  • 1. Data: 2015-10-21 12:48:16
    Temat: Pay Pal - konto walutowe
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Sprzedaję drobiazgi na EBay klientom z Europy. Da się zrobić, abym miał
    w PP konto w euro, podczepioną kartę walutową w Euro i nie przechodził
    przez złotówki jak ktoś mi płaci?

    Marcin

  • 2. Data: 2015-10-21 13:35:55
    Temat: Re: Pay Pal - konto walutowe
    Od: forall <N...@s...info>

    On 21.10.2015 12:48, Marvin wrote:
    > Sprzedaję drobiazgi na EBay klientom z Europy. Da się zrobić, abym miał
    > w PP konto w euro, podczepioną kartę walutową w Euro i nie przechodził
    > przez złotówki jak ktoś mi płaci?
    >
    > Marcin

    Mozesz miec karte w euro podczepina do PP ale konto jedynie w PL:( sam
    to przerabialem i nie ma takiej opcji....Chciałem sobie dodac konto w $...

    A.

  • 3. Data: 2015-10-21 15:17:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/21/2015 07:48 PM, Marvin wrote:
    > Sprzedaję drobiazgi na EBay klientom z Europy. Da się zrobić, abym miał
    > w PP konto w euro, podczepioną kartę walutową w Euro i nie przechodził
    > przez złotówki jak ktoś mi płaci?

    Musiałbyś mieć konto PayPal w kraju, w którym możliwa jest wypłata na
    kartę płatniczą. Wtedy można wypłacić na kartę Visa w dowolnej walucie
    (USD, EUR itp. - trzeba skontaktować się z PayPalem i powiedzieć im, że
    karta jest w innej walucie niż domyślna).

    Z naszych sąsiadów chyba tylko na Litwie.

    https://www.paypal.com/pl/cgi-bin/webscr?cmd=_displa
    y-withdrawal-fees-outside

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 4. Data: 2015-10-21 19:44:51
    Od: " 666" <...@...6>

    Co nalezy rozumiec przez "wypłata na karte płatniczą"?

    -----

  • 5. Data: 2015-10-21 20:48:18
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2015-10-21 o 19:44, 666 pisze:
    > Co nalezy rozumiec przez "wypłata na karte płatniczą"?
    >

    > -----

    No zapewne chodziło o tzw. uznanie.

    Generalnie ten PP jest niestety drogi.

  • 6. Data: 2015-10-21 21:50:36
    Od: " 666" <...@...6>

    W Polsce zwracasz towar w Ikei czy Carrefourze lub Auchan i dostajesz uznanie na
    kartę płatniczą.
    Nie o to chodzi?
    BTW ciekawe, czy można zrobić uznanie na terminalu w osiedlowym sklepiku.

    -----

  • 7. Data: 2015-10-22 03:48:29
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 10/22/2015 04:50 AM, 666 wrote:
    > W Polsce zwracasz towar w Ikei czy Carrefourze lub Auchan i dostajesz
    > uznanie na kartę płatniczą.
    > Nie o to chodzi?
    > BTW ciekawe, czy można zrobić uznanie na terminalu w osiedlowym sklepiku.

    PayPal nazywa to: "wypłata na rachunek karty".

    Np. mBank opisuje taką operację jako "POS ZWROT TOWARU".

    Co do prowizji - jest to $2.5 od takiej "wypłaty na kartę", a limit
    wypłaty - $2500 (na rachunek EUR prowizja to 2 EUR, limit to chyba 2250
    EUR).
    Limity wypłat na kartę są ponoć ustalone przez organizację płatniczą i
    nie można ich w PayPalu powiększyć (ponad $2500 / 2250 EUR).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com