  • 21. Data: 2023-07-14 06:45:14
    Temat: Re: PKO BP SA dał mi nadzieję na zarobek!!!
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > https://kobieta.wp.pl/5000-dla-malzenstw-niektorzy-m
    ieliby-dostac-jeszcze-wiecej-6919101012683616a

    Nowe Wisienki?

    Załapiesz się?

  • 22. Data: 2023-07-14 12:40:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jul 2023 06:42:43 +0200, _Master_ wrote:

    > Tylko że nie można z całą pewnością powiedzieć że bez szczepienia by
    umarł.
    > Jest tylko przypuszczenie.

    Smiertelnosc Covida jest dosc mierna, ok 1%.
    No ale jak masz pecha, to bedziesz w tym 1%.

    > Tak samo przy określonej śmiertelności kovida można powiedzieć że ludzie
    > umierali na zwykłe choroby przy obecności wirusa.

    Niestety może być takie zafałszowanie w statystykach.
    Z drugiej strony ... ktos miał np zawał ... a może miał z powodu
    zaraĹźenia Covidem?
    Z trzeciej ... jak na zawał zszedl szybko, to mu już testu nie robili.

    > Jest przynajmniej 4 wirusy podobne które cały czas krążą w populacji
    > które te jebane testy mogły pomylić z covidem.

    Owszem, ale zauwaĹź jak hospitalizowanych traktowano - test koncowy,
    jak nie miał, to wynocha, jak miał, to przedłuzenie pobytu.
    Czyli wirus był zwalczany.
    A do szpitala raczej trafiał z poważnymi objawami, reszta na
    kwarantannie w domu.

    Jakas Polka w Chinach przez pare miesięcy siedziala w szpitalu,
    bo jeden test był negatywny, a kolejny pozytywny. A oni chcieli miec
    dwa negatywne dla pewnosci. A ona sie czuła zdrowo.

    > Tak jak pisałem na początku pandemii
    > Im więcej czasu mija tym większą miałem rację że się nie zaszczepiłem
    >
    > Znam 5 lekarzy którzy albo mi odradzali wprost szczepienie albo dziś
    > twierdzą po szkodzie że nie należało tego robić.

    A jakos uzasadniają te szkodę? Bo miliardy sie zaszczepiły
    i na razie chyba negatywnych skutkĂłw nie ma.

    A reszta ... no cóş
    "rób jak uważasz. Nie uważales jak robiłeś, to teraz rób jak uważasz".

    J.

  • 23. Data: 2023-07-14 14:09:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > (inflacja przesuwa zyski względem podatkowych progów)

    Inflacja to jest po prostu zwykła kradzież niestety.
    I to wielokrotna:
    - owszem, przenosi wszystkich w wyższe progi podatkowe, ale także
    - daje emitentowi/państwu (drukującemu puste pieniądze) nienależne
    w żaden sposób dochody
    - te dochody nie biorą się z powietrza - jest to strata poniesiona przez
    społeczeństwo.

    Oczywiście obecnie "drukowanie" odbywa się głównie bezgotówkowo.

    W ogóle samo drukowanie pieniędzy (ponad wycofywane banknoty) to jest
    nienależny zysk państwa - dlaczego to akurat państwo, a nie np.
    społeczeństwo miałoby bogacić się na wzroście ilości dostępnych dóbr?
    Ale ten temat zawsze był pomijany milczeniem. Natomiast masowy druk, bez
    pokrycia w towarze, powodujący inflację i w rezultacie ubożenie
    społeczeństwa, to już zupełnie inna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2023-07-14 20:28:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 06:45, _Master_ pisze:

    ieliby-dostac-jeszcze-wiecej-6919101012683616a

    > Nowe Wisienki?

    > Załapiesz się?

    Nie; moi rodzice -- tak, o ile dożyją...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 25. Data: 2023-07-14 20:32:39
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 06:42, _Master_ pisze:

    > Jest tylko przypuszczenie.

    Założenie.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 26. Data: 2023-07-14 23:39:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 14 lip 2023 o 14:09, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > - owszem, przenosi wszystkich w wyższe progi podatkowe, ale także
    > - daje emitentowi/państwu (drukującemu puste pieniądze) nienależne

    Nie 'ale' -- podatki rosną w wyniku tego przesunięcia.

    - przed przesunięciem podatnik zarobił 300kpln,
    więc zapłacił 32% od 180kpln (180=300-120)
    - po przesunięciem podatnik zarobił 300kpln*1.4
    (bo producencka sięgnęła 40%) więc zapłacił 32% od 300kpln
    (300=300*1.4-120)

    Deponent podczas inflacji ,,zarabia'', więc jest skubany, choć traci.

    Inflacja wieloma drogami wzbogaca Fiskusa!!!
    Normalnie rząd pada po wprowadzeniu inflacji ,,do obrotu'', ;) ale
    u nas jest tłumaczenie: pandemią, wojną i powszechną inflacją, zaś
    to tłumaczenie jest uwiarygadniane ;) trzynastkami itp. programami...
    (nierzadko władza (tu -- suweren) przymyka oko na nieprawidłowości
    w efekcie zapoznania się ;) z argumentami... w efekcie przyjęcia
    do świadomości/wiadomości ;) stosownych argumentów...)

    Państwo też traci na inflacji -- choćby stosownymi obligacjami,
    które są tak skonstruowane, by dawały zysk wszechwidzącym... ;)
    (MMorawiecki i spółka ponoć (nie sprawdzałem) zyskują na tych
    obligacjach, czego ponoć nie kryją)

    -=-

    Ogólnie (jak ojcowie USA zauważyli przed setkami lat)
    deflacyjno-inflacyjne fale obdzierają naród...

    -=-

    Jedni (zazwyczaj bogaci i wpływowi) gromadzą majątki podczas
    wojen itp. kataklizmów, zaś inni (zazwyczaj biedni i bezradni)
    usilnie dążą do biologicznego przeżycia...

    Rycerze w miękkich pantoflach (filmy pokazują rosyjskie rycerstwo
    spoczywające w miękkich fotelach) bogacą się, deliberując
    o wojnie -- podczas gdy masy mrą w okopach...

    -=-

    Wracając do PKO BP -- ojciec ma teraz kłopot z dostępem do emerytury
    wpłaconej przez ZUS do PKO BP... Matka ma masę (chyba więcej niż ja)
    kont jej emerytura wpływać powinna do CA, który niedawno zażyczył
    sobie uaktualnienia danych, co w imieniu matki uczyniłem bez
    gwarancji na powodzenie...

    -=-

    Wulkan produktywności wrócił z gwarancyjnej naprawy -- gdzie otrzymał
    nową obudowę i nowy wiatrak, więc nie mam już w Acerze z Intelem 2x16
    GiB...

    Wszystko zwala się na mą głowę niemal w tym samym czasie...

    Notebook -- w tym dwa kurierskie problemy; uzdatnienie ojca
    blaszaka; kupno smartfonu; dwie reklamacje w Velo; blokada
    ojca konta w PKO BP; zastrzyki dające nadzieję na poprawę
    chrzęstnej sytuacji stawowej, zapowietrzenie drukarki...

    Niby same drobiazgi -- ale sporo ich jest...

    ZUS przysłał jakieś listy... Wpierw myślałem, że tylko do jednego
    podatnika, więc zwietrzyłem problem... Szukanie korespondencji w PUE
    zajęło mi *pół godziny* -- to ZUS nie łapał, to Dunaj nie łączył, to
    trafiałem w złą rubryczkę... Po przeczytaniu ,,ważnej'' ;) informacji
    zauważyłem że mam więcej takich powiadomień... (wieści słane naraz do
    wielu raczej nie wróżą niczego złego -- gorzej z wieścią słaną tylko
    do jednego...)

    [matka tymczasem uważa, że odpoczywam... ;) a nieustające ,,zaglądanie
    do komputera'' jest efektem uzależnienia... i też dorzuca pod kocioł...]

    -=-

    10 bm. NFC zaliczył (nie wiem, czy skutecznie -- na razie w blokadach)
    dwie niebyłe transakcje. Dziś (równoważąc siły?) zaliczył transakcję
    bez odblokowania ekranu... Dokładniej -- ekran zaświecił w efekcie
    dotknięcia czytnika palca, ale telefon nie odblokował się, albowiem
    co 72 godziny nie wystarcza muśnięcie palcem -- trzeba podać wzór
    bądź PIN... Obejrzałem paragon -- wygląda poprawnie... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2023-07-15 00:30:16
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-14 o 12:40, J.F pisze:

    > Smiertelnosc Covida jest dosc mierna, ok 1%.
    > No ale jak masz pecha, to bedziesz w tym 1%.

    A jaka jest procentowa szansa że umrę jak w szpitalu będą wolne łóżka
    ale ich nie będzie można używać?

    > Z trzeciej ... jak na zawał zszedl szybko, to mu już testu nie robili.

    Nie znasz realiów. Każdy pozytywny test na wagę złota. łóżko z covidem
    drożej płacone.
    Mój ojciec chrzestny umarł na zawał/wylew ju nie pamiętam ale wpis o
    covidzie pojawił się dopiero na papierach zgonu.

> [...]
    > Czyli wirus był zwalczany.
    > A do szpitala raczej trafiał z poważnymi objawami, reszta na

    Piszesz o konketnym leczeniu a chodzi o całościowe zarządzanie "walki" z
    "pandemią"

    Teraz przez lata będziemy odczuwać tego skutki

    Fakt na początku była panika ale potem pojawiały się dane które nie
    wskazywały dużej śmiertelności, badania o skuteczności lokdałnów i maseczek.
    A mundre głowy dalej brnęły w to co jebane WHO zalecało.

    > A jakos uzasadniają te szkodę? Bo miliardy sie zaszczepiły
    > i na razie chyba negatywnych skutków nie ma.

    O widzisz. Jak miną lata potrzebne do prawdziwego przetestowania
    szczepionki to będzie można coś powiedzieć

    I nadal nie mamy odpowiedzi na pytanie: Dlaczego nie uznano szczepienia
    na covid jako obowiązkowego?
    Przecież kupiono po kilka dawek na głowę.

    Co powstrzymało mundre głowy?

  • 28. Data: 2023-07-15 00:32:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Nie; moi rodzice -- tak, o ile dożyją...

    Nadal nie rozumiesz podobieństwa wisienek od banksterki z wisienkami o
    Kaczyńskiego? ;-)

  • 29. Data: 2023-07-15 02:01:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

    > Nie 'ale' -- podatki rosną w wyniku tego przesunięcia.

    O to właśnie chodzi - "ale" oznacza, że nie traci tylko na progach,
    tylko dodatkowo (a pewnie głównie) na utracie wartości i na braku zysku
    związanego ze wzrostem produkcji (spadkiem kosztów, postępem technicznym
    itd).

    > Państwo też traci na inflacji -- choćby stosownymi obligacjami,
    > które są tak skonstruowane, by dawały zysk wszechwidzącym... ;)

    Wątpliwe nawet w takim przypadku.

    Państwo oczywiście traci na inflacji, pośrednio - gorsze warunki
    prowadzenia działalności, więcej ludzi emigruje, kryzys itd. Ale na
    takim etapie jak obecny państwo wychodzi mocno na plus. Oczywiście płaci
    za to społeczeństwo, nawet po doliczeniu wszelkich czternastek itd. (co
    zresztą jest nieuniknione - ktoś musi to sfinansować).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2023-07-15 19:10:29
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Jego żona jest zdecydowanie madrzejsza od niego - na tyle, że może mieć kyśmy artę.
    > On nie może, bo wydawałby 15% więcej.
    > Nie mówiąc o szczepieniu, którym uratowała życie całej trójce.
    > Moja wychowawczyni z liceum (starsza od nas tylko o 10 lat) mawiała, źe musi mieć
    faceta inteligentniejszego od niej, i chyba nawet się udalo, w każdym razie osobiście
    byłem na jej ślubie.
    > No ale de gustibus cośtam cośtam.
    Moja nauczycielka od fizyki w podstawówce wyszła zal stolarza, który
    pracował w Pałacu w Wilanowie. Była w nim bardzo zakochana.Cała nasza
    klasa była na jej ślubie w Wilanowie. Po latach bawiliśmy się na
    sylwestrze w szkole. Było fajnie, był wodzierej.

    --
    animka