  • 21. Data: 2004-11-05 08:54:47
    Temat: Re: Paypal - dlaczego ??????
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    "Jacek Maria Jackowski" <j...@w...edu.pl> wrote in message
    news:cmfa9n$ps$1@mamut1.aster.pl...

    > O i to jest to i dlatego pytałem się (2 posty niżej) o recepturę - jak
    > załozyć konto w obcym banku, w jakim, tylko po to by korzystać z PayPala
    > bo z tego co widzę to im chodzi o problemy płatnicze z Polską a tak to
    > wszystko siedzi np. w Niemczech. Jakie banki internetowe tanie warte są
    > polecenia - tak żeby człowiek chcąc skorzystać z paypala nie poszedł z
    > torbami bo bank zagraniczny za rachunek przywali kosmiczne opłaty.

    Zakladajac konto w Niemczech kupowany towar bedzie musial musial byc
    wysylany do Niemiec, na adres przypisany do karty zweryfikowanej przez Pay
    Pal.
    Tylko wariat z eBay zgadza sie wysylac towar na inny adres niz ten z Pay
    Pal, bo Ruscy robia takie numery, ze wlamuja sie nagminnie na cudze konta
    eBay i Pay Pal i kupuja sprzet i potem pisza, ze to prezent dla siostrzenca
    i aby wyslac to na adres do Rosji, Polski lub innego kraju (sam mialem
    osobiscie dwa takie przypadki ale nie dalem sie nabrac). Problem w tym, ze
    jak sprzedajacy sie polasi to rowniez straci kase, nawet jak ja otrzymal.
    Dletego nikt o zdrowych zmyslach nie wysyla na inne adresy poprzez platnosci
    Pay Pal. Tam gdzie Twoja karta do weryfikacji tam Twoj adres i tam towar.

  • 22. Data: 2004-11-05 09:20:37
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    "Krzysiek Nowak" <l...@o...pl> wrote in message

    > Money order przez WU? Sprzedawca moze podpiac swoje konto w US i ma
    > kase w 3 dni...

    Znajdz takiego co bedzie sie w to bawil. 3 dni to ciagle za duzo. Poza tym
    sprzedajacy na eBay maja to do siebie, ze maja zaufanie do transakcji
    przeprowadzanych prez Pay pal. Jesli cos nie idzie przez ten serwis to jest
    podejrzane....

  • 23. Data: 2004-11-05 09:37:24
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

> [...]
    >sprzedajacy na eBay maja to do siebie, ze maja zaufanie do transakcji
    >przeprowadzanych prez Pay pal. Jesli cos nie idzie przez ten serwis to jest

    Przesadzasz. Wiekszosc powaznych sprzedajacych zdaje sobie sprawe, ze
    nie wszyscy uzywaja paypala i dopuszczaja tez MO, a tu juz bidpay
    wystarczy.

    Slabo sie orientuje w paypalu ogolnie, ale z ilosci strony typu
    PPsucks mozna wnioskowac, ze jednak troche latwiej jakis przekret
    wykrecic.

    Pzdr.
    Lack

  • 24. Data: 2004-11-05 10:17:12
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

> [...]
    >
    > Slabo sie orientuje w paypalu ogolnie, ale z ilosci strony typu
    > PPsucks mozna wnioskowac, ze jednak troche latwiej jakis przekret

    Money Order dla sprzedajacego ma wylacznie jeden plus. Nie placi prawie 3%
    prowizji dla Pay Pal. Poza tym zadnej innej korzysci. Dlatego jak popatrzysz
    na aukcje to 90% akceptuje wylacznie Pay Pal gdyz podstawa w tym to
    ubezpieczenie transakcji, gdyz P.P. daje ubezpieczenie jesli korzystasz z
    ich serwisu.. A jesli chodzi o PPsucks to nic nie dzieje sie bez powodu.
    Konta sa blokowane oszustom lub osobom, ktore kupuja i zamawiaja na inne
    adresy. Jesli ktos uzywa konta zgodnie z zasadami nie ma zadnych problemow.
    Ja osobiscie korzystam od 4 lat i nidy nie mialem problemow z Pay Pal. Ale
    uwaga, ostatnio kilka razy zdarzyly mi sie wypadki podejrzanych kupujacych z
    krajow Europy wschodniej. Poza tym Pay Pal dwa razy dzwonil do mnie
    osobiscie gdy w ciagu kilku dni mialem jako sprzedajacy transakcje na ponad
    $10000.

  • 25. Data: 2004-11-05 10:54:09
    Od: Jacek Maria Jackowski <j...@w...edu.pl>

    DUX99 wrote:
    > Zakladajac konto w Niemczech kupowany towar bedzie musial musial byc
    > wysylany do Niemiec, na adres przypisany do karty zweryfikowanej przez Pay
    > Pal.

    Okej ale ja bym załozył konto w jakimś niemieckim banku intenetowym a
    adrs podał polski - moge tak bo mozemy mieć konta w bankach w innych
    krajach. Wtedy PayPal rejstruje jako niemiec ale adrs juz podaje polski,
    dlaczego jako niemiec - bo mam konto ząłozone w niemczech i kartę wydana
    w niemczech.

    JMJ

  • 26. Data: 2004-11-05 12:17:11
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

> [...]
    > Wtedy PayPal rejstruje jako niemiec ale adrs juz podaje polski, dlaczego
    > jako niemiec - bo mam konto ząłozone w niemczech i kartę wydana w

    W Pay Pal to tak nie dziala. Adres MUSI byc przypisany do karty kredytowej
    lub konta czekowego, ktore podajesz w rejestracji. Jezeli podasz inny adres
    niz jest billingowy to Ciebie nie zweryfikuja i klapa. Blokada konta lub
    zupelny brak mozliwosci zalozenia. Dlatego nie mozesz podac adresu w Polsce.
    Szczegolnie, ze Pay Pal nie obsluguje Polski.

  • 27. Data: 2004-11-05 14:27:34
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

    >Money Order dla sprzedajacego ma wylacznie jeden plus. Nie placi prawie 3%
    >prowizji dla Pay Pal. Poza tym zadnej innej korzysci.

    Owszem, ale akceptacja MO dopusci do licytacji kupujacych z innych
    krajow, co moze w znaczny sposob odniesc sie na cenie.

> [...]
    tym to
    >ubezpieczenie transakcji, gdyz P.P. daje ubezpieczenie jesli korzystasz z

    Jasne, tak jak squaretrade itp. Jednak to juz kwestia bezpieczenstwa
    kupujacego, a my rozmawiamy o korzysciach sprzedajacego...

    > A jesli chodzi o PPsucks to nic nie dzieje sie bez powodu.
    >Konta sa blokowane oszustom lub osobom, ktore kupuja i zamawiaja na inne
    >adresy. Jesli ktos uzywa konta zgodnie z zasadami nie ma zadnych problemow.

    ZTCP to rowniez przez uczciwych sprzedajacych ktorzy zostali oszukani
    przez takich cwaniakow (pieniadze wplynely, przedmiot wyslany,
    pieniadze cofniete bo skradziona karta itp).

    Nie wiem jakie sa reglacje prawne w tej kwesti, ale wydaje mi sie, ze
    Przelew/MO z bidpay.com jest jednak stuprocentowo bezpieczny dla
    sprzedajacego (oczywiscie po zrealizowaniu/otrzymaniu pieniedzy, nie
    po otrzymaniu emailem potwierdzenia o wyslaniu...)

    Pzdr.
    Lack

  • 28. Data: 2004-11-05 15:03:59
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    > Owszem, ale akceptacja MO dopusci do licytacji kupujacych z innych
    > krajow, co moze w znaczny sposob odniesc sie na cenie.

    Sprzedawca amerykanski w 90% ma w ofercie wylacznie s&h only to US or
    Canada.
    Malo kto bawi sie w wysylanie poza kraj. Po co robic sobie komplikacje skoro
    mozna sprzedac towar i wyslac go na miejscu?
    Chyba, ze towar jest malo chodliwy i nikt tego nie kupi w USA....

    > Jasne, tak jak squaretrade itp. Jednak to juz kwestia bezpieczenstwa
    > kupujacego, a my rozmawiamy o korzysciach sprzedajacego...

    Rowniez chodzi o bezpieczenstwo sprzedajacego. Obaj sa ubezpieczeni poprzez
    Pay pal.
    Sprzedajacy woli Pay Pal bo ma kase od razu. Po co czekac?

    > ZTCP to rowniez przez uczciwych sprzedajacych ktorzy zostali oszukani
    > przez takich cwaniakow (pieniadze wplynely, przedmiot wyslany,
    > pieniadze cofniete bo skradziona karta itp).

    Dlatego tak utrudniony jest sposob weryfikacji. Gdyby tak bylo na allegro to
    polowa nie mogla by brac udzialu.

> [...]
    > sprzedajacego (oczywiscie po zrealizowaniu/otrzymaniu pieniedzy, nie
    > po otrzymaniu emailem potwierdzenia o wyslaniu...)

    Jest bezpieczny jezeli nie zostal wykupiony skradziona karta kredytowa. Ale
    tak jak pisalem. Np. w USA sprzedajacy ma pelne zaufanie do P.P. i owszem
    akceptuja M.O. ale wiekszosc nie wysle na adres inny niz w USA. Ja np. nigdy
    nie wysylam na inne adresy niz zweryfikowane, bo w przeciwnym razie nie mam
    zadnego ubezpieczenia.

  • 29. Data: 2004-11-05 15:49:48
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Napiszcie czy mozna dodac kase do PayPala z karty kredytowej.

    Wiem ze jest to mozliwe z konta bankowego (tego podlaczonego do PP)

    Patek

  • 30. Data: 2004-11-05 16:20:41
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    "Patek" <g...@h...com> wrote in message
    > Napiszcie czy mozna dodac kase do PayPala z karty kredytowej.
    >
    > Wiem ze jest to mozliwe z konta bankowego (tego podlaczonego do PP)

    Oczywiscie, bez problemu.