  • 1. Data: 2011-08-23 11:00:54
    Temat: [PKO-BP] nie zaakceptowanie zmian w TOiP i wypowiedzenie umowy a opłaty ?
    Od: "jarek" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    W połowie lipca 2011 założone zostało konto "Za zero" (be karty).
    Teraz pojawiła się potrzeba jego zamknięcia (nie będzie spełniony warunek wpływu
    2K zł wg warunków stawianych przez bank i w konsekwencji naliczana będzie
    opłata miesięczna = 6,90 zł).

    W miesiącu założenia konta, bank tej opłaty nie pobiera a pierwszą pobierze za
    sierpień.
    Z kolei w regulaminie jest:
    //Zamknięcie rachunku na wniosek klienta w terminie wcześniejszym niż 90 dni od
    daty jego otwarcia - opłata 20,00 zł//

    Ale wczoraj przyszło takie info z banku:
    //Od dnia 15 listopada br. obowiązywać będzie zmieniona Taryfa prowizji i opłat
    bankowych. (....)
    Jeżeli nie zaakceptuje Pan/Pani zmian wprowadzonych w Taryfie prowizji i opłat
    bankowych w PKO Banku Polskim, prosimy o złożenie oświadczenia w tym
    przedmiocie, w formie pisemnej w dowolnym oddziale Banku (...) w terminie 14 dni
    od daty otrzymania niniejszej informacji.
    (...)
    Otrzymanie przez Bank oświadczenia klienta o braku akceptacji zmian Taryfy
    prowizji i opłat bankowych równoznaczne jest z wypowiedzeniem .... umów...
    zawartych z Bankiem i skutkuje ich rozwiązaniem z upływem terminu wypowiedzenia,
    na warunkach w nich określonych.//

    Zaś regulamin o terminie wypowiedzenia mówi tak:
    //Posiadacz rachunku (...) w każdym czasie, może wypowiedzieć umowę z
    zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
    Termin wypowiedzenia liczy się od dnia doręczenia oświadczenia o wypowiedzeniu
    umowy do PKO Banku Polskiego SA.//

    Wg mnie, z powyższego wynika, że jeżeli dzisiaj zaniosę takie oświadczenie o nie
    zaakceptowaniu zmian wprowadzonych w TOiP, to rachunek zostanie zamknięty po 14
    dniach a więc dnia 7 września.

    Ale czy bank pobierze opłatę za prowadzenie (6,90 zł):
    a) za sierpień ?
    b) za sierpień i wrzesień ?
    c) za sierpień i wrzesień i jeszcze 20 zł za zamknięcie wcześniejsze niż 90 dni
    od otwarcia ?
    c) w ogóle nie pobierze ?

    Co do punktu c) to jestem raczej, za tym, że nie pobierze, ponieważ nie jest to
    //Zamknięcie rachunku na wniosek klienta...// tylko zamknięcie, poprzez
    oświadczenie o nie zaakceptowaniu zmian ale bez pewności...

  • 2. Data: 2011-08-23 11:06:26
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "jarek" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Witam,
    [...]

    > Ale wczoraj przyszło takie info z banku:
    > //Od dnia 15 listopada br. obowiązywać będzie zmieniona Taryfa prowizji i opłat
    > bankowych. (....)

    A co się zmienia?
    KJ

    --
    Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
    ----------------

  • 3. Data: 2011-08-23 11:20:34
    Od: "jarek" <j...@p...onet.pl>

    > A co się zmienia?
    > KJ

    http://www.pkobp.pl/index.php/id=aktualo/akt_id=9900
    /section=ipko
    i bezpośredni do TOiP na dole strony DO POBRANIA

  • 4. Data: 2011-08-23 21:59:46
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Z kolei w regulaminie jest:
    > //Zamknięcie rachunku na wniosek klienta w terminie wcześniejszym niż 90
    > dni od
    > daty jego otwarcia - opłata 20,00 zł//

    Czy to zanczy, ze musisz zaplacic za zamkniecie rachunku bankowego?!
    Czy to jest zgodne z tak zwana "normalnoscia" i zdrowym rozsadkiem?
    Czy jest jeszcze jakis kraj na swiecie, gdzie zamkniecie rachunbku bankowego
    kosztuje?!
    hehehe a jak nie masz kasy to beda naliczac oplaty, a zamknac nie mozez bo
    nie masz za co!!!!
    Hehehjehehehe No bankowosc w Polsce jest perfect! Czas [pomyslec o otwarciu
    tam banku!

  • 5. Data: 2011-08-24 08:26:07
    Od: Radex <r...@n...pl>

    W dniu 2011-08-23 13:00, jarek pisze:
> [...]
    > //Zamknięcie rachunku na wniosek klienta...// tylko zamknięcie, poprzez
    > oświadczenie o nie zaakceptowaniu zmian ale bez pewności...
    IMHO pobierze za sierpień (skoro nie akceptujesz nowej toip to
    obowiązuje stara). Nie wiem jak PKO podchodzi do opłat w miesiącu
    zamknięcia. 20 zł nie powinien pobierać.