  • 1. Data: 2010-01-05 17:56:21
    Temat: Re: [PRESS] Islandzkie banki nie spłacą swoich klientów ?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hhvt9m$r20$...@s...aioe.org...
    > http://wyborcza.pl/1,75248,7421833,islandia_nie_spla
    ci_dlugow_swych_upadlych_bankow_.html?utm_source=Nlt
    &utm_medium=Nlt&utm_campaign=4254142

    Referendum ma być...

  • 2. Data: 2010-01-05 19:03:10
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "J_K_K" news:hi01b3$53m$1@speranza.aioe.org...

    > Ale za powyższym linkiem:
    > "Problem w tym, że ponad 56 tys. osób, czyli niemal jedna czwarta
    > islandzkiego elektoratu,
    > podpisało petycję do prezydenta, by tej ustawy nie popierał.
    > Z badań opinii publicznej przeprowadzonych jeszcze w sierpniu 2009 r.
    > wynika,
    > że przeciwko spłacie długów po upadku Icesave jest aż 70 proc. obywateli
    > liczącej 320 tys. osób Islandii."

    Się ludziom nie dziwię.

  • 3. Data: 2010-01-05 19:09:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "J_K_K" <j...@i...fm> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wynika,
    > że przeciwko spłacie długów po upadku Icesave jest aż 70 proc. obywateli

    Ja tam mam wrażenie, że wynik referendum wcale nie jest przesądzony, choć
    zapewne słusznie się spodziewasz jego negatywnego wyniku. Przynajmniej
    rozwiąże im to od ręki kłopotliwą kwestię wcielenia do UE.

    A sposób rozwiązania zagadnienia poprzez referendum jest genialny. U nas by
    po prostu przekupili posłów oraz rząd kilkoma milionami dolarów i byśmy
    mieli ustawę albo dekret.

    Zagadnienie nie jest proste, bo ile jest winy szeregowego obywatela Islandii
    w skutkach działania banków. Z dobrym przybliżeniem nie ma w ogóle. Wybrane
    kraje UE pokryły częściowo straty swoich obywateli, co było naprawdę miłym
    gestem, a teraz chcą z tego zrobić zaoczną decyzję w imieniu Islandii.

    A, i jeszcze złośliwie i manipulując faktami napiszę, że my też coś tam
    ostatnio jako polskie państwo pożyczaliśmy Islandii. Ale nam tego raczej
    nikt nie odda, no chyba żeby UE... ;-)

    Szalom.

  • 4. Data: 2010-01-07 17:28:03
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    MarekZ napisał(a) w wiadomości: ...

    >A sposób rozwiązania zagadnienia poprzez referendum jest genialny.

    W demokraji, nawet bezpośredniej, wszystko można przegłosować.

    >U nas by
    >po prostu przekupili posłów oraz rząd kilkoma milionami dolarów i byśmy
    >mieli ustawę albo dekret.

    Eee tam. U nas wystarcza, że dziennikarze o czymś długo piszą i urabiają
    opinie publiczną przyzwyczajając do tego co "ma nastąpić" zniechęcając
    do protestów. Potem na Wiejskiej już tylko formalność. Nie trzeba nawet
    przekupywać.

> [...]
    >kraje UE pokryły częściowo straty swoich obywateli, co było naprawdę miłym
    >gestem, a teraz chcą z tego zrobić zaoczną decyzję w imieniu Islandii.

    Cyt.: "Kłopoty pojawiły się, gdy największe islandzkie banki wpadły w
    tarapaty, w rezultacie rząd musiał je znacjonalizować."
    Musiał?
    Znacjonalizował to przejął długi - proste...

    Arek

  • 5. Data: 2010-01-07 17:41:32
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Arek" news:hi559j$tqe$1@news.onet.pl

    > W demokraji, nawet bezpośredniej, wszystko można przegłosować.

    Powstaje zatem pytanie czy w chwili obecnej mamy jakąś alternatywę dla
    obecnego systemu?
    Obawiam się że nie... Bo tworzenie nowego systemu w obecnych warunkach to
    jak wylewanie nowego dywanika asfaltowego na stary...

> [...]
    > opinie publiczną przyzwyczajając do tego co "ma nastąpić" zniechęcając
    > do protestów. Potem na Wiejskiej już tylko formalność. Nie trzeba nawet

    Patrz (szczególnie) TVN.

> [...]

    > tarapaty, w rezultacie rząd musiał je znacjonalizować."
    > Musiał?
    > Znacjonalizował to przejął długi - proste...

    A wiadomo co zrobili z hołotą, która doprowadziła ów banki do takiego stanu?