  • 31. Data: 2004-11-05 19:07:46
    Temat: Re: Paypal - dlaczego ??????
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

    >Sprzedawca amerykanski w 90% ma w ofercie wylacznie s&h only to US or
    >Canada.
    >Malo kto bawi sie w wysylanie poza kraj. Po co robic sobie komplikacje skoro
    >mozna sprzedac towar i wyslac go na miejscu?
    >Chyba, ze towar jest malo chodliwy i nikt tego nie kupi w USA....

    Po co? Zeby dostac lepsza cene, po prostu.

    >Rowniez chodzi o bezpieczenstwo sprzedajacego. Obaj sa ubezpieczeni poprzez
    >Pay pal.

    Z ciekawosci, w jaki sposob chroni sprzedajacego? Przed cwaniakami z
    cudzymi kartami, czy cos jeszcze?

    >Sprzedajacy woli Pay Pal bo ma kase od razu. Po co czekac?

    Jak wyzej.

    >Dlatego tak utrudniony jest sposob weryfikacji. Gdyby tak bylo na allegro to
    >polowa nie mogla by brac udzialu.

    Nie moge sie tego momentu doczekac... Kiedys w koncu ebay wykupi to
    allegro :-)

    >Jest bezpieczny jezeli nie zostal wykupiony skradziona karta kredytowa. Ale
    >tak jak pisalem. Np. w USA sprzedajacy ma pelne zaufanie do P.P. i owszem
    >akceptuja M.O. ale wiekszosc nie wysle na adres inny niz w USA. Ja np. nigdy
    >nie wysylam na inne adresy niz zweryfikowane, bo w przeciwnym razie nie mam
    >zadnego ubezpieczenia.

    Przed czym ubezpieczenie? Jak juz dostaniesz MO czy przelew na konto
    to chyba kasa nie zniknie?

    Pzdr.
    Lack

  • 32. Data: 2004-11-05 20:26:29
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    "Krzysiek Nowak" <l...@o...pl> wrote in message

    > Po co? Zeby dostac lepsza cene, po prostu.

    Akurat wielu sprzedajacych kieruje sie szybkoscia i latowscia transakcji niz
    wyzsza cena.
    A to dla tego, ze jak mam 20 aparatow cyfrowych na sprzedaz i sprzedaje je
    powiedzmy jak swieze buleczki na eBay po $400 i w ciagu dnia sprzedam tak
    okolo 5 sztuk to w 4 dni mam kase na koncie, za ktora kupuje kolejne 20-30
    sztuk. Natomiast gdybym mial czekac tydzien czy dwa na kase z Polski to bym
    nic tylko czekal i czekal...i tracil. Liczy sie obrot, nie tylko zysk. Na
    tym jest w przeciwienstwie do polski zbudowana Ameryka.

    > Przed czym ubezpieczenie? Jak juz dostaniesz MO czy przelew na konto
    > to chyba kasa nie zniknie?

    Jak dostaniesz przelew na konto, z ktorego bylo wlamanie lub z lewej karty
    to pay Pal Ci ta kase odbierze. Bo Pay Pal ma Twoj numer karty kredytowej
    lub konta czekowego i w kazdej chwili moze Ci sciagnac Twoja kase z konta
    jesli sie okaze, ze otrzymales ja z przekretu. Dletego jestes ubezpieczony
    wylacznie jak wysylasz na zweryfikowane adresy.

  • 33. Data: 2004-11-06 09:33:50
    Od: Krzysiek Nowak <l...@o...pl>

> [...]
    >nic tylko czekal i czekal...i tracil. Liczy sie obrot, nie tylko zysk. Na
    >tym jest w przeciwienstwie do polski zbudowana Ameryka.

    Patrzymy z innych punktow, ja z miejsca maluczkich sprzedajacych
    conieco rzeczy ewentualnie, a Ty z punktu widzenia "sklepowego" :-)

> [...]
    >jesli sie okaze, ze otrzymales ja z przekretu. Dletego jestes ubezpieczony
    >wylacznie jak wysylasz na zweryfikowane adresy.

    Dzieki, o takie wyjasnienie mi chodzilo ;-). Bo jakos dla mnie jest
    nie do pomyslanie, ze jakas firma moze mi po prostu zabrac pieniadze z
    konta.

    Pzdr.
    Lack

  • 34. Data: 2004-11-06 11:26:16
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    > Dzieki, o takie wyjasnienie mi chodzilo ;-). Bo jakos dla mnie jest
    > nie do pomyslanie, ze jakas firma moze mi po prostu zabrac pieniadze z
    > konta.

    Moze i wlasnie dlatego sprzedajacy musi uwazac komu sprzedaje i do kogo
    wysyla.
    Do tego sprzedajacy ma inne powazne ubezpieczenie poprzez Pay Pal. Nie ma
    takich sytuacji jak na allegro, ze jakis pryszczaty szczyl zalicytuje sobie
    dla zartow. Bo jak sie jest na eBay zarejstrowanym i aukcja jest tylko
    poprzez platnosc Pay Pal i ktos zalicytuje to towar musi kupic. Inaczej tak
    czy siak bedzie musial za niego zaplacic, bo licytacja to umowa kupna i Pay
    Pal karnie sciagnie mu wylicytowana kwote z karty lub konta i przekaze
    sprzedajacemu. Ot takie zasady. I bardzo dobrze. Dlatego Pay Pal jest
    najlepsza forma tak dla kupujacego jak i dla sprzedajacego. a palacza nad
    nim tylko oszusci i kretacze.

  • 35. Data: 2004-11-06 12:11:17
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Pisales ze bez problemu mozna doladowac konto Paypala karta kredytowa.

    Jestem wlasnie na PayPalu i mam tylko opcje doladowania z kont bankowych (
    mam dwa podlaczone).

    Opcja z karta dziala pewnie tylko kiedy sie za cos placi i nic nie ma juz na
    koncie.

    Ta po prostu nie dodasz sobie ile chcesz z karty kredytowej.

    Patek

  • 36. Data: 2004-11-06 14:12:41
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    "Patek" <g...@h...com> wrote in message
> [...]
    > na
    > koncie.
    >
    > Ta po prostu nie dodasz sobie ile chcesz z karty kredytowej.

    Masz karte podpieta do rachunku? Ja bez problemu place za towary karta
    kredytowa podpieta wlasnie do konta.

  • 37. Data: 2004-11-06 14:19:16
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Mam ale tak po prostu nie mozesz sobie dodac kasy z karty kredytowej
    (naprzyklad po to by ja wybrac na ulicy)

    Warunkiem jest pewnie zaplata za cos i calkowity brak funduszy na koncie.

  • 38. Data: 2004-11-06 15:26:46
    Od: "DUX99" <d...@n...net>

    > Mam ale tak po prostu nie mozesz sobie dodac kasy z karty kredytowej
    > (naprzyklad po to by ja wybrac na ulicy)
    >
    > Warunkiem jest pewnie zaplata za cos i calkowity brak funduszy na koncie.

    A masz ich karte MasterCard z Pay Pala? Bo tylko z tej mozesz wybrac z
    maszyny...

  • 39. Data: 2004-11-06 16:28:52
    Od: "Patek" <g...@h...com>

    Mam ta Master Card i wciskaja mi teraz druga juz typowo kredytowa.

    Jestem teraz w Polsce i bez problemu wybieram dzieki niej kase.
    Zabieraja mi dokladnie 1 dolara od tranzakcji a kurs jest o 1-2 grosze inny
    niz w kantorze.

    Jest to super sprawa bo dawniej musialem prosic rodzine by mi robila
    przelewy kasy z banku lub przez polskie agencje.

    _________

    Jest to idealne wyjscie jesli pracujesz w USA i chcesz przekazywac kase w
    Polsce.

    PayPal w pewnym stopniu idzie ci na reke, bo mozesz miec dwie ichnie karty
    debetowe.

  • 40. Data: 2004-11-07 17:50:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    No patrz, a ja mam konto na paypalu :D