-
11. Data: 2010-09-27 20:12:44
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 27 Wrz, 21:55, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:
> w citi, dla KK silver/gold BEZ zadnych dodatkowych ubezpieczen
> klient odpowiada do 100pln o ile zastrzeze karte w ciagu 48h
> (karta bez zdjecia), badz 72h (karta z fotka).
Ale to sa KK.
Ogolnie wyglada na to, ze Paypass/PayWave jest bardzo niebezpieczny
dla klienta przy obecnej ofercie bankow.
Tylko poczekam az zamowiona przedchwila VC dojdzie i likwiduje MC z
Paypassem. Tylko od piatku ja mam, i tak sobie wczoraj uswiadomilem,
ze karty bezstykowe nie maja zadnych zabezpieczen (przy tranzakachach
<50 zl). Banki tez cala odpowiedzialnosc przerzucaja na klientow...
Pozdrawiam
Rafal
-
12. Data: 2010-09-27 20:18:23
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
On 27 Wrz, 22:12, Rafal M <r...@g...com> wrote:
> Ogolnie wyglada na to, ze Paypass/PayWave jest bardzo niebezpieczny
> dla klienta przy obecnej ofercie bankow.
Mozna sie tylko pocieszać, że gotówka tez jest niebezpieczna...
-
13. Data: 2010-09-27 20:42:22
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: Rafal M <r...@g...com>
On 27 Wrz, 22:18, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
> On 27 Wrz, 22:12, Rafal M <r...@g...com> wrote:
>
> > Ogolnie wyglada na to, ze Paypass/PayWave jest bardzo niebezpieczny
> > dla klienta przy obecnej ofercie bankow.
>
> Mozna sie tylko pocieszać, że gotówka tez jest niebezpieczna...
Dlatego gotwki w portfelu sie nie nosi. Max 20-30 zl na awaryjne
sytuacje i bardzo male zakupy (kilka pln, jak czasami kart nie
przyjmuja :(
Pozdrawiam
Rafal
-
14. Data: 2010-09-28 06:56:14
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Mon, 27 Sep 2010 13:42:22 -0700, Rafal M napisał(a):
> Dlatego gotwki w portfelu sie nie nosi. Max 20-30 zl na awaryjne
> sytuacje i bardzo male zakupy (kilka pln, jak czasami kart nie przyjmuja
> :(
Mam wrażenie, że zbytnio demonizujecie i robicie klasyczne z igły widły.
PayPass dopiero wchodzi na rynek i praktycznie w niewielu miejscach da
się tym płacić. Bardziej niż PP obawiałbym się raczej o skiming karty w
bankomacie i jego konsekwencje.
Aktualnie zalety PP widzę takie, że kartę można pożyczyć (oczywiście
zaufanej osobie) i może ona wykonać drobne zakupy - wiem, że jest to
niezgodne z toną dwieście regulaminów ale co z tego skoro bardzo
wygodne ;)
--
xbartx
-
15. Data: 2010-09-28 07:00:58
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: SQLwiel <n...@o...pl>
xbartx pisze:
> Aktualnie zalety PP widzę takie, że kartę można pożyczyć (oczywiście
> zaufanej osobie) i może ona wykonać drobne zakupy - wiem, że jest to
> niezgodne z toną dwieście regulaminów ale co z tego skoro bardzo
> wygodne ;)
>
>
Ano to z tego, że jeśli Ci się trafi na takiej karcie poważniejszy fraud
i próbujesz go reklamować, to bank sobie ściąga nagrania z monitoringu z
paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi, że tydzień temu kartą
płaciła Twoja laska. Po czym odpowiada Ci: "drogi kliencie, złamałeś
regulamin w zakresie bezpieczeństwa, więc się wal".
--
Dziękuję.
Pozdrawiam.
SQL-wiel.
-
16. Data: 2010-09-28 07:32:50
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Tue, 28 Sep 2010 09:00:58 +0200, SQLwiel napisał(a):
> Ano to z tego, że jeśli Ci się trafi na takiej karcie poważniejszy fraud
> i próbujesz go reklamować, to bank sobie ściąga nagrania z monitoringu z
> paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi, że tydzień temu kartą
> płaciła Twoja laska. Po czym odpowiada Ci: "drogi kliencie, złamałeś
> regulamin w zakresie bezpieczeństwa, więc się wal".
A jak wygląda poważniejszy fraud na PP? Od kiedy to bank, przy reklamacji
konkretnej transakcji, "sobie ściąga nagrania z monitoringu z paru
ostatnich transakcji tą kartą i widzi"? Nie zagalopowałeś się zbytnio?
Poza tym tak jak w przypadku wypłat z bankomatu, można mieć osobną kartę
z kontem tylko do płatności PP etc możliwości jest wiele, kwestia czy się
chce być wygodnym czy bezpiecznym.
--
xbartx
-
17. Data: 2010-09-28 07:57:39
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: SQLwiel <n...@o...pl>
xbartx pisze:
> Dnia Tue, 28 Sep 2010 09:00:58 +0200, SQLwiel napisał(a):
>
>> Ano to z tego, że jeśli Ci się trafi na takiej karcie poważniejszy fraud
>> i próbujesz go reklamować, to bank sobie ściąga nagrania z monitoringu z
>> paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi, że tydzień temu kartą
>> płaciła Twoja laska. Po czym odpowiada Ci: "drogi kliencie, złamałeś
>> regulamin w zakresie bezpieczeństwa, więc się wal".
>
> A jak wygląda poważniejszy fraud na PP? Od kiedy to bank, przy reklamacji
> konkretnej transakcji, "sobie ściąga nagrania z monitoringu z paru
> ostatnich transakcji tą kartą i widzi"? Nie zagalopowałeś się zbytnio?
Przewiduję najgorszy scenariusz ;)
W przypadku "normalnej" karty, z limitem w kPLN i funkcją PP
Może nie bank, a ekłajer. Wierzę, że ktoś próbuje sprawdzić jak doszło
do fraudu oraz (odrębny temat), czy można się wykręcić od uznania
reklamacji, bo to czysty zysk.
> Poza tym tak jak w przypadku wypłat z bankomatu, można mieć osobną kartę
> z kontem tylko do płatności PP etc możliwości jest wiele, kwestia czy się
> chce być wygodnym czy bezpiecznym.
Tu zgoda. Tak właśnie należy korzystać z PP.
--
Dziękuję.
Pozdrawiam.
SQL-wiel.
-
18. Data: 2010-09-28 08:02:02
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>
Użytkownik "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i7s3rk$k0j$1@news.onet.pl...
xbartx pisze:
> Aktualnie zalety PP widzę takie, że kartę można pożyczyć (oczywiście
> zaufanej osobie) i może ona wykonać drobne zakupy - wiem, że jest to
> niezgodne z toną dwieście regulaminów ale co z tego skoro bardzo
> wygodne ;)
>
>
Ano to z tego, że jeśli Ci się trafi na takiej karcie poważniejszy fraud
i próbujesz go reklamować, to bank sobie ściąga nagrania z monitoringu z
paru ostatnich transakcji tą kartą i widzi, że tydzień temu kartą
płaciła Twoja laska. Po czym odpowiada Ci: "drogi kliencie, złamałeś
regulamin w zakresie bezpieczeństwa, więc się wal".
jakoś nie widzę tego ściągania nagrań z monitoringów w praktyce ;-) ale w
scenariuszu filmu z usa brzmi to nieźle.
-
19. Data: 2010-09-28 09:14:11
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Tue, 28 Sep 2010 09:57:39 +0200, SQLwiel napisał(a):
> Przewiduję najgorszy scenariusz ;)
> W przypadku "normalnej" karty, z limitem w kPLN i funkcją PP
Ale domyślnie PP ma swoje limity i są one niskie więc kPLNy karty i tak
tutaj nic nie pomogą. Poza tym należy tutaj zauważyć, że jeżeli ktoś
wejdzie w posiadanie karty to raczej będzie próbował wypłacić coś z
bankomatu (jak zna PIN) albo zakupić coś przez sieć. PP to chyba będzie
ostatnia rzecz, że tak powiem na otarcie łez ;) co może się skończyć góra
na kilkuset pln w zależności o konfiguracji PP dla danej karty. Dlatego
jeszcze raz powtórzę, że to trochę igły i widły ;)
Oczywiście jak się PP upowszechni i jakiś masowe podbieranie drobniaków
albo nr kart (tutaj nie wiem czy to jest technicznie możliwe) itp z
powiedzmy kilkuset kart dziennie w metrze, centrum handlowym, kinie or sth
to tak, wtedy można zacząć się martwić, ale to i tak będzie raczej
problem fizycznego dostępu tudzież sposobu noszenia karty z PP.
--
xbartx
-
20. Data: 2010-09-28 11:23:05
Temat: Re: Paypass - kto ponosi odpowiedzialnosc za fraudy?
Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
Paweł pisze:
> Rafal M wrote:
>
>> On 27 Wrz, 19:01, Rafal M <r...@g...com> wrote:
>>
>>> Kurcze, zmienialem sobie konto w Multi na AQ i zamowilem do niego
>>> debetowa MC z PayPassem. Cyba trzeba ja zastrzec i wyrobic sobie
>>> tradycyjna Vise...
>>
>> I mam juz odp od MultiBanku. Klient ponosi odpowiedzialnosc, chyba ze
>> wykupi ubezpieczenie za 9.90 zl miesiecznie.
>> Ok, zastrzegam debetowego MC z Paypassem i wyrabiam VC.
>
> w citi, dla KK silver/gold BEZ zadnych dodatkowych ubezpieczen
> klient odpowiada do 100pln o ile zastrzeze karte w ciagu 48h
> (karta bez zdjecia), badz 72h (karta z fotka).
do 48h po zgubieniu wtedy bank bierze na siebie wszystko co wydarzylo
sie od momentu zgubienia do momentu zgloszenia, bo w innych bankach to
owszem 48h ale po zastrzezeniu
>