eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2002-03-08 06:49:00
    Temat: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    ZA PiG

    Dzielenie klientów

    Kilka największych banków planuje wkrótce zmianę sposobu segmentacji
    klientów. Bank Pekao zamierza jeszcze w marcu zmodyfikować system podziału
    klientów indywidualnych o najwyższych dochodach (tzw.VIP) oraz małych firm.

    Dokładniejsze zdefiniowanie klienta i przydzielenie go do ściśle określonego
    segmentu rynku oznacza dla banku możliwość pozyskania nowych osób i firm,
    które otworzą rachunki. Większość banków dzieli klientów głównie według
    wieku oraz deklarowanych wpływów. Te dwie cechy nie są jednak wystarczające,
    by dobrze zdefiniować ich potrzeby.

    W tej chwili Pekao dzieli klientów na korporacyjnych i indywidualnych. W
    pierwszej grupie znajdują się firmy mikro, małe, średnie i duże. Detaliczni
    natomiast są podzieleni na rynek masowy oraz klientów o najwyższych
    dochodach (VIP) i klientów private bankingu.

    W marcu Pekao zamierza pogłębić i zmodyfikować segmentację klientów VIP oraz
    firm mikro i małych przedsiębiorstw. Decyzja taka została podjęta ponieważ
    osoby o najwyższych dochodach (VIP) można podzielić na dwie podgrupy:
    klientów nazwanych umownie ustabilizowany deponent oraz tych, których
    charakteryzuje tzw. agresywny wzrost. Różnią się oni oczekiwaniami w
    stosunku do banku i preferencjami. Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
    jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
    model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
    nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
    zostały wprowadzone niedawno.

    Kredyt Bank również dzieli swoich klientów na korporacyjnych i detalicznych.
    Detaliczni są podzieleni w oparciu o kryterium wieku oraz deklarowanych
    wpływów na rachunek. Oprócz tego bank wyróżnia klientów z sektora MSP oraz
    klientów instytucjonalnych. Firmy z sektora MSP to klienci, którzy prowadzą
    działalność gospodarczą oraz tacy, którzy w poprzednim roku obrachunkowym
    osiągnęli przychody na poziomie nie wyższym niż równowartość 800 tys. euro.

    ING Bank Śląski dzieli rynek przedsiębiorstw na małe firmy, średnie, duże
    przedsiębiorstwa oraz klientów strategicznych. Segmenty te są definiowane
    poprzez wysokość obrotów firmy oraz rodzaj prowadzonej księgowości.

    BRE Bank dzieli klientów korporacyjnych na trzy segmenty według struktury
    ich potrzeb i zakresu obsługi. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK nie zakończył
    jeszcze fuzji, dlatego też oferta w obrębie segmentacji nie jest jeszcze
    ujednolicona. Proces ten zostanie zakończony w pierwszej połowie br. Tutaj
    jednak klienci są podzieleni według wysokości dochodów. Podobnie w Banku
    Handlowym. PKO BP dzieli klientów detalicznych według wieku, wpływów na
    rachunek i wykonywanego zawodu.

    KOMENTUJE DLA PG TOMASZ KLEPACKI wykładowca w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i
    Bankowości

    Obserwując polski rynek bankowy można odnieść wrażenie, że zagadnienia
    segmentacyjne pozostały nieco na uboczu głównego nurtu działań
    marketingowych. W kręgu zainteresowania banków jest rozwijanie produktów i
    usług, kształtowanie warunków cenowych, oferowanie klientom nowych kanałów
    dystrybucji i wydawanie coraz większych środków na promocję oraz dobór i
    edukację personelu bezpośredniej obsługi. Natomiast sam proces segmentacji
    będący podstawą tworzenia programów marketingowych dla określonych grup
    klientów często traktowany jest w sposób marginalny jako mało znaczący
    element. Bywa, że podział na segmenty odbywa się bardziej w sposób
    intuicyjny niż jako rezultat planowanych badań rynkowych, w ramach których
    określone zostają pełne profile jednorodnych grup potencjalnych klientów.
    Nie zawsze też jasno i wyraźnie definiowane są rynki docelowe, na których
    bank zamierza działać i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto w naszych
    bankach praktycznie nie spotyka się segmentacji wielowymiarowej
    uwzględniającej kilka kryteriów przynależności do danej grupy. To samo
    dotyczy wykorzystywania wewnętrznych, bankowych baz danych dla zdefiniowania
    potrzeb pozyskanych już klientów. Należy jednak mieć nadzieję, że
    wzrastająca konkurencja wymusi rozwój działań banków także i na tym polu.

    JASMIN EL FALOUJI






  • 2. Data: 2002-03-08 11:32:34
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > ZA PiG
    >
    > Dzielenie klientów
    >
    > Kilka największych banków planuje wkrótce zmianę sposobu segmentacji
    > klientów. Bank Pekao zamierza jeszcze w marcu zmodyfikować system podziału
    > klientów indywidualnych o najwyższych dochodach (tzw.VIP) oraz małych firm.
    >
    > Dokładniejsze zdefiniowanie klienta i przydzielenie go do ściśle określonego
    > segmentu rynku oznacza dla banku możliwość pozyskania nowych osób i firm,
    > które otworzą rachunki. Większość banków dzieli klientów głównie według
    > wieku oraz deklarowanych wpływów. Te dwie cechy nie są jednak wystarczające,
    > by dobrze zdefiniować ich potrzeby.
    >
    > W tej chwili Pekao dzieli klientów na korporacyjnych i indywidualnych. W
    > pierwszej grupie znajdują się firmy mikro, małe, średnie i duże. Detaliczni
    > natomiast są podzieleni na rynek masowy oraz klientów o najwyższych
    > dochodach (VIP) i klientów private bankingu.
    >
    > W marcu Pekao zamierza pogłębić i zmodyfikować segmentację klientów VIP oraz
    > firm mikro i małych przedsiębiorstw. Decyzja taka została podjęta ponieważ
    > osoby o najwyższych dochodach (VIP) można podzielić na dwie podgrupy:
    > klientów nazwanych umownie ustabilizowany deponent oraz tych, których
    > charakteryzuje tzw. agresywny wzrost. Różnią się oni oczekiwaniami w
    > stosunku do banku i preferencjami. Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
    > jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
    > model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
    > nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
    > zostały wprowadzone niedawno.
    >
    > Kredyt Bank również dzieli swoich klientów na korporacyjnych i detalicznych.
    > Detaliczni są podzieleni w oparciu o kryterium wieku oraz deklarowanych
    > wpływów na rachunek. Oprócz tego bank wyróżnia klientów z sektora MSP oraz
    > klientów instytucjonalnych. Firmy z sektora MSP to klienci, którzy prowadzą
    > działalność gospodarczą oraz tacy, którzy w poprzednim roku obrachunkowym
    > osiągnęli przychody na poziomie nie wyższym niż równowartość 800 tys. euro.
    >
    > ING Bank Śląski dzieli rynek przedsiębiorstw na małe firmy, średnie, duże
    > przedsiębiorstwa oraz klientów strategicznych. Segmenty te są definiowane
    > poprzez wysokość obrotów firmy oraz rodzaj prowadzonej księgowości.
    >
    > BRE Bank dzieli klientów korporacyjnych na trzy segmenty według struktury
    > ich potrzeb i zakresu obsługi. Bank Przemysłowo-Handlowy PBK nie zakończył
    > jeszcze fuzji, dlatego też oferta w obrębie segmentacji nie jest jeszcze
    > ujednolicona. Proces ten zostanie zakończony w pierwszej połowie br. Tutaj
    > jednak klienci są podzieleni według wysokości dochodów. Podobnie w Banku
    > Handlowym. PKO BP dzieli klientów detalicznych według wieku, wpływów na
    > rachunek i wykonywanego zawodu.
    >
    > KOMENTUJE DLA PG TOMASZ KLEPACKI wykładowca w Wyższej Szkole Ubezpieczeń i
    > Bankowości
    >
    > Obserwując polski rynek bankowy można odnieść wrażenie, że zagadnienia
    > segmentacyjne pozostały nieco na uboczu głównego nurtu działań
    > marketingowych. W kręgu zainteresowania banków jest rozwijanie produktów i
    > usług, kształtowanie warunków cenowych, oferowanie klientom nowych kanałów
    > dystrybucji i wydawanie coraz większych środków na promocję oraz dobór i
    > edukację personelu bezpośredniej obsługi. Natomiast sam proces segmentacji
    > będący podstawą tworzenia programów marketingowych dla określonych grup
    > klientów często traktowany jest w sposób marginalny jako mało znaczący
    > element. Bywa, że podział na segmenty odbywa się bardziej w sposób
    > intuicyjny niż jako rezultat planowanych badań rynkowych, w ramach których
    > określone zostają pełne profile jednorodnych grup potencjalnych klientów.
    > Nie zawsze też jasno i wyraźnie definiowane są rynki docelowe, na których
    > bank zamierza działać i aktywnie pozyskiwać klientów. Ponadto w naszych
    > bankach praktycznie nie spotyka się segmentacji wielowymiarowej
    > uwzględniającej kilka kryteriów przynależności do danej grupy. To samo
    > dotyczy wykorzystywania wewnętrznych, bankowych baz danych dla zdefiniowania
    > potrzeb pozyskanych już klientów. Należy jednak mieć nadzieję, że
    > wzrastająca konkurencja wymusi rozwój działań banków także i na tym polu.
    >
    > JASMIN EL FALOUJI

    i znowu zmiany:(


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 3. Data: 2002-03-08 11:39:07
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: p...@p...onet.pl (Pedroz)

    On 2002-03-08 at 12:32 n...@p...onet.pl wrote:
    >i znowu zmiany:(

    Czloowieeekuu!!!! Zacznij sie w koncu jakos podpisywac i TNIJ POSTY!!!!

    --
    pzdr
    Pedroz [BB]



    --

    Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.biznes.banki


  • 4. Data: 2002-03-08 11:45:15
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > On 2002-03-08 at 12:32 n...@p...onet.pl wrote:
    > >i znowu zmiany:(
    >
    > Czloowieeekuu!!!! Zacznij sie w koncu jakos podpisywac i TNIJ POSTY!!!!
    >
    > --
    > pzdr

    j.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 5. Data: 2002-03-08 23:51:07
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: "Szymon" <s...@w...pl>

    Witam,

    to w Szczecinie (SDI w 'Szczecin Ksiazat Pomorskich') tacy ludzie sa co nie
    znaja zasad pisania e-maili/pisania wiadomosci na Usenet ?

    Pozdrawiam,

    --
    SzYmOn


  • 6. Data: 2002-03-09 10:46:28
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: <n...@p...onet.pl>

    >    Witam,
    >
    > to w Szczecinie (SDI w 'Szczecin Ksiazat Pomorskich') tacy ludzie sa co nie
    > znaja zasad pisania e-maili/pisania wiadomosci na Usenet ?

    znają
    a pozatym łącze zmieniają "na szybsze" ale "szczecin ksiazat pomorskich" to
    adres sie zgadza:)))

    j.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 7. Data: 2002-03-10 10:32:02
    Temat: Re: PEKAO ZMIENI SPOSÓB SEGMENTACJI OSÓB NAJBOGATSZYCH I MAŁYCH FIRM
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 8 Mar 2002 07:49:00 +0100, "AMRA" <a...@a...com>
    wrote:

    > Oprócz tego wielu klientów z segmentu VIP
    >jest równocześnie właścicielami małych firm. Pekao zamierza zaproponować im
    >model obsługi obu rachunków: firmowego i prywatnego. Taki podział będzie
    >nowością na naszym rynku. Nawet w krajach zachodnich takie rozwiązania
    >zostały wprowadzone niedawno.
    >
    Co oni maja przez to na mysli ?
    W Multi klient pod jednym nr klienta i zestawie hasel ma dostep do
    rachunkow osobistych i firmowych, w oddziale podobnie.
    W Inteligo chyba jest tak samo. Czy Pekao chce zrobic cos bardziej
    wymyslnego ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl
    Moja strona Meat Loafa http://www.meatloaf.3a.pl/
    galeria kart bankowych http://www.karty.3a.pl/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1