  • 1. Data: 2011-04-03 23:08:16
    Temat: PIT 8C - nic z tego nie rozumiem
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    Witam,
    Mam problem. Otrzymałem pita 8C za 2010 i wychodzi mi do zapłaty
    podatek. Spodziewałem się tego, bo jakiś tam niewielki zysk osiągnąłem,
    ale wydawało mi się, że podatek będzie mniejszy. Zacząłem przeglądać
    operacje za 2010 rok i za 2009 również i zauważyłem pewną dziwną rzecz.
    Prawdę mówiąc to nie wiem, jak ten podatek jest rozliczany.
    Wyciągnąłem listę operacji z 2009 roku i mam:
    Kupno: 51927,60 zł
    Sprzedaż: 29773,40 zł

    Na picie z 2009 roku mam za to:
    Przychód: 29773,40
    Koszty: 26711,67

    Czyli wg pita w 2009 roku osiągnąłem dochód 3061,73 zł
    Wg operacji natomiast -22154,20 zł

    Ktoś może mi to wytłumaczyć? Jak to na picie jest liczone?
    Domyślam się, że jak kupiłem papier w 2009 r. np. za 100 zł i sprzedałem
    w 2009 r. za 120 zł to osiągnąłem przychód 20 zł i od tego muszę
    zapłacić podatek. Ok... a co jeśli kupiłem papier w 2009 r. za 100 zł a
    sprzedałem w 2010 za 120 zł?
    Czy bank mi policzy ten koszt z 2009 r.? Szukałem na google, ale
    wszędzie są tylko ogólne informacje.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2011-04-04 05:05:34
    Temat: Re: PIT 8C - nic z tego nie rozumiem
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Ktoś może mi to wytłumaczyć? Jak to na picie jest liczone?

    Koszty zakupu papierów wartościowych są zaliczone wyłącznie od
    transakcji sprzedaży dokonanych w danym roku podatkowym.
    Czyli jak coś kupiłeś w 2009 a sprzedałeś w 2010 to koszt zakupu będzie
    uwidoczniony w picie za 2010.

    Darek

  • 3. Data: 2011-04-04 05:06:20
    Od: "DJ\(Dominik\)" <d...@s...pl>

    To powinno Cię zadowolić i dać odpowiedź:
    http://www.stopazwrotu.pl/1,196,Podatek_Belki-od_zys
    kow_kapitalowych(PIT_8C,PIT38).html

  • 4. Data: 2011-04-04 05:40:34
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    BTW, jaki sens ma ten podatek?
    Skoro ktoś zarobił, to ktoś już stracił, albo straci w przyszłości (poza
    dopływem nowej gotówki, ale skoro indeksy nie idą ciągle w górę to jej ciągle
    nie ma).
    Tylko jak ktoś zarobi to zapłaci podatek. Gdy straci, to musi zarobić, by pokryć
    straty - piramida finansowa :). Nie może też straty pokryć w ciągu 1 roku. Moim
    zdaniem jeden wielki przekręt.

    Ciekaw czy ktoś liczy tego rentowność. Skoro zbieranie podatków dochodowych
    dawało netto ok. 11% o ile pamiętam, a minimalna stopa podatkowa dzisiaj to 18%,
    to nie zdziwiłbym się, jak ściąganie podatków kapitałowych daje 1% średnio z
    kilku lat. A może poniżej zera ?
    EM

  • 5. Data: 2011-04-04 20:40:28
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    W dniu 2011-04-04 07:06, DJ(Dominik) pisze:
    > To powinno Cię zadowolić i dać odpowiedź:
    > http://www.stopazwrotu.pl/1,196,Podatek_Belki-od_zys
    kow_kapitalowych(PIT_8C,PIT38).html

    Dzięki wielkie!!!
    Pozdrawiam,