  • 1. Data: 2009-06-27 20:27:56
    Temat: PPE -> IKE -> portfel
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Czy ktos z Was probowal moze takiej operacji? Zgodnie z zapisami ustawy taka
    operacja jest mozliwa, ale w przypadku wycofania kasy przed terminem
    konieczne jest odprowadzenie od tej kwoty skladek do ZUS. Zalozmy, ze taka
    osoba ma w danym roku przekroczony juz limit i skladek nie placi. Czy w
    takim przypadku skladki mimo wszystko sa potracane? A jesli sa, to czy jest
    szansa na ich odzyskanie?

    MK

  • 2. Data: 2009-06-28 08:00:26
    Temat: Re: PPE -> IKE -> portfel
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    MK wrote:

> [...]
    > osoba ma w danym roku przekroczony juz limit i skladek nie placi. Czy w
    > takim przypadku skladki mimo wszystko sa potracane? A jesli sa, to czy

    Nie wiem,czy dobrze zrozumiałem to o co pytasz, ale z PPE jest możliwy
    transfer do IKE tylko całości środków zgromadzonych na PPE(oczywiście jak
    chcesz potem kase odzyskać to potrącą podatek od zysku i chyba 30% sumy
    wpłat własnych na konto do ZUS.Na PPE nie ma żadnego ograniczenia kwotowego
    jeżeli chodzi o składki,występuje ono tylko w IKE.Z PPE przekazuje składki
    od razu pracodawca natomiast na IKE wpłat dokonujesz sam.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-06-28 08:15:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "namikk" <n...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem,czy dobrze zrozumiałem to o co pytasz, ale z PPE jest możliwy
    > transfer do IKE tylko całości środków zgromadzonych na PPE(oczywiście jak

    Wiem

    > chcesz potem kase odzyskać to potrącą podatek od zysku i chyba 30% sumy

    Ale ZUS jest oplacany tylko do progu 2,5krotnosci sredniej krajowej (-2
    lata). Powyzej tego progu skladki na ZUS nie sa potracane. Zalozenie jest
    takie, ze ja juz przekroczylem ten prog. Od lipca ZUS od mojego
    wynagrodzenie nia bedzie pobierany. Pytanie moje dotyczy tego czy ZUS odda
    mi kase (te 30%) gdy wyplata zostanie dokonana miedzy lipcem a grudniem.

    MK