  • 1. Data: 2010-01-13 13:21:25
    Temat: [PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    http://prnews.pl/hydepark/decyzja-pko-bp-punkt-zwrot
    ny-dla-polskiego-systemu-bankowego-47698.html

    Czy zna ktoś szczegóły? Widać Visa atakuje od razu wielką masę klientów, a
    nie rozdrabnia się jak MasterCard. Czy przejmie pierwszeństwo?

  • 2. Data: 2010-01-13 14:02:12
    Temat: Re: [PKO BP] Dzieje się: Visa PayWave
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy zna ktoś szczegóły? Widać Visa atakuje od razu wielką masę klientów,
    > a nie rozdrabnia się jak MasterCard. Czy przejmie pierwszeństwo?

    jest szansa, że transakcje bezstykowe trafią pod "strzechy", teraz to
    był tylko gadżet dla nielicznych...

    przy takiej liczbie kart obslugujących technologię akceptacja ich
    powinna ruszyc z kopyta ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-01-13 14:03:47
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 15:02:12 +0100, RobertS napisał(a):

    > jest szansa, że transakcje bezstykowe trafią pod "strzechy", teraz to
    > był tylko gadżet dla nielicznych...

    Mam nadzieję, że nawet PKO BP da możliwość pozostania przy starej
    technologii. Bo jak rozumiem bezprzewodowego kanału akceptacji wyłączyć
    się jakoś nie da (a zepsuć?)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2010-01-13 14:14:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mam nadzieję, że nawet PKO BP da możliwość pozostania przy starej
    > technologii. Bo jak rozumiem bezprzewodowego kanału akceptacji wyłączyć
    > się jakoś nie da (a zepsuć?)

    a ktośdał już taką możliwość = mam bezstykową kartę, ale opcja
    bezstykowa zostalazablokowana?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2010-01-13 14:21:19
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 15:14:37 +0100, RobertS napisał(a):

    > a ktośdał już taką możliwość = mam bezstykową kartę, ale opcja
    > bezstykowa zostalazablokowana?

    Chodzi o to, że o ile dobrze zrozumiałem, PKO BP będzie wydawało kartę
    podstawową właśnie z PayWave i czy będzie to można wyłączyć, bo karty bez
    PayWave jako podstawowej do konta chyba nie będzie.

    Xenocide

  • 6. Data: 2010-01-13 16:20:14
    Temat: Re: Dzieje się: Visa PayWave
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 13 Sty, 15:02, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > jest szansa, że transakcje bezstykowe trafią pod "strzechy", teraz to
    > był tylko gadżet dla nielicznych...
    >
    > przy takiej liczbie kart obslugujących technologię akceptacja ich
    > powinna ruszyc z kopyta ;-)
    Czy ja wiem ? W końcu klienci PKO BP chyba - piszę to wyłącznie z
    moich obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO -
    stoją w nieraz długich kolejkach do tegoż, co świadczy o tym do czego
    karty są głównie wykorzystywane.
    Poza tym przecież karta bezstykowa jest tak czy tak tylko gadżetem,
    którego koszty ponosimy koniec końców my.

  • 7. Data: 2010-01-13 19:04:28
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Jeśli nie będzie do wyboru zwykłej karty to nie widze możliwości wyłączenia
    transakcji zbliżeniowych. Skoro są one w większości offline, to bank nawet
    nie ma jak tego przyblokować. No ale nie znam dokładnie tego standardu.

    Może będzie można ten "moduł" karty jakoś zepsuć - może jakimś polem
    elektrycznym?

  • 8. Data: 2010-01-13 19:05:40
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Clegan" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Poza tym przecież karta bezstykowa jest tak czy tak tylko gadżetem,
    > którego koszty ponosimy koniec końców my.

    Zwykłe karty magnetyczne też były tylko gadżetem, którego koszty
    ponieśliśmy.

  • 9. Data: 2010-01-14 08:26:32
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 08:20:14 -0800, Clegan napisał(a):

> [...]
    > obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO - stoją w
    > nieraz długich kolejkach do tegoż, co świadczy o tym do czego karty są

    Tutaj chodzi o to, że za jednym pociągnięciem około 30% (jak się mylę to
    proszę mnie poprawić) użytkowników kart w pl nagle zrobi się bezstykowa a
    to wymusi na sprzedawcach montowanie terminali czyli ich upowszechnienie.
    Jak na konserwatywne PKO BP to całkiem ostra zagrywka. Chociaż do tej
    pory tylko MC próbował mozolnie coś działać, ale widać VISA musiała dać
    jakieś niezłe warunki, że przekonała do siebie tak dużego gracza.

    Xenocide

  • 10. Data: 2010-01-14 08:29:03
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 13 Sty, 15:14, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > a ktośdał już taką możliwość = mam bezstykową kartę, ale opcja
    > bezstykowa zostalazablokowana?

    Polbank. Karta bezstykowa to oddzielna karta, wiec mozna jej nie
    posiadac albo trzymac schowana w domu:)