  • 1. Data: 2009-06-16 18:45:36
    Temat: [PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Żeby jeszcze bankozaur sam byl w porzadku dla swoich klientow.

    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29577,672329
    0,_ROR_off___czyli_mBank_idzie_na_wojne.html

    Szefowie mBanku postanowili porwać się z motyką na księżyc (albo na
    słońce, nie pamiętam jak to szło). Od wtorku zaczynają akcję zachęcania
    klientów, by przenieśli do mBanku swoje konta. I wyprowadzili się od
    coraz droższej konkurencji.

    Projekt ma wdzięczną nazwę "ROR-off" i będzie się składał z trzech
    elementów. Piszę o tym szeptem, bo bank ujawni wszystko dopiero we wtorek.

    Pierwsza część "ROR-off" to zachęcające do rozstania z dotychczasowym
    bankiem, żartobliwe klipy pod zbiorczym tytułem "Szkoła zrywania" i
    plakaty reklamowe z hasłem "Musimy ze sobą skończyć...".

    Druga część kampanii to specjalna strona internetowa www.ror-off.pl, na
    której bank radzi jak możliwie bezkonfliktowo przejść przez
    skomplikowany proces zmiany banku. Trzecia część projektu to infolinia
    dla klientów chcących założyć w mBanku konto. Bank obiecuje, że
    pracownicy call-centre sami zarejestrują na nowym koncie przenoszonego
    klienta wszystkich jego odbiorców przelewów. I pomogą wysłać do
    pracodawcy pismo, by przelewał teraz wynagrodzenie do mBanku.

    Pozornie akcja mBanku trafia na bardzo podatny grunt. Banki na wyścigi
    podwyższają opłaty za konta i karty. Abonamenty podniósł już PKO BP i
    jego główny rywal Pekao (czytaj tutaj). Ale też inne banki - BZ WBK,
    Multibank, a ostatnio Citi Handlowy (o tym tutaj). W tych warunkach
    granie na emocjach klientów, by nie płacili setek złotych rocznie za
    konta w innych bankach, tylko przenieśli się do darmowego mBanku, wydaje
    się być polityką skazaną na sukces.

    Ale wcale tak nie jest. Otóż mBank bierze się za rzecz, która do tej
    pory nie udała się żadnemu bankowi. Polacy są nacją, która bardzo
    niechętnie zmienia swoje przyzwyczajenia. Będziemy narzekać, psioczyć,
    stać w kilometrowych kolejkach, ale banku nie zmienimy.

  • 2. Data: 2009-06-16 18:52:03
    Temat: Re: [PRESS] mBank idzie na wojne (ROR-off)
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maverick wrote:
    > W tych warunkach
    > granie na emocjach klientów, by nie płacili setek złotych rocznie za
    > konta w innych bankach, tylko przenieśli się do darmowego mBanku, wydaje
    > się być polityką skazaną na sukces.

    Raczej na porażkę.
    Bo na proste pytanie "a co ja z tego będę miał".
    Odpowiedź będzie "eeeeee, nic albo gorzej"

  • 3. Data: 2009-06-16 19:50:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maverick" h18p8l$j8v$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > bardzo niechętnie zmienia swoje przyzwyczajenia. Będziemy narzekać, psioczyć, stać
    w kilometrowych kolejkach, ale banku nie

    Jeśli moja matka zrezygnowała z usług PKO BP i przekonała pracownika banku,
    w którym ma teraz konto do tego, aby nie naliczał jej opłaty, dając niejako
    do zrozumienia, że banków ci u nas dostatek, to raczej Polacy zmieniają się... :)

    Moja matka jest wybredna -- Alior nie dla niej, bo dzieli ją od niego ruchliwa
    ulica...
    Ale są inne banki świadczące swe usługi bezpłatnie -- i ona o tych bankach wie... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-06-16 20:28:24
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    > do zrozumienia, że banków ci u nas dostatek, to raczej Polacy zmieniają

    To jest po prostu wyjątek.

    Ja pewnych ludzi przekonuje pokazując wprost zalety różnych banków w
    najprostszy sposób. Do tego nie jestem pracownikiem banku, ani nie mam z
    bankami nic wspólnego poza byciem klientem więc można uznać, iż jestem
    obiektywny. Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa
    tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-06-16 20:30:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek pisze:
    > Raczej na porażkę.
    > Bo na proste pytanie "a co ja z tego będę miał".
    > Odpowiedź będzie "eeeeee, nic albo gorzej"

    To zależy poco komuś jest konto. Ja zamykam Multi i mBanku będę używał
    do darmowych przelewów (póki są one darmowe) oraz raz na rok do
    wpłatomatu. W takim Multi nie mogę aktualnie skorzystać z wpłatomatu
    ponieważ karta debetowa stała się płatna i musiałem z niej zrezygnować,
    a dublowanie rachunków w BRE mija się z celem.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-06-16 20:35:36
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał

    > Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa tam, dla
    > 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

    No właśnie, to jest ciekawe. Ja też miałam całe życie (13 lat) konto w Pekao
    SA i płaciłam za nie 8,50 plus 1 zł. za każdy przelew. Przeniosłam się do
    mBanku niedawno i zachwalam znajomym, że za nic tam się nie płaci. Nawet nie
    chcą słuchać, bo co to za oszczędności? A ja jakoś zaczynam doceniać, bo
    odkąd zamknęłam konto w PekaoSA, to ciągle mi robią na tym zamkniętym koncie
    saldo debetowe, a to im brakuje 59 groszy, a to 99. Hehe. Śmieszne, ale
    płacę nadal za konto, które zamknęłam. Dziś zrobiłam im przelew na 99 groszy
    z mBanku z tytułem przelewu: "a bo ja wiem?" No bo naprawdę nie wiem, na
    partyline tez nie wiedzieli:-)
    Pozdr.
    A.

  • 7. Data: 2009-06-16 21:06:10
    Temat: Re: mBank idzie na wojne (ROR-off)
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Cze, 22:35, "ffiona" <f...@p...onet.pl> wrote:

    Niezłe ! Kiedy ja z kolei zamykałem po raz pierwszy rachunekw Pekao,
    wysłałem im wypowiedzenie umowy listem poleconym za zwrotnym
    potwierdzeniem odbioru. Obyło sie bez kłopotów. Jakież było moje
    zdziwienie, kiedy po raz wtóry trafiłem tam po fuzji z BPH, okazało
    się bowiem, ze w systemie Pekao funkcjonują dwa moje rachunki - ten
    zamkniety i ten "pofuzyjny" - i kasjerka nie bardzo wiedziała na które
    konto przyjać wpłatę gotówkową..!

  • 8. Data: 2009-06-16 21:26:58
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Mithos wrote:

    > Nawet jeśli kogoś przekonam to rozmowa kończy się "aaaaaaaaa
    > tam, dla 15-20 zł miesięcznie nie chce mi się zmieniać banku".

    lepiej kilka piw wypic niz nie wypic :)

  • 9. Data: 2009-06-16 21:28:40
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Maverick wrote:

    > I wyprowadzili się od coraz droższej konkurencji.

    i te wspaniale przelewy SEPA za 5pln... ale tylko do 30 czerwca...

  • 10. Data: 2009-06-16 21:28:40
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>