  • 1. Data: 2007-08-17 18:56:31
    Temat: PKO BP karta bankomatowa
    Od: "Enrico Pallazzo" <p...@g...pl>

    Witam

    Co rok bank przysyła mi kartę Visa Electron , termin ważności katy 1 rok
    W tym roku przysłali mi inną kolorystycznie (srebna i narysowane w tle
    jakies bohomazy) Nie ma juz logo Visa Electron tylko samo Visa ale nie
    klasyczne
    logo tylko na bialym tle niebieskie litery)
    ważnośc karty nie rok jak wczesniej tylko do 2011
    Czy to znaczy że mam normalną VISA? Numer karty pozzostał ten sam

    Pozdrawiam E.

  • 2. Data: 2007-08-17 19:10:41
    Temat: Re: PKO BP karta bankomatowa
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Enrico Pallazzo pisze:

    > Czy to znaczy że mam normalną VISA? Numer karty pozzostał ten sam

    To zależy co rozumiesz pod pojęciem "normalna VISA". To JEST normalna
    VISA, ale nadal "ELECTRONIC USE ONLY" - czyli przez tzw. "żelazko"
    (imprinter) nie przejdzie. Wypukła przecież nie jest.

    A co do transakcji internetowych, to nie ma znaczenia, czy Electron, czy
    nie Electron. Bank może dla swoich kart umożliwić bądź uniemożliwić
    transakcje bez fizycznej obecności karty. Wiem, że PKO BP planował
    udostępnienie tej funkcjonalności dla kart PKO Ekspres. Ale czy już
    udostępnił - szczerze mówiąc nie wiem. Może ktoś jest bardziej na bieżąco?

  • 3. Data: 2007-08-17 19:49:18
    Od: Miernik <p...@m...name>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote:
> [...]
    > planował udostępnienie tej funkcjonalności dla kart PKO Ekspres. Ale
    > czy już udostępnił - szczerze mówiąc nie wiem. Może ktoś jest bardziej

    A to nie mogliby zrobić tak by można było sobie ustawiać samemu w
    serwisie internetowym banku jakie limity mają być dla poszczególnych
    rodzajów transakcji, i tak osobno:

    * wypłata gotówki bankomat
    * wypłata gotówki oddział
    * EPOS w sklepie fizycznym
    * MO/TO/IO

    Czy są jeszcze jakieś inne rodzaje transakcji które można wyróżnić?

    MO/TO/IO mogłoby być najlepiej standardowo ustawione na 0 by nie było
    problemu z ludźmi co tego nie użwają, a ktoś im w sklepie fizycznym ze
    slipa spisze i zrobi manko. A Ci co potrzebują to mają i tak internet i
    by sobie włączyli. Czy to takie trudne? I korzystne dla obu stron -
    włączone tylko tym co potrzebują. Tak samo jeśli w takim PKO ludzie
    użuwają kart głównie do bankomatów, to mogliby defaultowo ustawiać limit
    EPOS na 100 zł, i każdy mógłby sobie sam bez problemu zwiększyć jak
    będzie potrzebował, a tym co nie potrzebują by było bezpieczniej jak im
    ktoś w bankomacie zeskimuje kartę to niewiele w POS zdziała, albo jak
    ktoś zgubi i mu ukradną. Po co takim ludziom co tylko bankomatów używają
    otwierać ten cały limit na sklepy, korzyści żadnych, a jak zgubią i ktoś
    gdzieś użyje to jest problem. To nie jest jakaś wielka inwestycja zrobić
    takie oddzielne i łatwo przez klienta ustawialne limity, dlaczego banki
    tak nie myślą? Przecież to w ich interesie by było.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 4. Data: 2007-08-17 20:04:00
    Od: "Enrico Pallazzo" <p...@g...pl>

    > To zależy co rozumiesz pod pojęciem "normalna VISA". ?

    Dzięki za odpowiedź. Przez termin "normalna VISA" rozumiem kartę za pomoca
    której mogę
    np. zapłacić w zachodnich sklepach interentowych np amazon czy cdnow
    Prawie wszytskie
    akceptują tam Visa i Master Card. W przypadku Visa Electron nie było
    możliwości płacenia.
    Co ciekawe ta nowa karta PKO BP ma na odwrocie 3cyfrowy numer podejrzewam że
    to kod CVC/CVS
    więc chyba mam "normalną Visa" (ale jest napis electronic use only)

    Pozdrawiam E

  • 5. Data: 2007-08-17 20:14:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Enrico Pallazzo pisze:

> [...]
    > Prawie wszytskie
    > akceptują tam Visa i Master Card. W przypadku Visa Electron nie było

    Jest możliwość płacenia Electronami - ale tymi, dla których bank to
    udostępnił. W Polsce np. inteligo i kilka innych.

    > Co ciekawe ta nowa karta PKO BP ma na odwrocie 3cyfrowy numer podejrzewam że
    > to kod CVC/CVS

    CVV2. Ale to, że jest CVV2 nie oznacza, że karta ma udostępnione
    płatności bez fizycznej jej obecności (m.in. internetowe). Teraz każda
    nowa VISA ma CVV2.

  • 6. Data: 2007-08-17 20:16:28
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Miernik pisze:

    > A to nie mogliby zrobić tak by można było sobie ustawiać samemu w
    > serwisie internetowym banku jakie limity mają być dla poszczególnych
    > rodzajów transakcji, i tak osobno:

    Też bym się cieszył z możliwości samodzielnego ustalania limitów dla
    MOTOIO. Niestety - nie widziałem tego dokładnie nigdzie.

    > takie oddzielne i łatwo przez klienta ustawialne limity, dlaczego banki
    > tak nie myślą? Przecież to w ich interesie by było.

    Żaden bank nie ustawi domyślnego limitu za płatności bezgotówkowe na 0
    lub 100, bo to by był strzał w kolano. Teraz ciężko ludzi zachęcić do
    płatności, a co dopiero po takim czymś. A karciane płatności
    bezgotówkowe to przecież dla banku żyła złota.