  • 21. Data: 2012-11-09 23:02:12
    Temat: Re: Pamiętacie wątek: Brak blokad na Visa Classic mBank
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

    > Trudno wiedzieć ile się ma na koncie, jeśli wyświetlany na stronie
    > systemu transakcyjnego stan konta nie odpowiada jego stanowi
    > faktycznemu.

    To fatalnie jak nie wiesz ile masz kasy.

    > Blokady są w systemie widoczne i dla ludzi, którzy pomimo widocznych w
    > systemie blokad nie wiedzą ile mają na koncie, faktycznie można nie mieć
    > szacunku. Ale nie dla ludzi, których bank wprowadził w błąd odnośnie
    > stanu ich konta.

    Pani z ksiegowosci szybko by cie nauczyla co to jest uzgadnianie slada i
    kiedy to co wysietla bank moza uznac za stan faktyczny.

  • 22. Data: 2012-11-09 23:47:45
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 09 Nov 2012 16:02:12 -0600, witek napisał(a):

    > To fatalnie jak nie wiesz ile masz kasy.

    Ile ja mam kasy, to ja wiem. Nie wiem natomiast, co bank akurat
    zaksięgował na moim koncie.

    > Pani z ksiegowosci szybko by cie nauczyla co to jest uzgadnianie slada i
    > kiedy to co wysietla bank moza uznac za stan faktyczny.

    Jeśli ktoś nie ma nic lepszego do roboty, to niech sobie cały czas
    prowadzi bilans stanu konta swojej karty płatniczej, może ze sobą nawet
    nosić komputer do tego celu i wklepywać do niego każdą operację.
    Ale ja mam ciekawsze zajęcia i jeśli mam co trochę uzgadniać z moim
    bankiem stan swoich środków na koncie karty, to ja pieprzę taką kartę!
    Nie jest mi ona do niczego potrzebna, wolę płacić gotówką.
    Gdy będę chciał "uzgodnić stan konta", to wystarczy mi przeliczyć kasę w
    portfelu.
    A bank nie musi wiedzieć o każdej wydanej przeze mnie złotówce.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 23. Data: 2012-11-10 00:26:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chris94 wrote:

    > Ile ja mam kasy, to ja wiem. Nie wiem natomiast, co bank akurat
    > zaksięgował na moim koncie.

    no to nie masz problemu.

> [...]
    > Ale ja mam ciekawsze zajęcia i jeśli mam co trochę uzgadniać z moim
    > bankiem stan swoich środków na koncie karty, to ja pieprzę taką kartę!

    jak ktoś jest biedny i gra przy granicy to nic mu innego nie zostało jak
    liczyc wydatki.
    tak było od pra pra pra babci.

  • 24. Data: 2012-11-10 18:36:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "sergo" <s...@n...progi.biz.pl> writes:

> [...]
    > praktycznie żadna transakcja nie jest widoczna w blokadach, pojawia się
    > mniej więcej
    > co trzecia i to też z opóźnieniem a pozostałe lądują po dobrych kilku dniach
    > w transakcjach bieżacych.
    > Wprowadziło to istny burdel w moim planowaniu i w stusounku do tego co
    > miałem.
    > Pani na mLinii twierdzi, że to wina agenta rozliczeniowego tam gdzie
    > dokonywałem płatności
    > a poza tym tak jest i koniec. Dziwne, że zbiegło się to równo z nadejściem

    To jest, wbrew pozorom, możliwe. Np. jakiś offline (w stosunku do banku)
    PIN check (na nowej karcie) + brak w ogóle jakiejkolwiek komunikacji
    z bankiem.

    Inna sprawa, że tak rzeczywiście mogło sie zdażyć zawsze. Planowanie
    czegokolwiek na podstawie blokad w serwisie banku zawsze mogło być tylko
    orientacyjne (niezależnie od typu karty i banku).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 25. Data: 2012-11-10 18:41:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > Mi nie sa one potrzebne, a co wiecej mnie wkurzaja, bo wiaza sie z
    > bezsensownym traceniem czasu na autoryzacje...

    Nie należy zapominać że blokady służą dwóm sprawom:
    - nieprzekraczaniu salda (mniej istotne)
    - blokowaniu kart "zastrzeżonych".

    Zwłaszcza w sytuacji, gdy banki nie zastrzegają zgubionych kart
    (w organizacji).
    --
    Krzysztof Halasa