  • 11. Data: 2003-04-16 12:09:50
    Temat: Re: PKO s.a. znikło mi 100zł
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Czyli napisałem dobrze :-)

    > Po drugie: PKO SA to przez wiele lat był oficjalny skrót nazwy tego banku.
    > Nazwa Pekao jest dość młoda i długo istniała tylko jako logo banku PKO SA.
    > A propos: SWIFT Pekao SA to PKOP PL PW :-)

    ... i o taka odpowiedz mi chodzilo ... (to powinno byc po pierwsze)
    O ile pamietam dawniej istnialo tez PKO BP (bez SA) i wowczas piszac PKO SA
    nazwa ta mogla jednoznacznie identyfikowac bank. Obecnie jednak tak juz nie
    jest. Zwaz, ze autor watku pisze, ze bank okradl go po raz kolejny. Chyba
    nie chodziło mu o cos co mialo miejsce wiele lat temu ;-)

    Waldek

  • 12. Data: 2003-04-16 13:18:58
    Od: "-= === =-" <a...@p...fm>

    > W którym? W PeKaO SA czy w PKO BP SA?

    filia PeKaO S.A !

    mi sie wydaje że jak jest duży ruch na koncie to potrafią sobie uskubać jak
    sie ich nie pilnuje

  • 13. Data: 2003-04-16 14:16:48
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    bwwald <b...@w...onet.pl> napisał w

    > Juz wiele razy obsmarowywano tzw "PKO SA". Raz okazywało sie, ze
    > chodziło o PKO BP SA, innym razem PeKaO SA. Dlatego lepiej uzywac
    > poprawnych nazw. To zmniejsza nieporozumienia.

    Najlepiej by było, gdyby te banki nie nazywały się tak samo! Bo to chyba
    tylko w Polsce jest możliwe, że istnieją dwa różne banki, których nazwy
    czyta się identycznie.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 14. Data: 2003-04-16 15:32:21
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Nie słyszałeś o Banku Polska Kasa Opieki SA? :-)
    >To strasznie młody musisz być! ;-)))
    >
    >m23m
    >(dobiegający trzydziestki)

    30 na karku, a nie wiesz jak sie nazywa bank? Wstyd.

    Swoja droga to jakas epidemia. Wtorny analfabetyzm czy co? 90% piszacych na tej
    liscie nie zna nazwy banku, albo wyrazy "Pekao" a "PKO" sa dla nich identyczne.
    Rece mozna zalamac...
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 15. Data: 2003-04-16 15:34:38
    Od: m...@p...pl (McMac)

    > Czepiasz się.
    >W Polsce nie ma też banku Mbank, MBANK, czy też mbank. A jakoś nikt nie
    >protestuje.

    Nikt sie nie czepia wielkosci liter, tylko nazwy. Jakby co drugi zaczal pisac
    zamiast "multibank" np. "mubank", to tez nie wiadomo by bylo o jaki bank chodzi.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 16. Data: 2003-04-16 19:15:04
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > Nie słyszałeś o Banku Polska Kasa Opieki SA? :-)
    > To strasznie młody musisz być! ;-)))

    Pekao SA to co innego niz PKO BP SA. Stad watpliwosci.
    POza tym z tego co sie orientuje to nazwy Pekao sie juz nie rozwija.

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 17. Data: 2003-04-16 19:16:06
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "Adam Rolbiecki" <A...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:02a701c303f8$51741280
    > Czepiasz się.
    > W Polsce nie ma też banku Mbank, MBANK, czy też mbank. A jakoś nikt nie
    > protestuje.

    Bo zadna z tych pisowni nei pozostawia watpliwosci co do tego o jaki bank
    chodzi.

  • 18. Data: 2003-04-16 19:19:40
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    Użytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na tej
    > liscie nie zna nazwy banku, albo wyrazy "Pekao" a "PKO" sa dla nich

    Ja ostatnio w Rzepie widzialem napisane PKO SA :(

  • 19. Data: 2003-04-16 22:07:35
    Od: "-= === =-" <a...@p...fm>

    http://fun.from.hell.pl/2002-01-17/oblakanie.html

  • 20. Data: 2003-04-17 00:31:59
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > A jaki zwiazek bank PeKaO SA ma z "PKO SA"?

    A taki, że to ten sam bank - odsyłam do dokumentów rejestrowych. Jakieś pół
    roku nazad wpadł mi w ręce pewien papier, który mi to uzmysłowił. Dotąd
    byłem przekonany, że dawna nazwa (Bank Polska Kasa Opieki S.A.) jak i skrót
    od niej pochodzący (PKO S.A.) zostały formalnie zastąpione przez obecnie
    używaną nazwę PeKaO S.A. A to guzik prawda. Jedno nie wyklucza drugiego.
    Wniosek z tego taki, że jak coś nie jest używane, to wcale nie znaczy, że
    tego nie ma.
    Autorytatywnie - jak sądzę - sprawę mógłby wyjaśnić SLuczak, ale zdaje się
    że już się tutaj nie udziela.

    > W Polsce nie ma banku PKO SA.

    Tak Ci się tylko wydaje :)
    Nie sadzę jednak, by sprawa godna była "rozstrząsania".
    Zdecydowana ilość czytelników tej grupy doskonale rozróżnia PKO S.A. i PKO
    BP. Myślę, że sam nie masz z tym większego kłopotu :) Kłopot byłby wówczas
    gdyby ktoś wrzucił na listę posta z hasłem: "PKO". Choć prawdą jest, że
    ludzie niezorientowani czasem mylą oba banki. Zdarzyło mi się np. stać w
    kolejce w PeKaO
    S. A. (Żubr) w czasie kiedy PKO BP (jeszcze nie S.A.) rozprowadzał
    Świadectwa Udziałowe PPP i pewien klient był bardzo wzburzony, że nie chcą
    mu ich sprzedać :)

    Pozdrawiam
    Piotrek