  • 11. Data: 2009-08-15 21:21:29
    Temat: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "marco" news:h67613$1439$1@opal.icpnet.pl

    > Bo w obecnej formie PayPass/PayWave to tylko forma przejściowa. Po
    > prostu najprościej było na początek funkcjonalność dorzucić do kart
    > płatniczych. W tej chwili nawet w Polsce są testowane płatności z
    > użyciem telefonu z NFC i dopiero to będzie stanowiło przewagę płatności
    > bezstykowych nad kartą chipową. Dzisiaj bez telefonu nie porusza się
    > praktycznie nikt (a przynajmniej nikt kto jest ciekawym targetem dla
    > usług bankowych ;) i możliwość zintegrowania elektronicznej portmonetki
    > z przedmiotem codziennego użytku będzie tym co przyniesie główne korzyści.

    No to może znowu moja wypowiedź zabrzmi jak pytanie totalnego amatora. Po co
    wprowadzać tą funkcję na kartach kiedy z powodzeniem można ją już dawać do
    telefonów, breloków itp.?
    Zostawmy karty takim konserwom jak Valdi ;) i reszcie, którzy po prostu
    cieszą się jak dzieci kiedy mogą sobie wpakować własną kartę do czytnika
    :) - dla mnie to nie to samo co puste, pozbawione pasji i emocji bezimienne
    machnięcie kartą bezstykową przed czytnikiem, który przynajmniej w polskich
    warunkach w większości przypadków nie działa (w szeroko rozumianym tego
    słowa znaczeniu) :)

    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2009-08-16 00:08:31
    Temat: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message

    > Nie chcę lokalnego systemu, ale globalny jednak czy to musi by PP czy PW?
    > Przecież z wykorzystaniem obecnych kart też można osiągnąć zamierzony cel.
    > I chyba przykład z Twojego podwórka:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Xy_PxLw1B_c
    > Nie wiem czy to płatność wygląda tak szybko jak filmiku (w końcu to
    > reklama)
    > ale jak widać da się bez konieczności instalowania nowych terminali itp.
    > ;)

    Zaraz, zaraz... Czy aby nie bylo tak jeszcze rok temu dla kart Amexa? Kilka
    m-cy temu dla DC, a kilka lat dla VISA/MC? Oczywiscie klient musial sie
    podpisac, ale biorac pod uwage czas konieczny na inicjacje karty chipowej
    czas konieczny na transakcje bylby podobny.
    Sa jeszcze jakies karty, ktore chodza bez autoryzacji? Oczywiscie mam na
    mysli z tych ktore sa wydawane w PL. Kilka osob pisalo, ze KK paypass BZWBK
    , niektorzy ze KK EMV Aliora. Moze chcialo by sie komus zrobic mala
    statystyke?

    MK

  • 13. Data: 2009-08-16 01:29:31
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 17:21, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:
> [...]
    > wprowadzać tą funkcję na kartach kiedy z powodzeniem można ją już dawać do

    Bo karty maja ponadto pasek / chip? Upowszechnianie platnosci
    bezstykowych zajmie troche czasu, a placic jakos trzeba.

    A propos: AmEx dodawal breloczki (KeyFob) do karty, to nigdy nie bylo
    zamiast karty.
    Co ciekawe, od jakiegos roku breloczkow juz nie ma, sa tylko karty z
    ExpressPay. Mam wrazenie ze AmEx wycofal sie z tego projektu, bo po
    prostu za wczesnie go wprowadzil.

  • 14. Data: 2009-08-16 01:34:16
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 15 Sie, 20:08, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > mysli z tych ktore sa wydawane w PL. Kilka osob pisalo, ze KK paypass BZWBK
    > , niektorzy ze KK EMV Aliora.  Moze chcialo by sie komus zrobic mala

    To co pokazuje filmik, to transakcje Z autoryzacja.
    Innowacyjnosc w tym przypadku polegala na braku podpisu, bo mniej niz
    $25, ale autoryzacja jest jak najbardziej.

    (Troche wolniej to przebiega w rzeczywistosci. :) Ale tylko troche.)

  • 15. Data: 2009-08-16 05:57:33
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    > Co ciekawe, od jakiegos roku breloczkow juz nie ma, sa tylko karty z
    > ExpressPay. Mam wrazenie ze AmEx wycofal sie z tego projektu, bo po
    > prostu za wczesnie go wprowadzil.

    I znając Jankesów prędzej czy później do tej wrócą ;)

  • 16. Data: 2009-08-16 06:00:16
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    r.googlegroups.com

    > To co pokazuje filmik, to transakcje Z autoryzacja.
    > Innowacyjnosc w tym przypadku polegala na braku podpisu, bo mniej niz
    > $25, ale autoryzacja jest jak najbardziej.

    No i u nas do tego trzeba wrócić. Jeżeli klient chce dać mu taką możliwość
    aby bez PINów, podpisów płacić do tych np. 20 zł i będzie gitara.

    > (Troche wolniej to przebiega w rzeczywistosci. :) Ale tylko troche.)

    I wszystko w tym temacie.

  • 17. Data: 2009-08-16 07:43:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]

    > $25, ale autoryzacja jest jak najbardziej.
    >
    > (Troche wolniej to przebiega w rzeczywistosci. :) Ale tylko troche.)

    No, to lipa, bo autoryzacja jest etapem, ktory zajmuje najwiecej czasu...
    przynajmniej tak wynika z moich obserwacji... POS laczy sie z CA, CA laczy
    sie z w zaleznosci od issuera z bankiem lub organizacja, bank sprawdza
    srodki i daje autoryzacje, przesyla ja do CA, CA do POSa.

    Transakcja bez podpisu moze dzialac bez zadnych szczegolnych dodatkowych
    przepisow. po prostu w przypadku zlozenie reklamacji przed cardholdera,
    merchant by musial oddac kase. W PL dziala to np. na autostradach czy
    niektorych parkingach. Transakcja bez skladania podpisu jest nieco szybsza,
    ale i tak troche trwa przez autoryzacje.
    Dla mnie wylaczenie autoryzacji byloby najlepszym rozwiazaniem, ale zapewne
    przez takich ludzi jak tworca watku o karcie IKEA HSBC juz nie da sie do
    tego wrocic :(.

    MK

  • 18. Data: 2009-08-16 08:10:57
    Od: marco <u...@s...net>

    Valdi.Pavlack pisze:

    > No to może znowu moja wypowiedź zabrzmi jak pytanie totalnego amatora. Po co
    > wprowadzać tą funkcję na kartach kiedy z powodzeniem można ją już dawać do
    > telefonów, breloków itp.?

    Bo prościej jest wydać najpierw kilkaset tysięcy kart których
    wyprodukowanie kosztuje euro za sztukę niż wymienić kilkaset tysięcy
    telefonów wartych tych euro kilkaset? Bo prościej jest w początkowym
    etapie instytucji finansowej po prostu zamówić u swojego dostawcy kart
    wersje bezstykową niż rozmawiać z kilkunastoma producentami telefonów i
    kilkoma operatorami, żeby je wprowadzili?

  • 19. Data: 2009-08-16 11:08:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h68dbk$p7o$1@news.wp.pl

> [...]
    > sie z w zaleznosci od issuera z bankiem lub organizacja, bank sprawdza
    > srodki i daje autoryzacje, przesyla ja do CA, CA do POSa.

    IMHO i ten problem da się rozwiązać - poprawa wydajności łączy do banków/CA?
    Chyba to jest najsłabsze ogniwo, w wyniku którego trochę to trwa.

  • 20. Data: 2009-08-16 12:23:06
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "marco" news:h68etv$2gf7$1@opal.icpnet.pl

> [...]
    > wersje bezstykową niż rozmawiać z kilkunastoma producentami telefonów i
    > kilkoma operatorami, żeby je wprowadzili?

    Sprawa w płatnościach bezstykowych bazuje na CHIPie RFID. Nie widzę problemu
    aby już teraz np. wydawać specjalne chipy, które przyklejało by się np. na
    akumulatorze w komórce albo tylnej części obudowy w telefonie :) - w końcu
    nawet ktoś z MC pisał o takim rozwiązaniu na forum mBanku ;)