-
11. Data: 2005-03-16 06:50:26
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Wiesiek napisał(a):
> W Inteligo miałem prośbę o podanie ponownie tego samego kodu. Kupowałem
> doładowanie telefonu tak-tak. Poprosił o podanie kodu przy redagowaniu przelewu
> w celu jego zatwierdzenia. Podałem kod i okazało się, że usługa nie może być
> zrealizowana z powodu niedyspozycji usługi. Przelew został odrzucony. Za jakiś
> czas ponownie zalogowałem się do Inteligo i wykonałem inny przelew. Do
> zatwierdzenia przelewu zostałem poproszony ponownie o ten sam kod, który miałem
> już odsłonięty.
To akurat nie jest nieprawidłowość a powtarzalna sytuacja. Kod nie
został "zużyty" w systemie, bo nie nastąpiła jego weryfikacja.
-
12. Data: 2005-03-16 15:41:04
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl>
> > czas ponownie zalogowałem się do Inteligo i wykonałem inny przelew. Do
> > zatwierdzenia przelewu zostałem poproszony ponownie o ten sam kod, który
miałem
> > już odsłonięty.
>
> To akurat nie jest nieprawidłowość a powtarzalna sytuacja. Kod nie
> został "zużyty" w systemie, bo nie nastąpiła jego weryfikacja.
Dla mnie to jest sytuacja nieprawidłowa. Kod został podany i między jednym
przelewem a kolejnym mógłby być wykorzystany inaczej. Kod jednokrotny chroni
konto przed podglądnięciem, podsłuchem komputera, a w tym przypadku warunek ten
nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak
zabezpieczenie tylko hasłem.
Pozdrawiam
Wiesiek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
13. Data: 2005-03-16 15:47:04
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Marcin Jurczuk <m...@t...pl>
On 2005-03-16, Wiesiek <w...@p...onet.pl> wrote:
>>
>> To akurat nie jest nieprawidłowość a powtarzalna sytuacja. Kod nie
>> został "zużyty" w systemie, bo nie nastąpiła jego weryfikacja.
>
> Dla mnie to jest sytuacja nieprawidłowa. Kod został podany i między jednym
> przelewem a kolejnym mógłby być wykorzystany inaczej. Kod jednokrotny chroni
> konto przed podglądnięciem, podsłuchem komputera, a w tym przypadku warunek ten
> nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak
> zabezpieczenie tylko hasłem.
> Pozdrawiam
A skąd system ma wiedzieć, że kod nie został zużyty ?
Jeśli nie dotarła do niego informacja (problem z łączem - cokolwiek) ..to uważa,
że kod nie został użyty
Może jeszcze ma wykrywać zdrapanie zdrapki ? :)
--
Marcin Jurczuk, NIC-HDL: MJ1679-RIPE
-
14. Data: 2005-03-16 15:48:14
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Wiesiek napisał(a):
> Dla mnie to jest sytuacja nieprawidłowa. Kod został podany i między jednym
> przelewem a kolejnym mógłby być wykorzystany inaczej. Kod jednokrotny chroni
> konto przed podglądnięciem, podsłuchem komputera, a w tym przypadku warunek ten
> nie jest spełniony. Konto jest otwarte przed takimi atakami. To działa tak jak
> zabezpieczenie tylko hasłem.
W takim wypadku zgłoś swoje niezawodolenie, bo to na 99% nie jest bug,
to tak ma być. :-)
-
15. Data: 2005-03-16 16:05:19
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>
Marcin Jurczuk napisał(a):
> A skąd system ma wiedzieć, że kod nie został zużyty ?
> Jeśli nie dotarła do niego informacja (problem z łączem - cokolwiek) ..to uważa,
> że kod nie został użyty
> Może jeszcze ma wykrywać zdrapanie zdrapki ? :)
Mozna to zrealizować bardzo prosto - system nigdy nie PYTA o ten sam kod.
-
16. Data: 2005-03-16 16:34:09
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Łukasz Cielecki napisał(a):
> Mozna to zrealizować bardzo prosto - system nigdy nie PYTA o ten sam kod.
Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze zapyta o
kolejny kod.
-
17. Data: 2005-03-16 16:35:27
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>
Wojciech Nawara said the following On 2005-03-16 17:34:
> Łukasz Cielecki napisał(a):
>
>> Mozna to zrealizować bardzo prosto - system nigdy nie PYTA o ten sam kod.
>
>
> Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze zapyta o
> kolejny kod.
Tak. I to jest prawidłowe rozwiązanie.
KJ
--
Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://www.fitness4you.pl
Kontakt JID: k...@j...aster.pl
-
18. Data: 2005-03-16 16:38:09
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Kamil Jońca napisał(a):
>> Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze zapyta
>> o kolejny kod.
>
> Tak. I to jest prawidłowe rozwiązanie.
Moim zdaniem nie. Zresztą zdaniem najpopularniejszych polskich banków z
wdrożonymi tego typu rozwiązaniami - także nie.
Inna kwestia - jeśli zatwierdzimy operację i anulujemy w momencie, gdy
system spyta o kod, to też ten kod miałby być zmarnowany? To już
zupełnie bez sensu...
-
19. Data: 2005-03-16 16:40:32
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>
Wojciech Nawara said the following On 2005-03-16 17:38:
> Kamil Jońca napisał(a):
>
>>> Bez sensu. W przypadku pomyłki we wpisywaniu kodu system zawsze
>>> zapyta o kolejny kod.
>>
>>
>> Tak. I to jest prawidłowe rozwiązanie.
>
>
> Moim zdaniem nie. Zresztą zdaniem najpopularniejszych polskich banków z
> wdrożonymi tego typu rozwiązaniami - także nie.
A znasz to powiedzonko o miliardzie much ?
>
> Inna kwestia - jeśli zatwierdzimy operację i anulujemy w momencie, gdy
> system spyta o kod, to też ten kod miałby być zmarnowany? To już
> zupełnie bez sensu...
A dlaczego nie ? Już nie przesadzajmy.
KJ
--
Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://www.fitness4you.pl
Kontakt JID: k...@j...aster.pl
-
20. Data: 2005-03-16 16:45:36
Temat: Re: PKO Inteligo i radosne złego początki
Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>
Użytkownik "Wojciech Nawara"
> W takim wypadku zgłoś swoje niezawodolenie, bo to na 99% nie jest
> bug, to tak ma być. :-)
zlecenia w pko-inyteligo nie nadaja sie do uzytku z wielu innych
powodow,
chociazby z tego powodu ze nie widac daty najblizszego wykonania
zlecenia i bardzo czesto nie widac jaka to bedzie kwota (przy
zleceniach z terminarzem po pierwszym wykonaniu).
Za to uparcie pokazuja przy kazdym zleceniu z ktorego rachunku
schodzi - to jest oczywiscie bardzo potrzebna kolumna, jak sie ma
jeden rachunek :-)
A juz jajca zupelne sa jak w terminarzu ustawi sie dwa razy ta sama
date, np z roznymi kwotami - system zatrzymuje sie na wykonaniu
pierwszego zlecenia i wykonuje go w petli codziennie, a do drugiego i
nastepnych nie umie przejsc
*** blad ***