  • 11. Data: 2003-06-01 17:23:17
    Temat: Re: PIN i karty platnicze
    Od: "Bob" <b...@p...pl>

    > Napisałeś że "kart płaskie wymagają wklepania kodu PIN". Nie jest to wcale
    > regułą, i jako przykład podałem VE mBanku. Jeśli nie zrozumiałeś mojej
    > poprzedniej wypowiedzi to przepraszam :-)

    moglismy sie nie zrozumiec, ale w kazdym razie moje doswiadczenia z kartami
    sa takie,
    ze jezeli w punkcie posiadaja pinpad to za kazdym razem przy karcie plaskiej
    wymagane bylo podanie pinu, przy embosowanych nie

    --
    pozdrawiam
    Bob

    GG:32360
    howuser&userid=349225

  • 12. Data: 2003-06-01 20:50:38
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "Czapla" <c...@m...pl> writes:

    > Witam... mam pare kart. MBank, BZWBK i Inteligo. Jedynie gdy place
    > Maestro BZWBK musze w wiekszosci terminali podawac swoj PIN. Przy
    > innych kartach musze podpisac "paragon". Jak wyglada sytuacja.. od
    > czego zalezy to czy musze podac PIN czy podpis ??

    Od karty ;-)
    Dokładniej, od tego jak bank sobie zażyczył konfigurując swoją kartę.

  • 13. Data: 2003-06-02 06:57:37
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    plaskiej
    > wymagane bylo podanie pinu, przy embosowanych nie

    Ja bym ne ryzykował takiej regułki - mam VE PKOBP i VE PB i gdy płacę,
    to VE PKOBP żąda użycia pinpada (jeśli jest), a VE BP wymaga tylko
    podpisu (jej obecność pinapada jest obojętna).

    A więc to raczej zależy od banku.

    Grzexs

  • 14. Data: 2003-06-02 08:07:58
    Od: b...@o...pl

    przy karcie
> [...]
    > to VE PKOBP żąda użycia pinpada (jeśli jest), a VE BP wymaga tylko
    > podpisu (jej obecność pinapada jest obojętna).

    Takiej regułki ja bym też nie ryzykował ;), w takim OBI płacąc VE DB24 z reguły
    autoryzuję PINem, a ostatnio Pani kasjerka podsuwa mi slipa do podpisu. W
    róznach miejscach mimo, ze leży pinpad to raz jest auryzacja pinem, a raz
    podpisem, więc znaczenie ma pewnie nie tylko bank, rodzaj karty, ale może
    jeszcze centrum autoryzacyjne/ ustawienia terminala i licho wie co jeszcze ;).

    Pozdr.
    M.S.