  • 1. Data: 2004-11-12 17:22:49
    Temat: PKO BP - utrata płynności ?
    Od: "Dominik Mirowski" <s...@i...pl>

    Coraz mniej mi się to podoba, agencje pozamykane, tłumy przed oddziałami,
    bankomaty nie działają od kilku dni. Wygląda na to, że nasz świeżo
    sprywatyzowany PKO BP przesadził z kredytowaniem zakupu swoich akcji (po
    prostu sam kupił swoje akcje poprzez klientów => akcje są zabezpieczeniem
    kredytu => brak ryzyka). Przez to zbliżył się do granicy utraty płynności
    finansowej, aby temu zapobiec ograniczył możliwość pobierania pieniędzy
    przez swoich klientów. Efekt można łatwo zaobserwować lub odczuć na własnej
    skórze, gdy nie ma się zapasu gotówki a terminal w sklepie nie ma. Jak
    sprawa ma się naprawdę ustali najpewniej Komisja Nadzoru Bankowego ale to
    dopiero w przyszłym tygodniu...

    --
    Dominik "Szem" Mirowski
    e-mail NA

  • 2. Data: 2004-11-12 17:29:01
    Temat: Re: PKO BP - utrata płynności ?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Dominik Mirowski <s...@i...pl> wrote:
    > naprawdę ustali najpewniej Komisja Nadzoru Bankowego ale to dopiero w
    > przyszłym tygodniu...

    Wybacz- ja nie widzialem takich rzeczy - a dzisiaj bylem przy dwoch
    oddzialach znajdujacych sie w supermarkecie i przy dosc duzym centrum
    handlowym.
    To samo na dwoch stacjach metra.
    PKO BP ma duza nadplynnosc, a to co piszesz moglbys poprzec jakimis
    dowodami - przykladami.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 3. Data: 2004-11-12 17:40:00
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > skórze, gdy nie ma się zapasu gotówki a terminal w sklepie nie ma. Jak
    > sprawa ma się naprawdę ustali najpewniej Komisja Nadzoru Bankowego ale to

    Taaak i koniecznie NIK i komisję sejmową trzeba powołać .....

    pozd
    as

  • 4. Data: 2004-11-12 22:14:42
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <s...@w...pl>

    Sugeruje zmiane dealera, bo ten faszeruje Cie jakims swinstwem...

    MAd Hat
    ter

  • 5. Data: 2004-11-13 10:13:05
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Dominik Mirowski" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skórze, gdy nie ma się zapasu gotówki a terminal w sklepie nie ma. Jak
    > sprawa ma się naprawdę ustali najpewniej Komisja Nadzoru Bankowego ale to

    I upadnie jak KB i VW jak się Kulczykowi dobiorą do skóry. W styczniu.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2004-11-13 18:26:26
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004 18:29:01 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >PKO BP ma duza nadplynnosc, a to co piszesz moglbys poprzec jakimis
    >dowodami - przykladami.

    Tak przy okazji: jak się ma kwota udzielonych kredytów do kwoty
    przyjętych depozytów w polskich bankach (może być ogółem)?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2004-11-13 18:42:47
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > Tak przy okazji: jak się ma kwota udzielonych kredytów do kwoty
    > przyjętych depozytów w polskich bankach (może być ogółem)?

    Ech - czemu to sie ludziom sprawdzic nie chce ;)
    W bankach Polacy maja obecnie ok 190 mld zlotych.

    Co do pytania i autora watku, ktory jest chyba jednak jakims trollem (moze
    to ten sam co rozsyla spamy o prywatyzacji PKO BP? :)

    Rzepa: 12.11.2004
    Polacy na zakup akcji PKO BP zaciągnęli kredyty o wartości około 14
    miliardów złotych. To o około 5 miliardów złotych więcej niż gdy w 2000 r.
    zadłużyliśmy się, by kupić akcje PKN Orlen w ostatniej wielkiej ofercie
    prywatyzacyjnej.

    Z danych banku centralnego wynika, że prywatyzacja największego banku nie
    spowodowała zmniejszenia wartości depozytów ludności.

    W październiku zadłużenie gospodarstw domowych wzrosło o 15,66 mld zł, tj o
    13,9 proc. W poprzednich miesiącach ten przyrost wynosił średnio 1,5 mld
    zł. Gwałtowny wzrost zadłużenia w październiku to efekt zaciągania kredytów
    na zakup akcji PKO BP.

    W czasie poprzedniej wielkiej oferty prywatyzacyjnej (druga transza PKN
    Orlen), w czerwcu 2000 r., długi gospodarstw domowych wzrosły o 10,5 mld
    zł, co pozwala szacować, że na zakup walorów firmy paliwowej pożyczono
    wówczas około 9 mld zł. Warto przypomnieć, że tamta oferta miała wartość
    "tylko" ponad 0,8 mld zł i skala redukcji zleceń była nieznacznie wyższa
    niż przy PKO BP (90,8 proc. wobec 89,99 proc,).

    Wbrew obawom oferta PKO BP nie zmniejszyła depozytów ludności. Trzeba
    jednak pamiętać o lokatach prywatyzacyjnych (1,1 mld zł), które zostały
    zamienione na akcje już w listopadzie.

    W sumie na ofertę walorów PKO BP Polacy zmobilizowali około 21,7 mld zł,
    choć kupili akcje tylko za ok. 3,1 mld zł. Wiadomo, że ok. 1,5 mld zł
    pozyskali, wycofując pieniądze z funduszy inwestycyjnych.

  • 8. Data: 2004-11-14 12:47:48
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 13 Nov 2004 19:42:47 +0100, "Michał 'Amra' Macierzyński"
    <m...@p...pl> wrote:

    >Ech - czemu to sie ludziom sprawdzic nie chce ;)

    gdzie znalazłeś te informacje? Chętnie sam dalej poszperam.

    >W bankach Polacy maja obecnie ok 190 mld zlotych.

    a jaka jest suma udzielonych kredytów?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-11-14 13:17:39
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > gdzie znalazłeś te informacje? Chętnie sam dalej poszperam.

    No rzepa z 12 listopada. Albo moj serwis ;)

    > a jaka jest suma udzielonych kredytów?

    O wynalazlem jeszcze inne statystyki:
    oszczednosci finansowe gospodarstw domowych (w mld zl)
    gotowka 50,5(czerwiec 2004)
    depozyty 205,1 (czerwiec 2004)
    kredyty bankowe 109,5
    aktywa - fundusze 34,9
    obligi skarbowe 17,1
    zrodlo departament dlugu publicznego (cokolwiek to jest ;)

    kredyty dla przedsiebiorstw to ok 105 mld (moze wzroslo - bo dane mam z
    lutego) (nie chce mi sie przegladac - patrze co jest :d
    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!