  • 41. Data: 2016-04-06 17:41:10
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FACTA
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 17:12, witek pisze:

    > W Polsce nic.
    > Ale jak ci to wyjdzie w Stanach to masz tam przesrane. IRS cię zje na
    > surowo.

    Na prawdę nie ma innego sposobu zdobycia takiej informacji jak przez
    oświadczenie?
    Śmieszne to wszystko i nieprofesjonalne. No chyba że chodziło o
    przywalenie, zrobienie komuś na złość.

  • 42. Data: 2016-04-06 18:34:32
    Od: n...@p...pl

    W dniu środa, 6 kwietnia 2016 17:41:12 UTC+2 użytkownik z napisał:

    > Na prawdę nie ma innego sposobu zdobycia takiej informacji jak przez
    > oświadczenie?
    > Śmieszne to wszystko i nieprofesjonalne. No chyba że chodziło o
    > przywalenie, zrobienie komuś na złość.

    teraz w USA rządzą lewacy więc nic dziwnego że mają lewackie pomysły

    po za tym to jest takie "urzednicze": my nic nie robimy? jak to
    nic nie robimy? przecież zbieramy dane gromadzimy przetwarzamy
    ludziom cztery litery zawracamy - jednym słowem "coś robimy" w tej
    sprawie i należą się nam pochwały a nie jakaś malkontencka krytyka :)

  • 43. Data: 2016-04-06 20:24:48
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 18:34, n...@p...pl pisze:
> [...]
    > ludziom cztery litery zawracamy - jednym słowem "coś robimy" w tej
    > sprawie i należą się nam pochwały a nie jakaś malkontencka krytyka :)

    A ja głupi szukałem jakiegoś głębszego sensu ;-)

    Czy rządzą nami aż tacy debile. Dziecko z podstawówki miałoby już
    wątpliwości. :-)

  • 44. Data: 2016-04-06 23:01:09
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/6/2016 10:41 AM, z wrote:

    > Na prawdę nie ma innego sposobu zdobycia takiej informacji jak przez
    > oświadczenie?
    > Śmieszne to wszystko i nieprofesjonalne. No chyba że chodziło o
    > przywalenie, zrobienie komuś na złość.

    najwyrazniej nie ma.

  • 45. Data: 2016-04-07 00:27:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Apr 2016 15:21:47 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > I dopiero pozniej wyjdzie, ze polskie banki molestuja ministra, ze
    > nalozono na nie jakis podatek.

    Banki już się wycfaniły i te najcfańsze podatku nie zapłacą.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2016-04-07 00:31:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 06 Apr 2016 07:19:27 GMT, W <w...@w...pl> wrote:
    > Noo... jak już przy zasadzie wzajemności i naszych radosnych
    stosunków to
    > może porozmawiamy o wizach? :D

    Raczej było tak: "chcecie zniesienia wiz? Pogadamy o tym jak
    wdrozycie facta..."

    --
    Marek

  • 47. Data: 2016-04-07 01:58:10
    Temat: Re: PKO wysyła już oświadczenia w związku z FATCA
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-07 o 00:31, Marek pisze:
    > stosunków to
    >
    > Raczej było tak: "chcecie zniesienia wiz? Pogadamy o tym jak wdrozycie
    > facta..."

    Gwoli ścisłości - Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA)

    --
    Pete

  • 48. Data: 2016-04-07 07:16:28
    Od: m <m...@g...com>

    On 05.04.2016 15:04, witek wrote:

    > Bardziej chodzi o sytuację, kiedy osoba będąca rezydentem podatkowym w
    > Polsce ma dochody w USA.
    > Bo tylko wtedy powinna rozliczać podatek w Polsce.
    > jeśli nie mieszka w Polsce(formalnie nie jest rezydentem podatkowym, bo
    > sam fakt nie mieszkania to za mało), to nie ma obowiązku rozliczać się z
    > podatku jeśli nie ma w Polsce dochodu.

    A popularny niegdyś model wyjazdu "na saksy" na 2-3 lata już upadł? IMHO
    wtedy rezydencji podatkowej się nie traci na rzecz USA, a przynajmniej
    taka może być interpretacja naszych izb.

    p. m.

  • 49. Data: 2016-04-07 18:02:26
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/7/2016 12:16 AM, m wrote:

    > A popularny niegdyś model wyjazdu "na saksy" na 2-3 lata już upadł? IMHO
    > wtedy rezydencji podatkowej się nie traci na rzecz USA, a przynajmniej
    > taka może być interpretacja naszych izb.

    Nie nie traci się.
    W USA rozliczasz się na 1040NR jako nierezydent, wykorzystujesz 2000
    dolarów nieopodatkowane wynikające z umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania, a jesli i tak cokolwiek ci tam wyjdzie do dopłaty to
    uwzglednisz to w podatku naliczanym w Polsce.

    Tylko, ze to masz tez swoj drugi koniec.
    Pojechał student na 5 lat na studia za granicę tam dostawał stypendium a
    potem płacz i zgrzytanie zębów po polski US twierdzi, że dalej jest się
    rezydentem podatkowym w Polsce mimo piecioletniej nieobecnosci.
    I niestety ma rację. Tymczasowy wyjazd za granicę nie powoduje utraty
    statusu rezydenta podatkowego. I to miałem na myśli pisząc, że samo
    niemieszkanie to za mało by nie płacić podatków w Polsce.

  • 50. Data: 2016-04-14 02:59:16
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2016-04-04 o 21:53, Marek pisze:
    > Dostaliście już oświadczenie (czy jest się podatnikiem USA) do wypełnienia?
    > Nikogo nie dziwi, że polskiego obywatela nie mającego nic wspólnego z
    > USA pyta się o takie rzeczy pod groźbą zablokowania rachunków?

    W nawiązaniu do FACTA ...
    dziś na kanale Planete+ był ciekawy program
    - jak to USA przeprowadziły szantaż Szwajcarii w celu złamania
    tajemnicy bankowej ;)

    Generalnie chodziło m.in o ujawnienie "unikaczy" podatkowych
    których pozyskiwał szwajcarski bank UBS.
    Od tego się ponoć zaczęło, a jak już się powiodło
    (rząd Szwajcarski się ugiął) to posypało się dalej...

    UBS ma ponoć znaczny udział w generowaniu PKB
    a wyrugowanie go z rynku USA (ponoć) miało być dość bolesne

    Wg. dziennikarzy UBS teraz "kręci lody" na rynku azjatyckim
    tylko w bardziej "dyskretny" sposób i wiedzie mu się całkiem nieźle ;)

    Pozdro