-
1. Data: 2004-06-30 00:11:07
Temat: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Krzysztof " <p...@N...gazeta.pl>
PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Pracownicy banku zgubili zeszyt z zapisanym informacjami o przelewach
międzynarodowych. Informacje zaginęły, przepadły i ich nie ma.
Nie ma do tych informacji dostępu i nie można w żaden sposób zlokalizować
informacji o przelewach międzynarodowych w ramach SWIFT.
Nie jestem co prawda klientem PKO BP SA, mam tylko rachunek w Inteligo (co
wcale nie znaczy, ze mogę powiedzieć: "PKO BP SA to moj bank") a zmuszony
jestem w jakiś cudowny sposób wpłynąć na pracowników PKO BP SA. Chodzi mi o
pracowników z działu zajmującego się przelewami międzynarodowymi w systemie
SWIFT. Otóż 0d 3 tygodni (21 dni kalendarzowych) czekam na tzw "wire transfer"
z USA. Przelew wysłano z USA 8 czerwca. Po drodze w stanach byl bank, ktory
jest korespondentem PKO BP SA - Bank of New York - czyli bank, ktory zgodnie z
tym co jest napisane na stronie Inteligo powinien wiedzieć jak wysyla sie
przelewy swift:
Cytat:
"Banki dokonujące przelewów SWIFT posiadają informacje dotyczące kodów
wszystkich banków, dlatego wystarczy znać nazwę Banku - PKO BP SA oraz numer
rachunku, na który chce się dokonać
przelewu."
ze strony: http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
wy.htm
Zleceniodawca przelewu w USA już robił taki przelew na mój rachunek w inteligo
i spodziewałem sie, ze pieniądze będą u mnie po kilku dniach.
zadzwoniłem do "konsultanta inteligo" 15 czerwca z pytaniem o możliwość
"zlokalizowania" mojego przelewu. Pani przyjęła zlecenie odnalezienia przelewu,
który miał nadejść. Dane wysyłającego były w historii rachunku i Pani je
przepisała. Miałem otrzymać informacje w ciągu 5 (pięciu) dni o rezultatach
poszukiwań. Oczywiście informacji w ciągu pięciu dni NIE BYLO. Nie było i nie
ma do dzisiaj. 18 czerwca jeszcze raz składam "zlecenie odnalezienia" przelewu
wysłanego z USA. "Oczywiście - odpowiemy w ciągu 5 dni ale tak właściwie to
mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi." Tym razem konsultant twierdzi, ze nikt w
inteligo nie ma możliwości sprawdzenia czy jakiś przelew ma do mnie dotrzeć bo
takie operacje są prowadzone przez bank PKO BP SA "Możemy udzielić Panu
informacji o przelewie w momencie kiedy przelew znajdzie sie na
pańskim rachunku" - WOW!, o ja piernicze - SUPER!
22 czerwca dostałem informacje z USA, ze przelew został zwrócony. Jako powód -
nieprawidłowy numer rachunku odbiorcy. Dostałem faxem potwierdzenie przelewu
wysłanego ze stanow a na nim mój PRAWIDLOWY numer rachunku w Inteligo z
literkami PL na początku. %^&\#% !!!
telefon do konsultanta oczywiście wykonałem. Oczywiście konsultant nie jest w
stanie nic sprawdzić ale może przyjąć zlecenie odszukania przelewu i podani mi
powodu dla którego przelew został cofnięty. Wysyłam do inteligo faxem
potwierdzenia, które dostałem z USA. Pani konsultant oczywiście sprawę
zgłosiła i jest "już osoba, która zajmie sie dokładnie pańskim zgłoszeniem
bezpośrednio po otrzymaniu informacji faxem"
Proszę jeszcze kilka razy o podanie mojego prawidłowego numeru rachunku i kodu
swift banku - wszystko jest tak jak na poprzednim zleceniu.
Ile Swiftow bank PKO BP SA zwraca tygodniowo do USA - tysiąc? sto tysięcy?
nawet jeśli jest ich az tyle to znalezienie jednego konkretnego, mając dużo
danych, powinno zając kilka minut.- "oczywiście rozumiemy, ze jest to sprawa
pilna i otrzyma pan odpowiedz w ciągu 5 dni."
NIE OTRZYMALEM żadnej informacji o powodach odesłania moich pieniędzy do USA.
Do dzisiaj nie ma NIC!
Dlatego jestem pewien, ze w tym "banku" informacje o przelewach swift sa
zapisywane w zeszycie. To jest w koncu PKO BP SA. Tylko dlaczego akurat ten
zeszyt, w ktorym były informacje o moim przelewie, został zgubiony
23 czerwca przelew ze stanów został wysłany ponownie z wszystkimi możliwymi
danymi jakie udało mi se uzyskać od konsultantów inteligo. Do dzisiaj oczywiście
nie ma NIC.
Minął mi termin uregulowania zobowiązań wobec innego banku - na to miałem
przeznaczyć pieniądze z przelewu. Powinienem może w innym banku napisać
wyjaśnienie: "proszę o zrozumienie, mam konto inteligo" - i może ktoś mnie
zrozumie? I znając charakter wielu odpowiedzi na grupy newsowe, uprzedzę -
przelew nie mogl pojsc do innego banku bezpośrednio.
I co z takim bankiem zrobić?
ktoś wie może jak wydobyć informacje z czeluści PKO BP SA?
--
pozdrawiam,
Krzysztof
moze prz grupe pl.b.b. łatwiej jest dotrzec klientom Inteligo do PKO BP SA? -
ciekaw jestem czy bedzie jakikolwiek efekt.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2004-06-30 07:11:39
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "iczek" <p...@U...com>
Witam,
Po pierwsze: wykonuje przelewy przez PKOBP w tamta i w te strone i nie miale
ZADNYCH problemow.
Mam konto Inteligo i regularnie otrzymuje wlaty z roznych bankow na swiecie.
I czasami sa to miejsca gdzie bankiem jest okienko na stacji benzynowej na
pustyni :))
Za kazdym razem kasa trafia na moje konto w ciagu max. 4 dni.
Wysylam tez kase za pomoca USTransfer lub EuroTransfer i nigdy nie trwalo to
dluzej niz 4 dni :)
Kasa fruwala po Azji, Stanach i Australii - no problemo :)
Albo miales pecha albo zle podales ten numer rachunku.
Nigdy nie wstawialem zadnych literek przed numerem rachunku. Wiec twoj
nadawca cos pomylil, a nie bank Inteligo.
Poszukiwaniem przesylnaych pieniedzy powinien zajac sie nadawca, a nie ty. i
tu jest pies pogrzebany.
Bank Inteligo ma automatyczny system ksiegowania i jesli system nie dostanie
przelewu to zaden konsulatant nic niemoze zrobic. Tak mnie ponformowali
kiedy szukalem przelewu z Polski.
To jasne, choc przyznam, ze nieprzyjemne dla odbiorcy. Ale takie sa zasady.
Logiczne zreszta.
Trudno mi cos poradzic.
Skoro twierdzisz, ze nadawca ponownie wyslal kase tym razem z dobrymi
numerami rachunku to pozostaje czekac.
Ostatnio otrzymalem kase za posrednictwem Escrow i byla to bardzo wysoka
kwota. Transfer szedl 1 dzien :)) Rano dostalem maila ze kasa wyszla , a
nastepnego dnia w popoludniu juz byla na moim koncie.
Wiec Inteligo dziala.
Szukac swojej kasy i twojej powinien nadawca!
pozdrawiam i zycze powodzenia
piotr
-
3. Data: 2004-06-30 08:18:29
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: krzysztof <p...@g...pl>
iczek wrote:
>
> Witam,
>
> Po pierwsze: wykonuje przelewy przez PKOBP w tamta i w te strone i nie miale
> ZADNYCH problemow.
> Mam konto Inteligo i regularnie otrzymuje wlaty z roznych bankow na swiecie.
> I czasami sa to miejsca gdzie bankiem jest okienko na stacji benzynowej na
> pustyni :))
> Za kazdym razem kasa trafia na moje konto w ciagu max. 4 dni.
Do innych bankow dostawalem przelewy szybko ale juz nie mam rachunkow w
innych bankach do ktorych moglbym zlecic taki przelew. Na rachunek
Inteligo tez dostalem juz raz przelew od TEGO SAMEGO nadawcy - dotarl w
ciagu 3 dni roboczych.
>
> Albo miales pecha albo zle podales ten numer rachunku.
> Nigdy nie wstawialem zadnych literek przed numerem rachunku. Wiec twoj
> nadawca cos pomylil, a nie bank Inteligo.
Podalem prawidlowy numer rachunku. Literki PL sa czescia numeru rachunku
w miedzynarodowym standarcie IBAN
Nie ma czegos takiego jak "bank Inteligo"
>
> Poszukiwaniem przesylnaych pieniedzy powinien zajac sie nadawca, a nie ty. i
> tu jest pies pogrzebany.
> Bank Inteligo ma automatyczny system ksiegowania i jesli system nie dostanie
> przelewu to zaden konsulatant nic niemoze zrobic. Tak mnie ponformowali
> kiedy szukalem przelewu z Polski.
Przelewy z Polski to inna bajka - wedruja prza automatyczny system KIRu
i tutaj nie ma sensu nic szukac.
Zgodnie z regulaminem swiadczenia uslug moge zlecic "odszukanie"
spodziewanego przelewu, ktory powinien dotrzec a nie dotarl. Regulamin
dotyczy klientow PKO BP SA i tu jest wlasnie pies pogrzebany bo nie
jestem w stanie dowiedziec sie czy jestem klientem tego banku czy nie
jestem.
Jesli konsultant przyjmuje moje zlecenie to oczekuje, ze jest ono
realizowane.
>
> Trudno mi cos poradzic.
> Skoro twierdzisz, ze nadawca ponownie wyslal kase tym razem z dobrymi
> numerami rachunku to pozostaje czekac.
Wyslal kase z DOKLADNIE takimi samymi numerami - prawidlowymi
numerami. No i czekam.
I jeszcze cos - CZy ktos zna adres banku jaki powinno sie podawc jesli
ma sie konto Inteligo? jaki jest ten adres?
--
pozdrawiam,
Krzysztof
-
4. Data: 2004-06-30 12:38:03
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "LuK" <f...@N...pl>
>
> I jeszcze cos - CZy ktos zna adres banku jaki powinno sie podawc jesli
> ma sie konto Inteligo? jaki jest ten adres?
>
Nazwa banku : PKO BP S.A.
SWIFT : BPKOPLPW
Adres : Al.Armii Ludowej 26, 00-609 Warszawa
-
5. Data: 2004-06-30 14:19:23
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "iczek" <p...@U...com>
>
> Podalem prawidlowy numer rachunku. Literki PL sa czescia numeru rachunku
> w miedzynarodowym standarcie IBAN
> Nie ma czegos takiego jak "bank Inteligo"
Nie jestem pewien czy masz racje....?
Ja nigdy nie podaje literek...!?
Po prostu 26 cyfr i wystarczy.
Ale powodzenia
piotr
PS
Od kiku tygodni korzystam z Nordea - skusili mnie faktem, ze moge robic
przelewy zagraniczen z Netu i dziala bardzo dobrze.
Tylko nie maja elektronicznych potwierdzen dokonania przelewu.
Poonoc nad tym pracuja :)
Jednka Pani z linii zeskanowala mi dowod i przeslala mailem.
Mile to bylo :)
-
6. Data: 2004-06-30 19:55:15
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>
NIE MIESCI mi się w głowie by tak duży bank nie miał żadnego systemu
rejestrującego przelewy zagraniczne.
Na pewno też mają system SWIFTowy, w którym jest - przynajmniej za jakiś
okres - archiwum komunikatów otrzymanych i wysyłanych. To wyraźnie brak
dobrej woli ze strony banku, że nie chcą czegoś sprawdzić. Być może mają
jakieś problemy z systemem, który - nie wiedzieć czemu - odrzucił prawidłowe
polecenie wypłaty. Pewnie nie jedno.
Jeśli uważasz, że z tego powodu zostałeś pokrzywdzony, możesz złożyć
reklamacje, skarge. W razie roszczeń jest i arbiter.
Oczywiscie dowód w postaci potwierdoznego, wysłanego komunikatu SWIFT jest
tu argumentem koronnym.
-
7. Data: 2004-06-30 19:57:09
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>
> Tylko nie maja elektronicznych potwierdzen dokonania przelewu.
> Poonoc nad tym pracuja :)
> Jednka Pani z linii zeskanowala mi dowod i przeslala mailem.
> Mile to bylo :)
BTW nie uważasz, że wysyłanie inf,. finanoswych via mail jest mało
bezpieczne ?
-
8. Data: 2004-06-30 20:49:57
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl>
W każdym banku istniej również dział zajmujący się reklamacjami transakcji
zagranicznych. W momencie kiedy do banku trafia przelew z błędami, które
uniemozliwiają zaksięgowanie środków na rachunku klienta, trafia on własnie
tam. W tej sytuacji bank kontaktuje się z bankiem zagranicznym w celu
usunięcia błędu. Dopiero jeżeli to nie skutkuje lub po prostu nie ma
możliwości rozwiązania sprawy w ten sposób przelew jest zwracany do banku
zleceniodawcy z potrąceniem kosztów. Powinienneś skontaktować się
bezpośrednio z reklamacjami PKO, tam napewno prowadzą rejestry takich spraw
i bez problemu udzielą Ci wszystkich informacji. Sam miałem przyjemność
zajmować się takimi sprawami w innym banku. A swoją drogą bałagan jest
wszędzie :-)
pozdrawiam
Marcin
Użytkownik "Krzysztof " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cbt0er$nh2$1@inews.gazeta.pl...
> PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
> Pracownicy banku zgubili zeszyt z zapisanym informacjami o przelewach
> międzynarodowych. Informacje zaginęły, przepadły i ich nie ma.
> Nie ma do tych informacji dostępu i nie można w żaden sposób zlokalizować
> informacji o przelewach międzynarodowych w ramach SWIFT.
>
> Nie jestem co prawda klientem PKO BP SA, mam tylko rachunek w Inteligo (co
> wcale nie znaczy, ze mogę powiedzieć: "PKO BP SA to moj bank") a zmuszony
> jestem w jakiś cudowny sposób wpłynąć na pracowników PKO BP SA. Chodzi mi
o
> pracowników z działu zajmującego się przelewami międzynarodowymi w
systemie
> SWIFT. Otóż 0d 3 tygodni (21 dni kalendarzowych) czekam na tzw "wire
transfer"
> z USA. Przelew wysłano z USA 8 czerwca. Po drodze w stanach byl bank,
ktory
> jest korespondentem PKO BP SA - Bank of New York - czyli bank, ktory
zgodnie z
> tym co jest napisane na stronie Inteligo powinien wiedzieć jak wysyla sie
> przelewy swift:
> Cytat:
> "Banki dokonujące przelewów SWIFT posiadają informacje dotyczące kodów
> wszystkich banków, dlatego wystarczy znać nazwę Banku - PKO BP SA oraz
numer
> rachunku, na który chce się dokonać
> przelewu."
> ze strony: http://www.inteligo.pl/infosite/faq/pomoc_faq-przele
wy.htm
>
> Zleceniodawca przelewu w USA już robił taki przelew na mój rachunek w
inteligo
> i spodziewałem sie, ze pieniądze będą u mnie po kilku dniach.
> zadzwoniłem do "konsultanta inteligo" 15 czerwca z pytaniem o możliwość
> "zlokalizowania" mojego przelewu. Pani przyjęła zlecenie odnalezienia
przelewu,
> który miał nadejść. Dane wysyłającego były w historii rachunku i Pani je
> przepisała. Miałem otrzymać informacje w ciągu 5 (pięciu) dni o
rezultatach
> poszukiwań. Oczywiście informacji w ciągu pięciu dni NIE BYLO. Nie było i
nie
> ma do dzisiaj. 18 czerwca jeszcze raz składam "zlecenie odnalezienia"
przelewu
> wysłanego z USA. "Oczywiście - odpowiemy w ciągu 5 dni ale tak właściwie
to
> mamy 30 dni na udzielenie odpowiedzi." Tym razem konsultant twierdzi, ze
nikt w
> inteligo nie ma możliwości sprawdzenia czy jakiś przelew ma do mnie
dotrzeć bo
> takie operacje są prowadzone przez bank PKO BP SA "Możemy udzielić Panu
> informacji o przelewie w momencie kiedy przelew znajdzie sie na
> pańskim rachunku" - WOW!, o ja piernicze - SUPER!
>
> 22 czerwca dostałem informacje z USA, ze przelew został zwrócony. Jako
powód -
> nieprawidłowy numer rachunku odbiorcy. Dostałem faxem potwierdzenie
przelewu
> wysłanego ze stanow a na nim mój PRAWIDLOWY numer rachunku w Inteligo z
> literkami PL na początku. %^&\#% !!!
> telefon do konsultanta oczywiście wykonałem. Oczywiście konsultant nie
jest w
> stanie nic sprawdzić ale może przyjąć zlecenie odszukania przelewu i
podani mi
> powodu dla którego przelew został cofnięty. Wysyłam do inteligo faxem
> potwierdzenia, które dostałem z USA. Pani konsultant oczywiście sprawę
> zgłosiła i jest "już osoba, która zajmie sie dokładnie pańskim zgłoszeniem
> bezpośrednio po otrzymaniu informacji faxem"
> Proszę jeszcze kilka razy o podanie mojego prawidłowego numeru rachunku i
kodu
> swift banku - wszystko jest tak jak na poprzednim zleceniu.
>
> Ile Swiftow bank PKO BP SA zwraca tygodniowo do USA - tysiąc? sto tysięcy?
> nawet jeśli jest ich az tyle to znalezienie jednego konkretnego, mając
dużo
> danych, powinno zając kilka minut.- "oczywiście rozumiemy, ze jest to
sprawa
> pilna i otrzyma pan odpowiedz w ciągu 5 dni."
> NIE OTRZYMALEM żadnej informacji o powodach odesłania moich pieniędzy do
USA.
> Do dzisiaj nie ma NIC!
>
> Dlatego jestem pewien, ze w tym "banku" informacje o przelewach swift sa
> zapisywane w zeszycie. To jest w koncu PKO BP SA. Tylko dlaczego akurat
ten
> zeszyt, w ktorym były informacje o moim przelewie, został zgubiony
>
> 23 czerwca przelew ze stanów został wysłany ponownie z wszystkimi
możliwymi
> danymi jakie udało mi se uzyskać od konsultantów inteligo. Do dzisiaj
oczywiście
> nie ma NIC.
>
> Minął mi termin uregulowania zobowiązań wobec innego banku - na to miałem
> przeznaczyć pieniądze z przelewu. Powinienem może w innym banku napisać
> wyjaśnienie: "proszę o zrozumienie, mam konto inteligo" - i może ktoś mnie
> zrozumie? I znając charakter wielu odpowiedzi na grupy newsowe,
uprzedzę -
> przelew nie mogl pojsc do innego banku bezpośrednio.
>
> I co z takim bankiem zrobić?
>
> ktoś wie może jak wydobyć informacje z czeluści PKO BP SA?
> --
> pozdrawiam,
> Krzysztof
>
> moze prz grupe pl.b.b. łatwiej jest dotrzec klientom Inteligo do PKO BP
SA? -
> ciekaw jestem czy bedzie jakikolwiek efekt.
>
> --
> Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
-
9. Data: 2004-07-04 18:23:28
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Zbyszek napisał:
>>Tylko nie maja elektronicznych potwierdzen dokonania przelewu.
>>Poonoc nad tym pracuja :)
>>Jednka Pani z linii zeskanowala mi dowod i przeslala mailem.
>> Mile to bylo :)
>
> BTW nie uważasz, że wysyłanie inf,. finanoswych via mail jest mało
> bezpieczne ?
Bo?
Bartol
-
10. Data: 2004-07-05 17:08:50
Temat: Re: PKO BP SA i SWIFT - zgubili zeszyt
Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>
> > BTW nie uważasz, że wysyłanie inf,. finanoswych via mail jest mało
> > bezpieczne ?
>
> Bo?
bo każdy po drodze listu ma do nich dostęp.