  • 11. Data: 2011-02-08 19:23:58
    Temat: Re: PayPal wyludza pieniadze?
    Od: "carina" <sotocki@WYTNIJ_TOonet.eu>

    Kupiłem na stronie ioffer.com laptopa za 310 $ oraz czytnik ebooków za 65 $ u dwóch
    różnych sprzedawców z Chin.Płatność dokonałem za pomocą PAYPALA, który zapewniał mnie
    o 100 % bezpieczeństwie transakcji.Okazało się, że zamiast laptopa otrzymałem
    breloczek,a czytnik okazał się zegarkiem z odpustu.Po reklamacji u PAYPALA okazało
    się ze nie interesuje ich zawartość paczki,lecz czy kupujące je otrzymał.Możesz
    dostać gówno w paczce,ale jeśli odebrałeś ją na poczcie transakcja została
    dokonana.Nie ma adresu zwrotnego.Czyste oszustwo.ale mam pytanie czy Paypal ma czyste
    sumienie.Dla mnie ta firma jest już skończona.Piszcie czy macie podobne doświadczenie
    i odradzajcie z korzystania z zakupów na stronie ioffer.com i płatności na PAYPALU
    CARINA

  • 12. Data: 2011-02-08 19:32:32
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "carina" <sotocki@WYTNIJ_TOonet.eu> napisał w wiadomości

    > Kupiłem ...

    carina, jesteś blondynką?

    --
    marfi

  • 13. Data: 2011-02-08 19:48:14
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "carina" <sotocki@WYTNIJ_TOonet.eu> napisał w wiadomości grup

    Czy Ty jesteś normalny? PayPal ma się zajmować tym co ci ktoś włożył do
    paczki?

  • 14. Data: 2011-02-08 20:13:07
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Czy Ty jesteś normalny? PayPal ma się zajmować tym co ci ktoś włożył do
    >paczki?

    Ty za to na pewno normalny nie jesteś.
    Oczywiście, PayPal podobnie jak wystawcy kart kredytowych muszą gwarantować
    bezpieczeństwo transakcji.
    Kup laptopa, zapłać kartą, dostaniesz dachówkę, złożysz reklamację i zwrot
    kasy pewny.
    Uważasz, że banki czy parabanki mają przekazywać kasę złodziejom i umywać
    ręce?
    To jest właśnie przewaga kart. Gdy zapłacisz na bazarze cash-em to wtedy
    możesz co najwyżej pluć sobie w brodę.

  • 15. Data: 2011-02-08 20:41:20
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    mx <@m...@o...pl@> dared to write:

    > Ty za to na pewno normalny nie jesteś.
    > Oczywiście, PayPal podobnie jak wystawcy kart kredytowych muszą
    > gwarantować bezpieczeństwo transakcji.

    Nie muszą, tylko *mogą*.
    Pytanie za sto punktów: czy PayPal gwarantował transakcję na stronie ioffer.com - tak
    jak to robi np. dla transakcji na eBayu?

    > Kup laptopa, zapłać kartą, dostaniesz dachówkę, złożysz reklamację i
    > zwrot kasy pewny.

    Jeżeli na w/w portalu PayPal służy tylko i wyłącznie jako payment processor, to niby
    dlaczego miałby cokolwiek gwaratować? Czy Polcard gwarantuje wszystkie zakupy płacone
    za jego pośrednictwem?

    > Uważasz, że banki czy parabanki mają przekazywać kasę złodziejom i umywać
    > ręce?

    Uważasz, że banki mają jakiekolwiek prawo ingerować w wykonywanie umowy między
    sprzedającym a kupującym?

    > To jest właśnie przewaga kart. Gdy zapłacisz na bazarze cash-em to wtedy
    > możesz co najwyżej pluć sobie w brodę.

    Jest jeszcze parę innych sposobów dochodzenia zadośćuczynienia niż reklamacja w
    banku.

    k.

  • 16. Data: 2011-02-08 20:53:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 19:23:58 +0000 (UTC), carina napisał(a):

    > Kupiłem na stronie ioffer.com laptopa za 310 $ oraz czytnik ebooków za
    > 65 $ u dwóch różnych sprzedawców z Chin.

    Następnym razem poproś o numer konta kogoś na grupie i przelej. Efekt
    będzie ten sam, a pieniądze przynajmniej zostaną w kraju.

    Czytnik ebooków za 65$, dobry dowcip...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2011-02-08 21:14:13
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup

    > Ty za to na pewno normalny nie jesteś.
    > Oczywiście, PayPal podobnie jak wystawcy kart kredytowych muszą
    > gwarantować bezpieczeństwo transakcji.

    Bardzo zabawne. Ale jeżeli jesteś tego pewien i jesteś gotowy postawić na to
    kasę, to delikatnie mówiąc, w pewnym sensie chętnie robiłbym z Tobą
    interesy...

    > Kup laptopa, zapłać kartą, dostaniesz dachówkę, złożysz reklamację i zwrot
    > kasy pewny.

    Prawie pewny. Chargeback tylko w reklamach jest taki banalny.

    > Uważasz, że banki czy parabanki mają przekazywać kasę złodziejom i umywać
    > ręce?

    A co miałby wg Ciebie zrobić Paypal? Cofnąć przekazanie środków albo je
    zablokować na dwa lata, bo ktoś mu napisze, że zamiast czytnika dostał
    zegarek? Albo miał być zielony czytnik, a jest różowy?

  • 18. Data: 2011-02-08 21:34:11
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >A co miałby wg Ciebie zrobić Paypal? Cofnąć przekazanie środków albo je
    >zablokować na dwa lata, bo ktoś mu napisze, że zamiast czytnika dostał
    >zegarek? Albo miał być zielony czytnik, a jest różowy?

    A co w tym dziwnego?
    Kupujący kwestionuje zgodność towaru z umową i to sprzedawca ma wykazać, że
    towar jest zgodny, albo zero kasy. Lata temu, w USA coś kupiłem, zapłaciłem
    debetówką Chase Bank. Dostałem, obejrzałem, odesłałem. Jeden telefon do
    banku i po 2 dniach kasa była z powrotem na koncie.
    Skąd, na grupie taka wyrozumiałość dla banków itp.?

  • 19. Data: 2011-02-08 22:43:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > telefon do banku i po 2 dniach kasa była z powrotem na koncie.
    > Skąd, na grupie taka wyrozumiałość dla banków itp.?

    Tylko że w tym przypadku PayPal musiałby zablokować środki jakiejś
    konkretnej osobie - drugiej stronie transakcji. Nie tak jak bank - "sam
    sobie". PayPal nie jest wystawcą karty, jest tylko pośrednikiem w płatności.
    Nie widzę za bardzo uzasadnienia, aby PayPal miał przejmować na siebie tego
    rodzaju ryzyka. W przypadku banku - wystawcy karty sytuacja jest znacząco
    inna. I wg mnie reklamacja kupującego powinna być ewentualnie skierowana do
    wystawcy karty (o ile płacił kartą) a nie do PayPal. A jak płacił "z salda
    konta PayPal" to należałoby w umowie z PayPal sprawdzić jaki jest zakres
    jego odpowiedzialności. Ale przypuszczam, że kupujący praktycznie raczej
    jest w takim przypadku w czarnej dupie.

    A szczególne powiązania PayPal i eBay to jest inne zagadnienie i uogólnianie
    tam obowiązujących zasad na wszystkie przypadki gdzie można użyć PayPal do
    zapłacenia wydaje mi się nieprawidłowe. I nie mam w zamiarze bronić PayPal,
    bo wcale mojej sympatii on nie wzbudza, tylko jednak trzeba zachować jakiś
    rozsądek.

  • 20. Data: 2011-02-09 00:30:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/8/2011 4:43 PM, MarekZ wrote:
> [...]
    > użyć PayPal do zapłacenia wydaje mi się nieprawidłowe. I nie mam w
    > zamiarze bronić PayPal, bo wcale mojej sympatii on nie wzbudza, tylko

    I tak własnie paypal robi.
    Blokuje kase drugiej osobie do wyjasnienia.
    Nie wiem czemu sie migali. Moze to zalezy w jakim kraju konto paypal
    jest zalozone.