  • 11. Data: 2008-04-16 19:24:50
    Temat: Re: PKP i American Express
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fu5ikc$jnl$1@news.onet.pl...

    > Prawda jest taka, ze w PL jest idealna obsluga VISY/MC. Tak wiec nawet
    > jesli AmEx bedzie tak samo akceptowalny wszedzie jak karty konkurencyjne
    > to co ? Posiadanie AmExa tylko dlatego, ze to AmEx jest bezsensu i nic nie
    > daje. A obecnie posiadanie tej karty (jesli ktos placi glownie w Polsce)
    > jest calkowicie bezsensu z uwagi np. na jej znikoma akcpetowalnosc i brak
    > jakichkolwiek zalet (programow partnerskich, nadzwyczajnych ubezpieczen,
    > czy tez innych ficzerow jak np. znizki).

    Bardzo ciekawe. Dla mnie ma sens. Akceptowalnosc dobra, ciagle dobrze
    dzialajacy floor limit i zadnych problemow z PINami :). Do tego coraz wiecej
    sklepow internetowych korzystajacych z uslug eCard umozliwia placenie Amexem
    :D.
    Od kiedy mam Amexa, juz 3 rok, jest to moja ulubiona karta. Ubolewam nad
    tym, ze nie moge jej uzywac w ok 15% sklepow w ktorych zwykle kupuje :).

    MK

  • 12. Data: 2008-04-16 19:32:03
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK napisał(a):
> [...]
    > dzialajacy floor limit i zadnych problemow z PINami :). Do tego coraz
    > wiecej sklepow internetowych korzystajacych z uslug eCard umozliwia

    Moje inne karty nie autoryzuja sie PINami. A placac AmExem musialem tak
    samo skladac podpis jak kazda z innych kart.

    > Od kiedy mam Amexa, juz 3 rok, jest to moja ulubiona karta. Ubolewam nad
    > tym, ze nie moge jej uzywac w ok 15% sklepow w ktorych zwykle kupuje :).

    Ja nie moglem uzywac czesto nawet tam gdzie na szybie byla naklejka. W
    praktyce mysle, ze w okolo polowie sklepow gdzie staralem sie placic
    AmExem okazalo sie to niemozliwe (w sklepach, gdzie naklejki nie ma
    nawet nie probowalem). Tak wiec akceptowalnosc na poziomie ok. 30 % jest
    dla mnie po prostu nieakceptowalna. Sa to oczywiscie moje subiektywne
    odczucia. Testy przeprowadzilem w Warszawie.

    --
    Mithos

  • 13. Data: 2008-04-16 19:37:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fu5k51$o5q$2@news.onet.pl...

    > Moje inne karty nie autoryzuja sie PINami. A placac AmExem musialem tak
    > samo skladac podpis jak kazda z innych kart.

    I tez chodza bez autoryzacji? ;)

    > Ja nie moglem uzywac czesto nawet tam gdzie na szybie byla naklejka. W

    A mi sie tak tylko raz zdarzylo... W Copy General przy Jana Pawla II

    > praktyce mysle, ze w okolo polowie sklepow gdzie staralem sie placic
    > AmExem okazalo sie to niemozliwe (w sklepach, gdzie naklejki nie ma
    > nawet nie probowalem).

    Coz, dziwne sklepy :).

    > Tak wiec akceptowalnosc na poziomie ok. 30 % jest
    > dla mnie po prostu nieakceptowalna. Sa to oczywiscie moje subiektywne
    > odczucia. Testy przeprowadzilem w Warszawie.

    Ja nie tylko w Wwie... chociaz tu najwiecej...

    MK

  • 14. Data: 2008-04-16 19:42:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK napisał(a):
    > I tez chodza bez autoryzacji? ;)

    A czym sie objawia ten brak autoryzacji ? Na wydruk czekalem zawsze tyle
    samo czasu co przy innych kartach.

    > Coz, dziwne sklepy :).

    Normalne.

    > Ja nie tylko w Wwie... chociaz tu najwiecej...

    Ja chyba tylko i wylacznie w Warszawie.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2008-04-16 19:46:31
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fu5ks1$ql8$1@news.onet.pl...

    > A czym sie objawia ten brak autoryzacji ? Na wydruk czekalem zawsze tyle
    > samo czasu co przy innych kartach.

    Tym, ze nie czekasz :D. A na slipie nie ma kodu autoryzacji.
    Chyba tylko w POSach Pekao zawsze jest autoryzacja... przynajmniej w Tesco.

    MK

  • 16. Data: 2008-04-16 19:52:56
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK napisał(a):
    > Tym, ze nie czekasz :D. A na slipie nie ma kodu autoryzacji.

    Czekalem tyle samo. Co do kodu to nie wiem, bo nie sprawdzalem.

    --
    Mithos

  • 17. Data: 2008-04-16 20:18:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> wrote in message news:fu5m61$v0q$1@news.onet.pl...

    > Czekalem tyle samo. Co do kodu to nie wiem, bo nie sprawdzalem.

    To chyba jakiegos elektronicznego Amexa miales ;). Przy kartach VISA/MC
    wysuwa sie 1/3 slipa, nastepuje polaczenie z CA, autoryzacja i dopiero jest
    drukowana reszta. Jak placisz Amexem zwykle czekasz tyle ile potrzeba na
    wydruk slipa. Czyli jakies 2 sekundy.
    Oczywiscie wyglada to troche inaczej w systemach zintegrowanych z kasa
    fiskalna, bo tam mozna skonfigurowac drukowanie rachunku podczas laczenia z
    CA, a sam slip jest drukowany na koncu...

    MK

  • 18. Data: 2008-04-17 08:12:35
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Takich kart, któe nigdy nie poproszą Cię o PIN jest sporo, np. classic z pko bp.
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2008-04-17 16:37:40
    Od: "Błażej" <e...@p...fm>

    > We wszystkich kasach? Bo na dworcu w Krakowie sa kasy
    > nalezace chyba do 3 roznych spolek? PKP PR, PKP IC i cos
    > jeszcze.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Na pewno w kasach PKP regionalne, gdyż tylko oni oferują bilety
    abonamentowe.