promocję oraz dobór i
edukację personelu bezpośredniej obsługi. Natomiast sam proces segmentacji
będący podstawą tworzenia programów marketingowych dla określonych grup
klientów często traktowany jest w sposób marginalny jako mało znaczący
element. Bywa, że podział na segmenty odbywa się bardziej w sposób
intuicyjny niż jako rezultat planowanych badań rynkowych, w ramach których
określone zostają pełne profile jednorodnych grup potencjalnych klientów.
Nie zawsze też jasno i wyraźnie definiowane są rynki docelowe, na których
bank zamierza działać i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto w naszych
bankach praktycznie nie spotyka się segmentacji wielowymiarowej
uwzględniającej kilka kryteriów przynależności do danej grupy. To samo
dotyczy wykorzystywania wewnętrznych, bankowych baz danych dla zdefiniowania
potrzeb pozyskanych już klientów. Należy jednak mieć nadzieję, że
wzrastająca konkurencja wymusi rozwój działań banków także i na tym polu.
JASMIN EL FALOUJI
-
2. Data: 2002-03-08 11:32:34
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: <n...@p...onet.pl>
> ZA PiG
>
> Dzielenie klientów
>
> Kilka największych banków planuje wkrótce zmianę sposobu segmentacji
> klientów. Bank Pekao zamierza jeszcze w marcu zmodyfikować system podziału
> klientów indywidualnych o najwyższych dochodach (tzw.VIP) oraz małych firm.
>
> Dokładniejsze zdefiniowanie klienta i przydzielenie go do ściśle określonego
> segmentu rynku oznacza dla banku możliwość pozyskania nowych osób i firm,
> które otworzą rachunki. Większość banków dzieli klientów głównie według
> wieku oraz deklarowanych wpływów. Te dwie cechy nie są jednak wystarczające,
> by dobrze zdefiniować ich potrzeby.
>
> W tej chwili Pekao dzieli klientów na korporacyjnych i indywidualnych. W
> pierwszej grupie znajdują się firmy mikro, małe, średnie i duże. Detaliczni
> natomiast są podzieleni na rynek masowy oraz klientów o najwyższych
> dochodach (VIP) i klientów private bankingu.
>
> W marcu Pekao zamierza pogłębić i zmodyfikować segmentację klientów VIP oraz
> firm mikro i małych przedsiębiorstw. Decyzja taka została podjęta ponieważ
> osoby o najwyższych dochodach (VIP) można podzielić na dwie podgrupy:
> klientów nazwanych umownie ustabilizowany deponent oraz tych, których
> charakteryzuje tzw. agresywny wzrost. Różnią się oni oczekiwaniami w
> stosunku do banku i preferencjami. Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
> jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
> model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
> nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
> zostały wprowadzone niedawno.
>
> Kredyt Bank również dzieli swoich klientów na korporacyjnych i detalicznych.
> Detaliczni są podzieleni w oparciu o kryterium wieku oraz deklarowanych
> wpływów na rachunek. Oprócz tego bank wyróżnia klientów z sektora MSP oraz
> klientów instytucjonalnych. Firmy z sektora MSP to klienci, którzy prowadzą
> działalność gospodarczą oraz tacy, którzy w poprzednim roku obrachunkowym
> osiągnęli przychody na poziomie nie wyższym niż równowartość 800 tys. euro.
>
> ING Bank Śląski dzieli rynek przedsiębiorstw na małe firmy, średnie, duże
> przedsiębiorstwa oraz klientów strategicznych. Segmenty te są definiowane
> poprzez wysokość obrotów firmy oraz rodzaj prowadzonej księgowości.
>
> BRE Bank dzieli klientów korporacyjnych na trzy segmenty według struktury
> ich potrzeb i zakresu obsługi. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK nie zakończył
> jeszcze fuzji, dlatego też oferta w obrębie segmentacji nie jest jeszcze
> ujednolicona. Proces ten zostanie zakończony w pierwszej połowie br. Tutaj
> jednak klienci są podzieleni według wysokości dochodów. Podobnie w Banku
> Handlowym. PKO BP dzieli klientów detalicznych według wieku, wpływów na
> rachunek i wykonywanego zawodu.
>
> KOMENTUJE DLA PG TOMASZ KLEPACKI wykładowca w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i
> Bankowości
>
> Obserwując polski rynek bankowy można odnieść wrażenie, że zagadnienia
> segmentacyjne pozostały nieco na uboczu głównego nurtu działań
> marketingowych. W kręgu zainteresowania banków jest rozwijanie produktów i
> usług, kształtowanie warunków cenowych, oferowanie klientom nowych kanałów
> dystrybucji i wydawanie coraz większych środków na promocję oraz dobór i
> edukację personelu bezpośredniej obsługi. Natomiast sam proces segmentacji
> będący podstawą tworzenia programów marketingowych dla określonych grup
> klientów często traktowany jest w sposób marginalny jako mało znaczący
> element. Bywa, że podział na segmenty odbywa się bardziej w sposób
> intuicyjny niż jako rezultat planowanych badań rynkowych, w ramach których
> określone zostają pełne profile jednorodnych grup potencjalnych klientów.
> Nie zawsze też jasno i wyraźnie definiowane są rynki docelowe, na których
> bank zamierza działać i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto w naszych
> bankach praktycznie nie spotyka się segmentacji wielowymiarowej
> uwzględniającej kilka kryteriów przynależności do danej grupy. To samo
> dotyczy wykorzystywania wewnętrznych, bankowych baz danych dla zdefiniowania
> potrzeb pozyskanych już klientów. Należy jednak mieć nadzieję, że
> wzrastająca konkurencja wymusi rozwój działań banków także i na tym polu.
>
> JASMIN EL FALOUJI
i znowu zmiany:(
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-03-08 11:39:07
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: p...@p...onet.pl (Pedroz)
On 2002-03-08 at 12:32 n...@p...onet.pl wrote:
>i znowu zmiany:(
Czloowieeekuu!!!! Zacznij sie w koncu jakos podpisywac i TNIJ POSTY!!!!
--
pzdr
Pedroz [BB]
--
Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki
-
4. Data: 2002-03-08 11:45:15
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: <n...@p...onet.pl>
> On 2002-03-08 at 12:32 n...@p...onet.pl wrote:
> >i znowu zmiany:(
>
> Czloowieeekuu!!!! Zacznij sie w koncu jakos podpisywac i TNIJ POSTY!!!!
>
> --
> pzdr
j.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2002-03-08 23:51:07
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: "Szymon" <s...@w...pl>
Witam,
to w Szczecinie (SDI w 'Szczecin Ksiazat Pomorskich') tacy ludzie sa co nie
znaja zasad pisania e-maili/pisania wiadomosci na Usenet ?
Pozdrawiam,
--
SzYmOn
-
6. Data: 2002-03-09 10:46:28
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: <n...@p...onet.pl>
> Witam,
>
> to w Szczecinie (SDI w 'Szczecin Ksiazat Pomorskich') tacy ludzie sa co nie
> znaja zasad pisania e-maili/pisania wiadomosci na Usenet ?
znają
a pozatym łącze zmieniają "na szybsze" ale "szczecin ksiazat pomorskich" to
adres sie zgadza:)))
j.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
7. Data: 2002-03-10 10:32:02
Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>
On Fri, 8 Mar 2002 07:49:00 +0100, "AMRA" <a...@a...com>
wrote:
> Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
>jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
>model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
>nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
>zostały wprowadzone niedawno.
>
Co oni maja przez to na mysli ?
W Multi klient pod jednym nr klienta i zestawie hasel ma dostep do
rachunkow osobistych i firmowych, w oddziale podobnie.
W Inteligo chyba jest tak samo. Czy Pekao chce zrobic cos bardziej
wymyslnego ?
--
Wojtek Frabinski ICQ 50443653
w...@a...net.pl
Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/